Kezdőoldal » Számítástechnika » Programok » Tanárok! Hogyan fordultok...

Tanárok! Hogyan fordultok azokhoz a diákaitokhoz akik chatGPT-t használnak a házijuk megírásához?

Figyelt kérdés
És hogy látjátok, a szerepetek miben fog változni?
2023. jan. 27. 19:31
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
100%
Valószínűleg igazodni fognak a jelenséghez, például nem lesz több házi feladat, helyette minden órán helyszíni dolgozatírás, hogy egyszerre mindenki megszerzett tudása mérhető legyen. Így tanulni ugyanúgy kell majd az órákra, a padban pedig nincs robotpilóta.
2023. jan. 27. 19:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
90%
A Chat GPT még nem képes megírni a házit.
2023. jan. 27. 19:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
100%
A fordítóprogramokkal is mindenki milyen nyelvzseni lett.
2023. jan. 27. 19:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:
100%
Megfelelő rutinnal ki lehet majd szűrni. És jön az, hogy több órai számon kérés, lassabb haladás az anyaggal, több anyag feladása házi feladatnak, mert az óra a számonkéréssel ment el.
2023. jan. 27. 22:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:
75%

Én már nem vagyok tanár, de pályám amikor az voltam, akkor sem rajongtam a házi dolgozatokért és beadandókért. Az osztály harmada úgyis valaki mással csináltatná meg, a másik harmada netről ollózná össze - már aki képes interneten keresni -, és talán a harmada az, akik fektetnének is bele energiát. Ebből adódik a következő probléma: hogyan bizonyítsam be, hogy valaki csalt? Vannak persze egyértelmű helyzetek, például amikor a beadandóba bemásolta az "ez a szakasz még erősen hiányos (csonk)..." szöveget, amikor Wikipediáról kimásolta, ott egyértelmű volt a helyzet. De ha nincs konkrét bizonyíték, akkor a tanuló mondhatja azt, hogy ő írta. Ilyenkor mi a helyes döntés? Elfogadni, amivel lehet, hogy jogosulatlan előnyhöz jut, vagy érvénytelennek tekinteni, amivel lehet, hogy jogtalanul büntetném? (Ráadásul ennek duplán negatív hatása lesz, hiszen ha tényleg ő írta, én meg nem fogadom el csalásra hivatkozva, akkor a továbbiakban nem fog erőt fektetni bele, mert úgyis ráfogom, hogy csalt.) Ha pedig valaki bevallja, hogy másolt, akkor őt büntessem, aki meg tagadja, az meg kapja meg rá a jegyét?

Egyszer írattam jegyre beadandót, soha többet. Ha máshogy nem tudtam megoldani a megfelelő mennyiségű jegyet (heti 1 órás tárgynál ez néha nehéz), akkor inkább osztályoztam kéthavonta az órai munkákat (jegyzeteltem, hogy melyik órán ki mennyire volt aktív), még ez is kevésbé megkérdőjelezhjető módszer.

Ha pedig nem jegyre megy, akkor a tanuló érdeke, hogy tisztességesen megcsinálja, bár ezt természetesen csak kevesen értik meg.

Sokan egyébként még a Google-t sem tudják rendesen használni, attól meg sajnos nem tartok, hogy egyik napról a másikra mindenki digitálisan kompetens lesz.


Ami az én személyes véleményemet illeti az iskolai követelményekről, és módszerekről általánosságban: túl kéne már lépni azon, hogy a dolgozatok 80-90 százaléka lexikális információk visszakérdezéséből áll. Ez még 200 éve rendben is volt talán. Száz éve Szent-Györgyi Albert már felszólalt ez ellen, de igazán komoly változások azóta sem voltak. Mióta 2 percbe (sem) kerül szinte bármilyen információ megtalálása, már nem annak kéne lenni a fő szempontnak, hogy minél több könnyen megtalálható információt memorizáljunk. Sokkal fontosabb lenne a gondolkodás és a kreativitás (beleértve a szaktárgyi kreativitást is) fejlesztésére. Ez a probléma legjobban az online oktatás alatt mutatkozott meg. Sokan panaszkodtak, hogy a diákok puskáznak dolgozatkor. Ha a feladat olyan jellegű lenne, akkor technikailag nem lehetne puskázni. A szomorú helyzet viszont az, hogy ameddig a tanárok kb. 90%-a el sem tud képzelni mást, addig nem lesz érdemi fejlődés.

2023. jan. 28. 00:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 A kérdező kommentje:
Chat GPT Letette a jogi egyetemi vizsgát és te azt mondod "nem tudja megírni a házid"? Ez nem 2021 barátom.
2023. jan. 28. 22:06
 7/11 anonim válasza:
61%

#5: Ha már ennyire reformernek tartod magad, mi a véleményed arról, hogy magániskolákban/magánoktatásban most is olyat veszel igénybe (ha meg tudod fizetni), amilyet akarsz, de a tömegoktatás esetében senkinek sem érdeke ennél színvonalasabb oktatás, hiszen a porosz iskolarendszer régen sem a tudás miatt alakult ki, hanem mert míg az ekét húzni az analfabéta is tudta, addig az iparosodáshoz szükséges volt alapszinten írni, olvasni és számolni képes engedelmes biorobotokat képezni, akik úgy szocializálódnak, hogy 45 perc óra és 5-10 perc szünet és ülnek egy asztalnál és ha nem is értik, legalább úgy tesznek, nem hangoskodnak, nem zavarják az órát, nem hagyják el, ahogy az éppen terméket gyártó gépsort sem hagyják el mert éppen Asperger-szindrómás hópihécskénknek pisilnie kell vagy zavarja őt a páratartalom.


Továbbá a pofára és jegyre osztályzás mögött rejlő hatalmas potenciált felismerni képes rétegeket is elválasztja, mint a tojás fehérjét a sárgájától, így már idejekorán kiviláglik kiből lesz nagy valószínűség szerint szófogadó, utasítást meg nem kérdőjelező végrehajtó droid és azon belül lehet specializálni fehérgalléros droiddá, kékgalléros droiddá vagy segédmunkás droiddá intelligenciájának és felfogóképességének függvényében.


A renitensek pedig ugyancsak tovább specializálódnak meg nem értett művészlélek-humán zsenivé, meg nem értett kocka-reál zsenivé, szociopata vonásokkal rendelkező bűnözővé vagy éppen szintén antiszociális munkakerülő, társadalmon élősködő szürkeegerekké.


Azzal, hogy a tömegeket gondolkodásra akarod késztetni, ezzel nagyságrendekkel több embert felébresztve a mátrixból, beadva neki kényszerrel a piros pirulát nem feltétlenül a legjobb stratégia egy olyan világban, ahol jelenleg is a következő problémákkal szembesülünk:

- migráció

- klímaváltozás

- túlnépesedés, főként a harmadik világban, ahonnan a migráció jön mifelénk.

- nyersanyaghiány, erőforráshiány, kimerülő ritka földfémek.


És ennek tetejében magunknak alkottunk egy olyan elefántcsonttornyot, ami globális viszonyok között hiába számít a felső 10-20%-nak, mi mégis pocsékul érezzük magunkat, mert nem úgy élünk, mint a Kardashianok. Jövünk az életbölcsességekkel, hogy nem minden a pénz, közben meg mindent pénzben mérünk közvetlenül vagy közvetetten, beleértve az emberi kapcsolatainkat és a párkapcsolatainkat is.


Szerinted nem lenne kockázatos egy ilyen világban tömegeket gondolkodásra sarkallni ahelyett, hogy mentve a menthetőt még elhúzzuk ezt a végjátékot ameddig csak lehet?

2023. jan. 31. 03:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:
68%

1. Nem kell házit adni.

2. A chatgpt még nem tud kézzel írni a füzetbe, munkafüzetbe.

3. A chtgpt nem rendelkezik 2021 utáni információval.

2023. febr. 14. 13:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 A kérdező kommentje:

7.-es Nem szokás kérdezőnek vaszoló kérdésére válaszolni de mindegy.

"Kockázatos"?

Igen. Viszont én nem "végjátéknak" tekintek erre hanem kezdettnek inkább. Benne van a potenciál hogy inkább növelje majd az esélyegyenlőséget, alternatívát kínáljon a korrupt politikai renszerekez és megoldjon olyan problémákat amiket az emberek eddig képtelenek voltak. Nyílván a gazdag nem lesz annyival a többi ember fölött mint eddig, de ez fel emel majd mindenkit mint sem lehúz. Bocs hogy derülátó vagyok. Szerintem az ember nem a születésétől fogva romlott.

2023. febr. 16. 00:54
 10/11 NTBS ***** válasza:
Nálunk senki nem használja.
2023. febr. 16. 06:32
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!