Tudtok zeneszerző progit, amivel könnyen megvalósíthatnám a kottaxorzást?
Olyan zeneíró programokra lenne szükségem, amikbe könnyen szerkeszthető zenefájlokat lehet importálni, és könnyű egy zenét exportálni is, mindenféle ma is slágerre gondoltam, ami meg van írva zongorára.
A lényeg az volna, hogy két különböző zongora darabot hangjegyekként/ütemenként xorzok (kizáró-vagyolok), és eredményül kapok egy teljesen új zenét. Mivel a legkönnyebb megvalósítani ezt a célt?
Előzmény:
* https://www.gyakorikerdesek.hu/szamitastechnika__programok__..
Hirtelenjében én ennek valamilyen MIDI-t kezelni képes audio programozási nyelvvel - például Pure Data-val - és MIDI-állományokat importálni/exportálni tudó, MIDI-kimenetet generálni és bemenetet fogadni képes, a csatornákat külön kezelő szekvenszerre/szekvenszerekre.
"Össze kell kötni" a két (vagy három, ha az eredményt külön szoftverben akarod kezelni) szoftvert:
* [link] - lásd a Setup részt
majd a Pure Data-ban kell csinálni egy "patchet", ami fogadja a különböző csatornákról érkező hangmagasságot és hangerősséget szimbolizáló értékeket:
* [link] static/PureData-pd_midi-noteinmodif-en.png - lásd a "notein 1" objektumot
majd ezeket az értéken műveleteket végezhetsz el, és egy noteout objektummal juttathatod el a fogadó szekvenszernek - valahogy így:
* [link]
elírtam, bocs:
"a csatornákat külön kezelő szekvenszerre/szekvenszerekre" - szóval:
"a csatornákat külön kezelő szekvenszerrel/szekvenszerekkel esnék neki"
illetve itt is:
"ezeket az értéken"
helyett
"ezeken az értékeken"
Egyrészt a dolog nem egészen értelmezhető, másrészt meg nonszensz.
Ha minden hangmagasságot külön-külön xor-olsz, akkor a hármas-, négyeshangzatok fognak szétesni. Egy C akkordból – mondjuk egy C+E+G hármashangzatból – és egy Cm akkordból – C+Esz+G – ami marad, az egy kisszekundot tartalmazó „ketteshangzat” – E+Esz – lesz, aminek már nem C az alaphangja, de cserébe elég disszonáns is lesz. Egyszerűen szét fognak esni az akkordok. Az összhangzatról már nem is beszélve.
Ha hangmagasságtól függetlenül xor-olsz, akkor a helyzet nem lesz jobb. Mivel a legtöbb zenében az ütemkezdő hang nem szünet, hanem egy hangsúlyos hang, ami ráadásul meghatározza a hangnemet. Ergo kvázi minden ütemnek van kezdőhangja. A xor-olással meg pont ezt fogod kiejteni. 99%-ban olyan „zenét” fogsz kapni, aminél az ütemkezdő hangok rendre szünetek lesznek, és mivel gyakran a dallam maga is akkordfelbontás, rendszerint pont az akkord alaphangja fog így kiesni.
Az ötleted csak első blikkre jó. De kicsit jobban értve a zenéhez, mélyebben belegondolva abba, hogy mi is fog keletkezni, hát az bizony nem zene lesz, hanem valami hallgathatatlan, diszharmonikus, sőt ritmustalan zaj.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!