Kezdőoldal » Számítástechnika » Internet » LAN-on mindenki egyenlő...

LAN-on mindenki egyenlő esélyekkel játszik? Több alant

Figyelt kérdés

Ugye ha valaki interneten játszik egy adott szerveren, nincs egyenlőség, mert ugye ott számít a ping, az fps, tehát erős gép kell hozzá és gyors internet. Akinek a pinge magas, laggolni fog neki a játék, valamint ha az fps alacsony, akk meg nem adja be a lövéseket, hiába van skillje. És ezt tapasztalatból mondom, sokszor járok Call of Duty 2 szerókra, én amugy már 2009 óta játszok, pro-nak mondanám magam, de mindig dühít, hogy néha 3x is bele kell lőjek hogy végre meghaljon, míg egy random noob 21 pinggel 600 fps-el sz***rá lől grease gunnal, miközben én mp44-el vagyok...

A kérdés az, hogy LAN-on egyenlők az esélyek? Mert ott ugye nincs ping, de viszont egy lanpartin mindenki a saját gépét hozza, tehát van ott erős, gyengébb gép is...



2017. márc. 2. 14:20
 1/6 anonim ***** válasza:

"Mert ott ugye nincs ping"

De van. Különben hogyan kommunikálsz? :D Csak nincs köztes routerek, túl forgalom, sorbaállás, így természetesen alacsonyabb.


"lanpartin mindenki a saját gépét hozza, tehát van ott erős, gyengébb gép is..."

Az fps (Frame Per Second) nem befolyásolja a ping értékét, mivel 2 különböző dologról beszélünk technikailag.

2017. márc. 2. 14:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 A kérdező kommentje:

"De van. Különben hogyan kommunikálsz?"


szóval ott is számít. akk ott sem egyenlők az esélyek? tehát akinek jobb gépe van annak alacsonyabb a ping, nem?

2017. márc. 2. 16:43
 3/6 anonim ***** válasza:

A jobb gép nem jelent alacsonyabb pinget


A ping ideje a gép-szerver-gép út megtételéhez szükséges időt jelenti az adatcsomagnak.


Nyilván ha egy szerver oroszországban van, akkor át kell mennie ezerféle hálózaton mire odaér és ugyanezt vissza.


Ezt nehezítheti hogyha terhelt a hálózat.


Az FPS pedig a géptől függ. Vagyis ha neked jó a pinged de kevés az FPS-ed és lősz 3-at, akkor az a 3 lövés "ott lesz" időben, csak a te géped nem tudja megjeleníteni a gyenge hardverek miatt.


Egyszóval, az FPS laggért a számítógéped felel, a pinglaggért pedig a hálózat.


https://www.youtube.com/watch?v=UuffPcXh4Ac


A riot elmagyarázza hogy megy ez, a lényeg annyi, hogyha FPS laggod az csak rád van kihatással, mivel csak te látod míg a pinglagg az azért látszik msáoknál is, hogy össze-vissza mozogsz... :D


És mindenképpen van ping idő, csak LAN-ban nagyon kicsi. Amikor közvetlenül összekötsz 4-5 gépet ott a ping már ms, míg wifin keresztül lolozni ott van hogy 55-80, mobilnetet használni pedig 60-90 közötti pinget eredményez.

2017. márc. 2. 17:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 A kérdező kommentje:

thx a hosszú válaszért! te vagy a tökéletes válaszoló, semmi kérdést nem hagysz megválaszolatlanul! :D


Szóval akk az fps-hez kell az erős gép, és közel kell lakni a szerver hosthoz. Hm. De most hogy eszembe jut, a srác aki szanaszét lőtt, magyar volt, a szerver bulgáriai, tehát ő sem lakik közel hozzá... Bár lehet vmi hiperszupergyors nete van, kitudja...


A lagghoz pedig: a laggot a játékos is látja, hisz amikor előre mész, nem mozdul, majd hirtelen elkezd előre menni, aztán megint megáll, megint elindul... Szóval érzékeli a player is.

2017. márc. 2. 18:19
 5/6 anonim ***** válasza:

a ping ideje függ a sávszélességtől.


Példa:


A te adatcsomagod elfér egy smartban, míg a családban éppen valaki videózni kezd. A videózáshoz pedig olyan sok adatcsomag kell, hogy azt 100 kamion kell hogy elvigye, az út pedig meghatározott sávval rendelkezik.


Az út sávjai itt most a Megabitet jelentik neked. Tegyük fele neked van egy 10 Mbit/s-es neted, ami például egy 5 sávos útnak felel meg. Itt ráraksz 20 kamiont mindegyik sávra meg valahová a te mini smartodat. Az autó a kamionok miatt nem tud eljutni időben a szerverhez és onnan visszaérni, mert a hálózat (az út) telített a sok kamiontól.


Amikor te lolozol és valaki elkezd letölteni valamit vagy éppen videót nézni.


Nagyobb díjcsomag esetén nagyobb szélességű utat kapsz, amin az adatok "jobban" elférnek, és az autód is gyorsabban tud haladni a kamionok között.


Fontos tudni hogy a le és feltöltés VAGY-ban van megadva.


Tehát pl egy 100/10-es netnél vagy 100 Mbit/s lefele vagy 10 Mbit/s felfele. Ugye autóknál is ez van, hogy vagy a vidékre kifelé (letöltés a PC-hez) vezető út szélesebb, míg a városba vezető út (a feltöltés) az szűkebb mivel oda nem nagyon mennek.


Most csak egy h*lye példát mondtam... :D A lényeg hogy megfelelő sávszélességű netnek kell lennie, amit befolyásol, hogy hányan használják.


A router (másnéven forgalomirányító), egy kapu ami megszabja hogy 1-1 adott gyártó kamionjai hány sávot használhatnak.


Magyarra fordítva a routerben be lehet állítani, hogy 1-1 készülék mennyi netet használhasson maximum.


Tehát ha te megadod hogy anya-apa-tesó kamionja max 10 sávot használhat, (a példában fent asszem 2x szorzóval nyomtam szóval 10 sáv az itt most pl 20 Mbit/s), akkor a router el fogja nekik keríteni a sávot, így a te smartodnak is külön sávja lesz, amiben csak ő mehet.


Magyarul, a router tudja korlátozni az eszközök által használt sávszélességet. Ha lelimitálod mindenkinek 20 Mbit/s-re, akkor a saját magadnak is lesz 20 Mbit/s-es sávszéllje amit nem vesz el senki. Ergó a család nyugodtan youtubeozhat mindenki a saját csatorna sávszélességét használja (pl youtube-nál az FHD folyamatos 7 Mbit/s-et igényel), te pedig a saját sávodat amibe nem zavar bele senki sem.... :D


Remélem tudtam segíteni. Pl 1000 Mbit/s-es netnél egy 5 tagú családnak lelimitálod 200-200-200-200-200-as sávszéllre a netjét, akkor ott mindenki 200 Mbit/s-el tud majd max letölteni.. :D

2017. márc. 3. 15:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 A kérdező kommentje:
jaja csak az a gond hogy nincs még 10 megabites net se, csak 8, így hiába korlátozom, mindenképp rosszul járok. Ráadásul amikor játszok akk senki sem netezik (amugy is csak tesom szokott) szal nem ez a baj. Szted a 8 Mbit az kevés? régi 2005-ös játékhoz? (cod2)
2017. márc. 3. 22:41

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!