Ehhez mit szóltok? Mit lehet ilyenkor tenni?
Tisztelt Érdeklődő!
Tájékoztatjuk, hogy az elektronikus hírközlési szolgáltatás minőségének az előfizetők és felhasználók védelmével összefüggő követelményeiről, valamint a díjazás hitelességéről szóló 13/2011. (XII. 27.) NMHH rendelet értelmében az internet hozzáférési szolgáltatás esetén a szolgáltató az egyes díjcsomagokba foglalt szolgáltatások vonatkozásában köteles meghatározni a kínált sávszélességre és az ehhez tartozó garantált le- és feltöltési sebességre vonatkozó egyedi szolgáltatásminőségi követelmény célértékeit, Mbit/s-ban megadva (két tizedes jegy pontossággal).
Tájékoztatjuk, hogy a letöltés és feltöltés sebessége függ egyrészt az internetszolgáltató által megvalósított hálózat teljesítőképességétől (milyen sebességgel engedi át az Ön által le- vagy feltöltött adatokat), másrészt függ attól is, milyen sávszélességet vásárol vagy vásárolt szolgáltatójától.
Az internet szolgáltatás műszaki sajátossága, hogy az ügyfeleknek biztosítható sebesség, sávszélesség függhet az egy időben hálózatra csatlakozók számától. Ezért a szolgáltatók az Általános Szerződési Feltételekben az internet sebességre két értéket határoznak meg, a kínált sebességet (csomag megnevezése) és a garantált sebességet.
A szerződött csomag névleges sebességéhez képest lényegesen kisebb le- és feltöltési sebesség értéket is mérhet, anélkül, hogy a szolgáltató a vállalt szerződését megsértené.
Amennyiben a mért érték kevesebb, mint a csomag garantált sebessége, akkor az hibának számít. Tehát Ön a szolgáltatótól a garantált sebesség értékét kérheti számon. A Szolgáltatók által kínált csomagok garantált le- és feltöltési sebesség értékeiről, az előfizetői szerződésben.
Ha az előfizető rendszeresen a szerződésben garantált le- és feltöltési sebesség célértékénél alacsonyabb értéket mér, vagy szakadozik a szolgáltatása, akkor javasolt, hogy ezt a hibát bejelentse a szolgáltatónál.
A szolgáltató köteles a hibabejelentést 48 órán belül kivizsgálni és annak alapján értesíteni az előfizetőt a hibaelhárítás körülményeiről. A szolgáltatónak a hibabejelentést nyilvántartásba kell vennie és a hiba elhárításának módjáról és időpontjáról, eredményéről a szolgáltatónak az előfizetőt értesítenie kell.
A hiba javításának sikerességéről a szolgáltatónak meg kell győződnie. Nem minősül elhárítottnak a hiba, amennyiben az előfizető az eredeti hibabejelentés szerinti hibát ismételten bejelenti a hiba elhárításáról szóló szolgáltatói értesítéstől számított 72 órán belül. Amennyiben a szolgáltató a hibát neki felróható okból 72 órán belül nem hárítja el, a határidő utáni időtartamra az előfizető kötbérre jogosult.
A kötbér összege, a szerződésben vállalthoz képest alacsonyabb minőségű szolgáltatás esetén a havidíj egy napra vetített összegének a négyszerese, teljes szolgáltatás kiesés esetén (ha a szolgáltatást nem lehet igénybe venni) az előbbi összeg nyolcszorosa. A kötbért nem kell igényelni, azt a szolgáltató automatikusan köteles kiszámítani és az előfizetőnek jóváírni.
Amennyiben a szolgáltató a feltételek fennállása ellenére sem fizet kötbért az előfizetőnek, úgy a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatósághoz fordulhat.
Tájékoztatjuk, hogy az előfizetőnek lehetősége van az elektronikus hírközlési (pl.: televízió, internet vagy telefon) szolgáltatásra vonatkozó szerződést bármikor felmondani (azaz egyoldalúan a jövőre nézve megszüntetni). Nem mellékes azonban, hogy az előfizető határozott vagy határozatlan időtartamra kötötte-e meg a szerződést.
Ha a határozott időtartamú szerződést, amelyben kedvezményeket vett igénybe az előfizető ("hűségszerződés"), még a határozott idő lejárata előtt akarja felmondani, akkor a szolgáltató által meghatározott mértékű pénzösszeget (jellemzően kötbér címén) kell megfizetnie. Ez az összeg azonban semmiképp sem lehet több, mint az előfizető által már a felmondási idő lejártáig igénybe vett kedvezmények összege (pl. az elengedett belépési díj, a kifizetett havidíj és a listaár közötti különbözet). A felmondási idő ekkor legfeljebb 8 nap lehet.
Az elektronikus hírközlési előfizetői szerződések részletes szabályairól szóló 6/2011. (X.6.) NMHH rendelet értelmében a szolgáltató a fentiekben meghatározott jogkövetkezményt (kötbért) sem alkalmazhatja, ha az előfizető az előfizetői szerződést a szolgáltatónak az alábbiakban meghatározott szerződésszegő magatartása miatt mondja fel.
Tájékoztatjuk végül, hogy a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság, mint a hírközlési szolgáltatók általános felügyeleti szerve, széles körben jogosult vizsgálni, hogy a szolgáltatók megtartják-e az elektronikus hírközlésre vonatkozó szabályokat és az általános szerződési feltételeiket (így többek között a szerződés megfelelő teljesítésére vonatkozó előírásokat).
Az NMHH elérhetőségei: [link]
Kérjük, hogy a fogyasztóvédelmi hatóság tanácsadó tevékenységéről való visszajelzés érdekében - akár név nélkül - töltse ki az alábbi linken található, egy perces ügyfél elégedettségi kérdőívet:
Köszönjük!
Üdvözlettel: NFH Fórum admin1
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!