Elégedett vagy a Hiperkom mikrohullámú internet szolgáltatással?
Ezt használom én is, és gondjaim vannak a PING (válaszidő) értékekkel. Korábban minden rendben volt, de kb. 2 hónapja a normál 15-20-ról felment 300-500 közé, vagy még feljebb, nem ritkák a 2000 feletti kiugrások sem. A szolgáltatót nem igazán érdekli.
Valaki akinek esetleg hasonló a jelenség? Vagy eygéb tapasztalat?
Valószínűleg meghibásodott valami berendezés a te, vagy a szolgáltató részéről, azért ilyen magas a PING. Ha a szükséges eszközöket bérled a szolgáltatótól, akkor biztosan ők a felellősek a hibáért, ez esetben kötelesek cserélni azt. Ha megvásároltad, akkor a garancia alatt a gyártó felel a működésért, utána viszont a te költségedre tudják csak lecserélni, illetve javítani.
Ritkább esetben vírusfertőzés is okozhatja a problémát, vagy a számítógép a rossz, ezért teszteld egy másik gépen is, hogy azon jelentkezik-e a probléma. Valamelyik ismerősödnek csak van laptopja, kérd meg rá, hogy hozza el, és nézzétek meg. Ha egy router vagy wifi rá van kötve, ami a te eszközöd, akkor azt le kell venni, és nélküle megpróbálni, milyen. Én már jártam így, hogy a routerem hibájából volt rossz az internetem, kijöttek a szolgáltatótól, és mindjárt az nélkül tesztelték. Sajnos igazuk volt, mivel közvetlenül felcsatlakozva nem jelentkezett a probléma, utána új routert vettem, azzal már jó volt.
Ha a fenti tesztek után biztos vagy benne, hogy a hiba ne a te készülékedben van, akkor lehet tovább lépni.
A normál csomagban a garantált sebesség 512 kbps/64 kbps. A mini csomag garantált sebessége 256 kbps/64 kbps. Az első a garantált letöltési, a második a garantált feltöltési sebesség. A fenti értéket a szolgáltatónak az esetek 80 százalékában kell garantálnia a jogszabályok szerint.
Mivel az előminősítésen átmentél, és szerződést kötöttek veled, ezért nincs olyan, hogy a domborzati viszonytól, meg a lakhelyedtől függ, mert ők előzetesen letesztelték és jóváhagyták a szolgáltatás kiépítését, azaz a garantált értékeket kötelesek teljesíteni!
Ugyan a PING-re nincsenek garantált értékek megadva, de meglepődnék azon, ha a sebesség 2000-es PING mellet elérné a fenti értéket. Ha a garantált sebesség nem teljesül az esetek 80 százalékában, akkor a szolgáltató megsérti az ÁSZF-et, azaz hűségidő alatt is kötbér nélkül felbonthatod azt. Más (vezetékes) szolgáltatótól pedig olcsóbban sokkal jobb internetet kapsz ennél, ezért érdemes végig játszani, és váltani.
Viszont fel kell készülnöd erre jogi szempontból, hogy lássák rajtad, akár a végsőkig is elmész, nem hátrálsz meg! Te nem félsz tőlük, mivel neked van igazad, amit bármikor be tudsz bizonyítani.
Kérj papírt arról, hogy te bejelentetted a hibát, a papíron legyen részletesen leírva a hiba jellege, a javítási határidő, továbbá legyen rajta az ügyintéző, vagy a főnök aláírása, és a cég bélyegzője is. Ha nem csinálják meg, ezzel tudod bizonyítani, hogy te bejelentetted azt.
Ha azt mondják, ők márpedig ezt nem teszik meg, azaz most sem érdekli őket a dolog, akkor te mond azt, hogy ez esetben most azonnal felhívod a fogyasztóvédelmet, majd ők eldöntik, hogy jogszerűen járnak-e el.
Ha véletlen szükség van rá, akkor itt vannak a telefonszámaik:
Ha jól láttam, pont kecskeméti ez a cég. Ebben a városban pedig van helyi fogyasztóvédelmi iroda, ha a Kecskeméti ügyfélszolgálati irodába kell menned, a helyi számot hívd.
Hangosítsd ki a telefont (ha lehet) úgy, hogy te is halld, meg a főnök is. Először te mond el a problémád, majd add át a telefont, hogy ők beszéljék meg a többit. Na innentől kezdve így vagy úgy, de nyerőmezőben vagy! Hétfőn vagy csütörtökön érdemes bemenni, akkor 9:00-16:00-ig bármikor el tudod érni a kecskeméti fogyasztóvédelmet. Kedden és szerdán 9:00-12:00-ig vannak a fogyasztóvédelemnél, pénteken sajnos nincs ügyfélszolgálat. Úgy menj, ha szükséges, legyen idejük kimenni a fogyasztóvédelmieknek.
Bár hozzá kell tegyem, hogy ha a fogyasztóvédelmieknek ki kell menniük, az a cégnek sokba fog kerülni, ezért ez a forgatókönyv nem valószínű.
Még valami! Te sose ítélkezz a cég felett. Ha olyant mondanak, amire úgy érzed, hogy szabálytalan, mindig ezt mond:
"megkérdezem a fogyasztóvédelemtől, hogy ezzel jogszerűen járnak-e el Önök, ők majd eldöntik, kinek van igaza". Szükség esetén cselekedj is így.
A fentiekhez viszont az kell, hogy a sebesség a garantált értékek alatt legyen, vagy rendszeresen akadozzon a szolgáltatás. Illetve annyira rossz legyen a minősége, ami hátráltatja a rendeltetésszerű használatot. Ja, és a hiba a szolgáltató, ne pedig a te eszközeidben vagy gépedben legyen, azaz a fenti teszteket végezd el előtte.
Szia. Köszi a kimerítő választ, tényleg vannak hasznos ötletek benne.
Számítástechnikában az átlagnál járatosabb vagyok, végigzongoráztam én is amiket írtál. A ping értéke változó, most reggel, amikor ezt írom, renben van, 10-20 közti. De délutánra sokkal rosszabb, és estére jönnek az 1000 és afeletti kiugrások. Online is játszanék, de így esélytelen. Még ha csatlakozik is, egy-egy ilyen csúcsnyál (ami pár másodperc alatt jön helyre) úgy kidob a szerver hogy csak na.
Próbálkoztam már a fogyasztóvédelemmel, azt a választ kaptam hogy ők nem foglalkoznak ilyennel, forduljak a Hírközlési Felügyelethez.
Amúgy korábban T-Mobile netem volt, az stabilan hozta a 60-70-es pinget. Sajna vezetékesre nincs lehetőségem :(.
Mégegyszer köszi a tippeket :).
Ez a szolgáltató egy szégyen. Mindent korlátoz. Oké hogy a torrentet korlátozza... De minden mást is??? Fájlmegosztókról alig jön, nem is érdemes. Youtube és egyebek akadoznak egyfolytában, ping az egekben (gyakran 1000 és fölötte). Böngészéskor is a letöltési sebesség a minimálérték alatt legtöbbször. És nem lehet vele mit kezdeni...
SENKINEK NEM AJÁNLOM!!!
Pár hónap beetetés után egy max levelezésre, facebookra használható "szolgáltatást" adnak...
Sokszor a honlapok is olyanok mint a diavetítés, pedig már megpróbáltam mindent, hátha nálam van a hiba... de nem...
Megerősíthetem, hogy még 2014-ben is egy rakás hulladék az egész, nem csak a válaszidő magas, de a csomagveszteség is 20-70%-ig terjed.
5000 Ft-ot mernek elkérni érte, és sajnos vannak emberek akik még mindig bedőlnek nekik.
Nem ajánlom senkinek, mert megjelent a 4G, amely sokkal megbízhatóbb, olcsóbb, tízszeres sebességet nyújt.
(Nem is említve, hogy a Hiperkom max 0.8mbps letöltést és 0.15 felöltést ad..
Csatlakozom az előttem szólóhoz.
Több hónapnyi rögzített kép, videó és egyéb adat van bizonyításul a szolgáltató ellen. Jelenleg már 3 előfizetővel közösen adjuk be különböző hatósági szervekhez az adatokat. Kérnénk minden olyan előfizetőt akinek problémája van a szolgáltatással hosszabb ideje jelentkezzen, mert minél többen vagyunk annál gyorsabban kezelik az ellenőrző szervek.
Erre az email címre várjuk a panaszokat : hiperom@nincsmail.com
Elemezzük ki a honlapjukat :
1. facebook ikon nem működik (mért is működne elég sok negatív vélemény lenne a hiperkom.hu ról)
2. Egy email sincs feltüntetve ahova lehetne a panaszt küldeni pl: info@hiperkom.hu
3. Az online üzenetküldő vagy működik vagy nem mert reagálni nem reagálnak rá sohasem. (Persze így nem lesz magunknak elmentve az üzenet ha ily módon is küldjük a panaszt csak ha egyéb programmal rögzítjük)
------------
--------------
------------
---------------
-----------------
-----------------
-----------------
--------------------
---------------------
---------------------
----------------------
---------------------
------------------
--------------------
----------------------
--------------------
---------------------
---------------------
------------------
-------------------
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!