Mi miatt nem jöhet be az internet?
Telekom modemet használunk és az utóbbi időben elkezdett elmenni az internet több órára is.
A modemen villog az access led,
és ilyenkor se internet se telefon nincs. Volt màr valakinek hasonló problémája, esetleg valami tipp, hogy mi lehet a gond?










Akkor mi a kérdés?
Varázskapcsoló nem lesz a modemet, de ha szerencséd van, csak a modem haldoklik is hamarosan cserélik.










Az Acces a szinkront jelöli az MSAN-al, ha villog, akkor a HGW (pestiesen: modem) épp ezt a szinkront próbálja felépíteni. Ha világít akkor sikerült neki. Ezután akkor van tényleges internet, ha világít az Internet led is. Ekkor jelentkezett be a HGW a PPPoE felhasználónévvel és jelszóval amit tárol. Ha volt reset-elve a HGW, akkor ez a PPPoE elszállt belőle (meg minden más beállítás, ha volt, szóval egyedi wifi, portnyitás, ddns, stb) és a HGW a gyári alapbeállítással jelentkezik fel, amivel ugyan világít az Internet led, de ezzel nem lesz internet. Ilyenkor konfigurálni kell a HGW-t, amit telefonon is megtudnak csinálni vagy ha tudod a PPPoE felhasználónevet meg jelszót, akkor te magad is megtudod csinálni. Csak be kell lépni a HGW konfigurációs felületére. Ehhez szükséges adatok ott vannak a matricán. Minimális angol nyelvtudással és intuitív gondolkodással megoldható, ha nem, akkor a telekom.hu oldalon az ügyintézés menüpont hálózati eszközök, speedport, entry2i útvonalon az internetbeállítást keresve képes segédlet is elérhető.
Telephony led akkor világít, ha a telefon sikeresen beregisztrált, a Service led nem kell világítson csak akkor ha firmware frissítés ment a HGW-re, ez meg ritka. Wlan led a wifit jelöli, ez egy gomb is egyben, reset után elképzelhető, hogy nem világít, meg kell nyomni ilyenkor. Wps alapból szintén nem világít csak akkor ha ilyen módon csatlakoztatsz mondjuk egy TV-t vagy nyomtatót. Te nyomod meg és 1 percig világít utána kialszik.
Semmi baja a HGW-nek, azt csinálja, amire programoztak: rendületlenül próbálkozik a szinkront létrehozni. Ez vonali hiba miatt nem sikerül neki, de erről nem ő tehet. Sokszor túlvállalja magát az MSAN port és azt a sávszélességet már nem bírja így instabil lesz és "leszakad". Ha fel is épül a szinkron, továbbra is instabil és megint "leszakad". Vagy ha nem szinkronizál, akkor eleve olyan sebességgel próbál összeállni, amit nem bír.
Ezt hibára kell bejelenteni, azzal, hogy írtál egy email-t... azzal magad elől lopod az időt, mivel az email-t iktatják, kiosztják a megfelelő csoportra, kiültetnek ilyen email-ek kezelésére embereket. Ha rosszul (adathiányosan) írtad az email-t, de van kapcsolattartó szám, akkor felhívnak, ha felveszed, akkor hallelujah, egyeztetnek, rögzítik a bejelentést. Ha nem érnek el, akkor háromszori sikertelen elérés után szkippelik, válaszolnak email-ben, hogy legyél szíves pontos adatokat adni, hogy segíthessenek.
Ha megadtál mindent, hívás nélkül rögzítenek egy bejelentést, kapsz róla sms-t. De ehhez is kell 1-2 (néha kirívó esetekben akár több is) nap. Mert az email bár kényelmes, nem az elsődleges csatorna hibabejelentésre. Azt akkor használd, ha kérdésed van és a válasz nem létfontosságú.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!