APC szünetmentes táegységet hova lehet vinni garanciális javításra? A céget se telefonon se emailben nem érem el, nem válaszolnak.
A jótállást a forgalmazónak kell állnia 1 évig.
A Fogyasztóvédelem oldalán írnak is erről:
"Ismert olyan forgalmazói eljárás is, amelynek keretében arról tájékoztatják a fogyasztókat, hogy minőségi kifogásaikat csak három (munka)napon belül tehetik meg az üzletben (a vállalkozásnál), és ezt követően már csakis a jótállási jegyen/használati útmutatón feltüntetett szervizhez vagy a gyártóhoz fordulhatnak minőségi kifogásaikkal.
A hibás teljesítés miatti – akár szavatosság, akár jótállás alapján fennálló – felelősség az eladó felet, vagyis a forgalmazót terheli. Ebből adódóan a fogyasztó jogosult minden esetben annál a forgalmazónál megtenni minőségi kifogását, akitől a terméket megvásárolta. Még akkor sem lehet (jogszerűen) továbbirányítani őt a szervizhez, ha kötelező jótállás alapján kijavítás iránti igényt kíván bejelenteni.
A Kormányrendelet 5. § (1) bekezdése alapján ugyanakkor a fogyasztó a kijavítás iránti igényét a forgalmazó által a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is bejelentheti, vagyis, ha ez kedvezőbb számára, a kijavításra irányuló igényét nem csak az eladó félnél jelezheti, tehát a fogyasztót illeti meg e körben a választás joga. Amennyiben cserét, árleszállítást, vagy vételár visszatérítést kíván, úgy az ezek valamelyikére irányuló igénybejelentését viszont minden esetben az eladó féllel, a forgalmazóval kell közölnie. A kijavítás iránti igény kapcsán pedig jogellenes őt ide-oda küldözgetni (üzletből a szervizhez, vagy fordítva). "
És lásd:
* 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet
az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról ( [link] )
illetve:
* 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről ( [link] ) - 6:171 - 6:173. §
Ha sehogyan sem hajlandóak átvenni, akkor kérd a Vásárlók könyvét - lásd 2005. évi CLXIV. törvény a kereskedelemről ( [link] ) 5. § 4. bekezdés - és írd be bele - névvel, címmel, elérhetőséggel, a termék adataival ellátva - hogy nem hajlandóak panaszoddal foglalkozni.
Meglengetheted azt is, hogy a fogyasztóvédelemhez fordulsz - ezt bármely kormányablaknál elintézheted:
* [link]
illetve vannak ezzel foglalkozó blogok is, ahová elküldheted az eseted:
* [link]
illetve "pontozhatod" is őket:
* [link]
írhatsz a Facebook-oldalukra:
* [link]
Az emlegetett "15 napig élhetsz a vásárlástól való elállás lehetősége" csak 14 napos - lásd: 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól ( [link] ).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!