Kezdőoldal » Számítástechnika » Egyéb kérdések » Laptopszalonban vásárolt...

Laptopszalonban vásárolt Lenovo készülékeket vissza lehet vinni az eladó helyre garanciális ügyintézésre?

Figyelt kérdés

Lenovo-nak telefonos ügyfélszolgálata van garanciális ügyintézésre, ami egy futárt küld ki aki hozza viszi a csomagot. Ezzel az a problémám, hogy sok rosszat hallottam róla. Elméletileg van olyan jogszabály ami alapján 1 éven belül vissza vihetem az eladónak is akinek intézni-e kell az ügyet. Valaki tud erről pontosabbat, akár esetleg fogyasztóvédelmi jogszabály/törvény hivatkozást?

Előre is köszönöm


2014. jan. 22. 14:34
 1/8 anonim ***** válasza:
Ha az eladó adott rá garanciát, akkor lehet nála is intézni, ha nem adott, akkor marad a gyártó (eseteben a Lenovo) ügyintézése.
2014. jan. 22. 14:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 A kérdező kommentje:

Idézet a bolt által kiállított számláról:


"A 151/2003(IX.22) Korm. rendelet alapján a kormányrendelet mellékletében felsorolt új termékekre (az akkumulátor kivételével) bruttó 10.000 Ft érték felett 1 év jótállást vállalunk(eltérő- a gyártó által vállalt esetlegesen hosszabb- jótállási időre vonatkozó gépi jelölé kivételével.)"


Ez most azt jelenti, hogy van rá bolt által követelhető garanciám vagy azt hogy nincs ? :D

Bocsi az értetlenkedésért jogi szövegekben mindíg elveszek tudom így is meg úgy is értelmezni :D

2014. jan. 22. 14:40
 3/8 anonim ***** válasza:

szerintem erre nincs törvény. add oda a futárnak, jól becsomagolva. írj egy angol levelet a hibáról papírra, tedd a laptopba és hajtsd rá. nem egyszer volt már rá példa,hogy a szervizelőnek nem a valós hibával adták oda a gépet.

bár nem tudom az milyen márka volt.

2014. jan. 22. 14:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 A kérdező kommentje:

Itt van egy történet a sok közül.

[link]

A csomagot átvették a szervízben ergó előtte nem volt sérült. Valószínű szervizesek fociztak vele egy sort.

Ha én küldöm vissza és ilyen történik nem tudom bizonyítani, hogy milyen állapotban ment ki a gép. Ha a bolt intézi a bolt átveszi tőlem személyesen kapok róla papírt, ha utána összetörik az már nem az én harcom lenne.

2014. jan. 22. 14:48
 5/8 anonim ***** válasza:

Az idézettben ott van világosan, hogy 1 évig foglalkoznak vele. (Ahogy kell is.)


Ha ez letelik akkor lehet menni a gyártóhoz.

2014. jan. 22. 15:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 A kérdező kommentje:

De az is ott van a leírásban, hogy "...(eltérő- a gyártó által vállalt esetlegesen hosszabb- jótállási időre vonatkozó gépi jelölés kivételével.)"

Ez most azt jelenti, hogy ha van gyártói garancia a gyártóval kell foglalkoznom, vagy az 1 éven felüli garanciánál kell a gyártóval foglalkoznom?

2014. jan. 22. 16:40
 7/8 anonim ***** válasza:

Nem, 1 évet az üzlet maga köteles adni.

A gyártói viszont lehet hosszabb is lehet.


Ha az üzleti lejár, akkor kell a gyártóhoz menni még a maradék időben.

2014. jan. 22. 16:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 A kérdező kommentje:

Köszönöm szépen!


Ebben az az érdekes, hogy ma voltam benn az üzletben ahol vettem és szépen elküldtek, hogy menjek a gyártóhoz ők nem foglalkoznak vele mert nincs magyar szerviz :)

Lesz majd akkor mit intéznem :D

2014. jan. 22. 16:49

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!