Laptopszalonban vásárolt Lenovo készülékeket vissza lehet vinni az eladó helyre garanciális ügyintézésre?
Lenovo-nak telefonos ügyfélszolgálata van garanciális ügyintézésre, ami egy futárt küld ki aki hozza viszi a csomagot. Ezzel az a problémám, hogy sok rosszat hallottam róla. Elméletileg van olyan jogszabály ami alapján 1 éven belül vissza vihetem az eladónak is akinek intézni-e kell az ügyet. Valaki tud erről pontosabbat, akár esetleg fogyasztóvédelmi jogszabály/törvény hivatkozást?
Előre is köszönöm
Idézet a bolt által kiállított számláról:
"A 151/2003(IX.22) Korm. rendelet alapján a kormányrendelet mellékletében felsorolt új termékekre (az akkumulátor kivételével) bruttó 10.000 Ft érték felett 1 év jótállást vállalunk(eltérő- a gyártó által vállalt esetlegesen hosszabb- jótállási időre vonatkozó gépi jelölé kivételével.)"
Ez most azt jelenti, hogy van rá bolt által követelhető garanciám vagy azt hogy nincs ? :D
Bocsi az értetlenkedésért jogi szövegekben mindíg elveszek tudom így is meg úgy is értelmezni :D
szerintem erre nincs törvény. add oda a futárnak, jól becsomagolva. írj egy angol levelet a hibáról papírra, tedd a laptopba és hajtsd rá. nem egyszer volt már rá példa,hogy a szervizelőnek nem a valós hibával adták oda a gépet.
bár nem tudom az milyen márka volt.
Itt van egy történet a sok közül.
A csomagot átvették a szervízben ergó előtte nem volt sérült. Valószínű szervizesek fociztak vele egy sort.
Ha én küldöm vissza és ilyen történik nem tudom bizonyítani, hogy milyen állapotban ment ki a gép. Ha a bolt intézi a bolt átveszi tőlem személyesen kapok róla papírt, ha utána összetörik az már nem az én harcom lenne.
Az idézettben ott van világosan, hogy 1 évig foglalkoznak vele. (Ahogy kell is.)
Ha ez letelik akkor lehet menni a gyártóhoz.
De az is ott van a leírásban, hogy "...(eltérő- a gyártó által vállalt esetlegesen hosszabb- jótállási időre vonatkozó gépi jelölés kivételével.)"
Ez most azt jelenti, hogy ha van gyártói garancia a gyártóval kell foglalkoznom, vagy az 1 éven felüli garanciánál kell a gyártóval foglalkoznom?
Nem, 1 évet az üzlet maga köteles adni.
A gyártói viszont lehet hosszabb is lehet.
Ha az üzleti lejár, akkor kell a gyártóhoz menni még a maradék időben.
Köszönöm szépen!
Ebben az az érdekes, hogy ma voltam benn az üzletben ahol vettem és szépen elküldtek, hogy menjek a gyártóhoz ők nem foglalkoznak vele mert nincs magyar szerviz :)
Lesz majd akkor mit intéznem :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!