Egy átlagos laptop akkumulátor garanciája, csak tényleg 400-500 töltésig érvényes? Ez valami vicc?
Vettem májusban egy laptopakkumulátort, nagy teljesítményűt (7000+), 1 év garanciával.
Pár hónap alatt olyan szinten redukálódott le a teljesítménye, hogy a korábbi 3-4 óra működési idő helyett, csak 5 percet működött a laptop telepről.
A boltban, ahol vettem, ellenőrizte az eladó a telepet, azt mondta tényleg nem működik, viszont 491 alkalommal volt feltöltve a telep, tehát a garanciának már lőttek, hiába csak féléves a telep.
Na most májustól novemberig, bő 210 nap telt el. Ez akkor átlagosan napi 2,3 töltést jelent, ami lehet kiemelkedő használatot takar, de nem gondolom azt, hogy kirívó lenne, főleg ha egyetemista az ember.
Ha továbbmegyek akkor tényleg egy 23.000 forintba kerülő akkumulátorra annyi garanciát kapunk, hogy 365 nap alatt, átlagosan 1,3 alkalommal tölthetjük fel csak a telepet?
Létezik, hogy emiatt a garancia megszűnik, kivált ha a garanciális feltételek alatt ilyen feltöltési mennyiséggel kapcsolatos kikötés nem is szerepelt?
Mellesleg az akkumulátort soha nem merítettem 20 % alá, a biosban 21% volt megadva arra, hogy a laptop kikapcsoljon. Hőnek sem tettem ki az akkumulátort, mivel nem a laptopban volt amikor például szállítottam, hanem egy hővédő fóliában, amelyből használat előtt vettem ki.
A technológia részt megértem, természetes, hogy a teljesítménye mindennemű akkumulátornak csökken az idő során.
Viszont a kérdésem egészen pontosan arra irányul, hogy hogyan lehet a töltési számra hivatkozni a garancia során, miközben a jótállási papíron, még a legkisebb, apró betűs résznél sem említenek ilyen nemű maximalizálást.
Amikor megvettem, elolvastam minden papírt amit kaptam, illetve most mielőtt visszavittem az akkumulátort, ismét. Amikor megvettem kérdeztem az eladót is, hogy a garanciát milyen dolgokkal lehet elbukni, illetve a papíron is van 10-12 dolog említve ezzel kapcsolatban. A feltöltési maximalizálás viszont nincs.
Ha nincs odaírva egyértelműen, akkor nem változtathat kedvére a garanciáztatás feltételein. Az a legegyszerűbb ha felhívod a fogyasztóvédelmet, elmondod mi történt, ők majd segítenek - jó eséllyel már az említésükre stílust vált az eladó, ilyenkor a legtöbben arra játszanak hogy hagyod a francba az egészet.
Az meg megjegyzem baromság ahogy van, hogy "itt tart a technológia", ismerősi körben van 4+ éves laptop is ami ugyan rekordokat nem döntöget aksiidőt tekintve, de átlagfelhasználásnál most is bírja 1-1,5-2 órát legalább. [habár a teljesség kedvéért nem árt megemlíteni, hogy akkor sem volt épp egy erőgép, de a lényegesen túlságosan nem változtat, a kérdező aksijával nyilvánvalóan gondok vannak ha ennyi idő után már itt tart]
Mar lassan alap dolognak szamit hogy a szervizekben megprobalnak atverni. Gondolom fel is ajanlottak hogy naluk vehetsz mas akksit.
Fogyasztovedelem, meglatod azonnal megvaltozik az arca a szervizesnek.
Először is a garanciát a gyártó biztosítja, a feltételeket a honlapján elolvashatod.
Ha meg van határozva töltési maximum, akkor igazuk van. (pl. Samsung 850 evo 120 és 250gb SSD-re ad a gyártó 5 év garanciát, azzal a korlátozással, hogy maximum 75 Tb adat írását engedi meg ez idő alatt, ha ezt 3 év alatt elérted, akkor ott lejárt a garid)
Ha nincs meghatározva, akkor a gyártói garanciaidő a mérvadó.
Ez a szerviz feltételezem nem a gyártó hivatalos szervize, így neki egyáltalán nem feladata, hogy a visszavitt árut vizsgálja, azt majd megteszi a gyártó szervize, ahova neki ezt el kell küldeni. Az ügyintézésre van ajánlott határidő, de ez egy egyszerű eset, 15 munkanapon belül el kell rendeződnie a cserének vagy pénz visszafizetésnek.
Egyébként te magad is visszaküldheted a gyártónak, elküldöd a vásárlást igazoló számla másolatát, amivel a dátumot tudod igazolni, honnan indul a garancia, vagy ha van, akkor a garanciapapírt.
Egyébként vagy a garanciapapír, vagy a számla elég, nem szükséges mindkettő.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!