Miért nem tiltják már be az összes rövidtávú tíz volt alatti kábeles technológiát?
Pl: Amihez csak max 5 méter kábel kell, gondolok itt laptoptöltőkre, telefontöltőkre, csatlakoztatott eszközökre stb.
A vezetéknélküli technológia már 15 éve elérhető.
Meddig kell még drótokkal bszkodnia az embernek?
Van egy 80x 60-as 50 centi mély fiókom, színig van kábelekkel. Az a baj, hogy van vagy 15 féle eszközöm, és mindhez kell valamelyik, de már agyvérzést kapok a bogozgatástól, keresgéléstől sokszor.
# 20
Építsd karbonszálas műanyagból a kasztnit, és még 20 kilométerre is eltolom.
Sürített levegős motor?
Az nuku?
Elektromos - süritett levegős motor kombinációja..
A menetszél egy kompresszort hajtana meg egy turbinán keresztül. A menetszél pedig a villanyhajtásból keletkezne, amit napelemekkel szedne össze a kocsi.
Mikor az akksi kimerül, átváltasz süritettlevegős üzemre, amíg az megy töltődik az akksi a napelemeken keresztül..
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Ó, látom jött még komment, akkor ismét hajrá:
"Pl: A rohadt laptopokba is hűtőventillátor van..
Pedig már 20 éve rájöttek, hogy hőcsövet is lehet készíteni sőt egész hőcsöves vezetékrendszereket is ventilátor nélkül.
De arra még nem voltak képesek rájönni, hogy az elvezetett hőt visszaalakítsák töltéssé ami az akksit visszatöltse?
Plusz a kijelző egyik felét nézzük, a másik felén vagy máshol ahol a fény nem hasznosul, vissza lehetne forgatni szintén elektromossággá. "
Na, itt megint nagy a képzavar:
1: a ventilátor és a hőcső két külön célt szolgál. Előbbi a környező levegőnek adja át a hőt, utóbbi nem adja sehova, csak szállítja a hőt.
2: Mi alakítsa vissza az elvezetett hőt, mondd csak!
3: Mi alakítsa vissza a rossz oldal fényét, mondd csak!
"van nanotecnológia, mire várnak? "
Hogy jön ez ide?
"Eleve miért nincs az egész burkolata az elektromos készülékeknek napelem fóliából? "
Mert jelenleg nem létezik gazdaságosan gyártható és jó hatásfokú napelemfólia.
"Mikor találták fel?
15 éve?"
Prototípust keversz tömeggyártással. Előbbitől utóbbiig sokszor évtizedek telnek el, néha pedig soha nem születik meg az átmenet.
"Ez a cikk is...
Különböző anyagok (földgáz, kőolaj, kőszén, szerves hulladékok) elégetéséből, illetve az atommagok hasadásából nyert hőenergiával rendszerint gőzt termelnek, az megforgatja a turbinát, a turbina a generátort, és így jutunk elektromos energiához.
James Watt vagy 200 éve született, azóta még mindíg a "gőzgép" nél tartunk...
igaz, már nanotechnológiánk, lézerünk, és részecskegyorsítónk is van, a szupravezetőkről már nem is beszélve, de még mindíg "GŐZ" gépeket használunk!
Ezért tanul annyit az a sok agyas?"
Mi lenne az alternatíva? Mit javasolsz, amit még nem húztam ki?
"Természetesen a napból, és a környezeti hőből!
Ha napon hagyod állni a kocsit vagy 60 fok lesz benne 10 perc alatt!
Szerinted nem töltené fel az akksit fél nap után? "
Naiv vagy, kérdező, nagyon naiv. A nyári nap optimális körülmények között egy kilowatt energiát sugároz. Ebből jó napelemmel 200 wattot meg tudunk fogni. Egy elektromos autóra kb. 2-4 négyzetméter napelemet tehetsz horribilis összegért. Ez 800 watt, azaz 0,8 kW. Egy ilyen kocsi villanymotorja alsó hangon 20 kilowattos, meg amennyivel több a valóságban. 20 óra naptöltéssel mehetnél 1 órát. Megéri, nem? És akkor hatásfokkal nem számoltam, mert akkor már a számolás is értelmét vesztené.
"Az akksi előállítása miért lenne drága? "
Mert baromi bonyolult, és sok ritkaföldfémet igényel?
"Nem az a drága, hanem a megsemmisítése, és a tárolása, és az ezekmiatt kivetett adó!
De ennyi erővel bármit szarrá lehetne adóztatni, csakhogy ne tudjon fejlődni."
Aksikra tudtommal nincs büntetőadó.
"A hibrid autókban van lendkerék igen."
A nem hibridekben is, a belsőégésű motor tartozéka, és köze sincs az energiatermeléshez, a motor működésének fenntartásában játszik szerepet.
"Építsd karbonszálas műanyagból a kasztnit, és még 20 kilométerre is eltolom."
Erős vagy te, irigyellek. Azt tudod-e, hogy kb. csak karbonszálas agyonkönnyített Forma-1-es kocsi is van vagy 700 kiló? Mit akarod azt te tologatni kilométereket? Másképp: Egy szénszálas kasztni kb. 100-200 kilót fog egy átlagos autón. (felső becslés) Marad egy tonna. Tologatod?
"Sürített levegős motor?
Az nuku? "
Halott ötlet, nem tudsz elég energiát tárolni sűrített levegő formájában. Wikipédia:
Keresd ki szépen a sűrített levegőt és hasonlítsd össze a benzinnel!
"Elektromos - süritett levegős motor kombinációja.. "
Ezt hogy képzelted el?
"A menetszél egy kompresszort hajtana meg egy turbinán keresztül. A menetszél pedig a villanyhajtásból keletkezne, amit napelemekkel szedne össze a kocsi.
"
Gondold át ezt! Nem jut eszedbe az önmagát fújó vitorláshajó? Pedig pontosan erről beszélsz.
"Mikor az akksi kimerül, átváltasz süritettlevegős üzemre, amíg az megy töltődik az akksi a napelemeken keresztül.."
Csak egy csavar a fenti hajóhoz, az elv marad ugyan az.
-------
Fogadd szépen el: Fogalmad sincs az energiahordozók és energiatermelők működéséről, nincsenek mérnöki ismereteid, csak a neten hallott hangzatos címszavakat és klikkvadász cikkek tartalmát hányod ide mindenféle kontextus nélkül.
G.
# 23
Akksikra is van kivetve veszélytelenítési adó vagy mi.
ha veszel akksit fel van tüntetve a számlán.
Nemtom az én kocsi 800 kg, és 5 személyes.
Nevezheted családinak :D
kici kinai calád elfér benne..
Akkor ha karbonszálas lenne a kasztni, 150 kg al könnyebb lenne?
Akkor már a szél is elfújja szinte..
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
"Akksikra is van kivetve veszélytelenítési adó vagy mi.
ha veszel akksit fel van tüntetve a számlán."
Nálunk lehet, hogy van valami minimális adó rájuk, nyugaton tudtommal nem divat.
"Akkor ha karbonszálas lenne a kasztni, 150 kg al könnyebb lenne?
Akkor már a szél is elfújja szinte.."
Mondjuk, legyen. 650 kilót te csak úgy tologatsz kilométereken keresztül? Gratulálok, erős ember vagy!
G.
Itt még csak terjednek az elektromos autók..
Japánba már 10 éve van, ha nem régebb óta, de ide ezek típusok el sem jutnak.
Mert nem lehet adóztatni.. Se súlya, se fogyasztása.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
magához az eredeti kérdéshez mért akarod elvetni a kábelt?HA ROHADTUL NEM ÉRTESZ HOZZÁ....
A vezeték nélküli töltés azért nem úgy működik ahogy te gondolod
Egy elektrotechnikus
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!