Miért gyárt az Intel az alsóbb kategóriába csak 2 magos
proceszorokat mig az Amd 4 magosat? Elvileg már pár
játék is csak 4 maggal indul nem? Gondolok pl a intel
pentium g3258 vs Amd athlon x4 860k processzor
párositásra!
Sok esetben a kevesebb néha több a többi paramétert is figyelni kell. Alapvetően a processzor magokat a hőmérséklet alacsonyan tartása miatt hozták be.
2015. aug. 19. 14:05
Hasznos számodra ez a válasz?
2/12 Trevor. válasza:
Azért, mert az Intel 2 magon hozza azt a teljesítményt, amit az AMD csak 4 magon tud.
2015. aug. 19. 14:05
Hasznos számodra ez a válasz?
3/12 anonim válasza:
Az AMD-nek nincs olyan szinten a gyártástechnológiája, hogy 2 maggal ugyanazt a teljesítményt tudja hozni, így kifinomult technológia helyett inkább több maggal dolgoznak.
2015. aug. 19. 14:10
Hasznos számodra ez a válasz?
4/12 A kérdező kommentje:
De a két tipus közül akkor melyik jobb játékra ? :)
2015. aug. 19. 14:17
5/12 anonim válasza:
Érdemes minimum 4 szálon dolgozó processzort választani. Alapvetően az Intel jobb játékra, de talán az x4 860k jobb választás, jobb teljesítményt nyújt. Viszont ezt nem tudod hova fejleszteni, a Pentiumos gépet pedig igen.
A magok száma önmagában semmit nem jelent. Az Intel és AMD procik felépítése alapvetően eltér, így ezzel az egy paraméterrel nem lehet összehasonlítani a két architektúrát. Két maggal is lehet hozni azt a teljesitményt, mint egy más felépítésű négymagossal. És az Intelnél ott a HyperThreading, ami virtuálisan megkétszerezi a magok számát...
2015. aug. 20. 07:16
Hasznos számodra ez a válasz?
9/12 anonim válasza:
" És az Intelnél ott a HyperThreading, ami virtuálisan megkétszerezi a magok számát... "
ami 10% teljesítmény növekedést eredményez a 4 magoshoz képest,viszont dupla annyiért.
2015. aug. 20. 08:22
Hasznos számodra ez a válasz?
10/12 anonim válasza:
Nekem i3-asom van, és tesztelgettem a hyperthreading-et olyan játékoknál, és egy konvertáló programnál, ami használja a hyperthreadinget.
A BIOS-ban letiltottam a hyperthreadinget, és kipróbáltam mindet. Majd visszanyomtam.
Az egyik játék statisztikailag kb. 40%-al lett gyorsabb. Soha nem értettem ezt a "hyperthreading csak 10% + teljesítmény nyújt" mert ez baromság. Attól függ mekkora teljesítmény növekedést ad, hogy az alkalmazás hogy osztja el a munkát a különböző szálakon.
Ahol kevésbé használta, ott valóban nem lett nagy különbség, de ahol igen, minimum 1/3-ad + teljesítményt nyújtott.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!