Miket kell tudni winchester vásárláskor?!
Figyelt kérdés
Sziasztok, vennék egy új winchestert (asztali számítógépbe), de elég amatőr vagyok a témában..A winchester mennyire befolyásolja a számítógép sebességét?Ha kb. 100GB-ot használnék fel, és 320GB-osat vennék azzal lassabb lenne mint egy 1000GB-ossal?Mivel árban nagy különbség nincs akkor inkább kiadok érte +3-4 ezer forintot ..Mit jelent a SATAI-SATAII-SATAIII...?Mit jelent az RPM?2014. febr. 6. 23:22
1/7 anonim válasza:
sata: [link]
Rpm= a merevlemez fordulatszáma/perc. 7200 rpm alattit nem ajánlatos venni.
Meg kell nézned, az alaplapod hányas (1.0, 2.0, 3.0) sata-t támogat és aszerint érdemes választani. A méret nem egyenlő sebesség.
2/7 NoVa ^^ válasza:
Sata I, II, III a csatlakozása. A Sata 3on a legujabb és a leggyorsabb. Az rpm a peecenkenti fordulatszám minimum 7200 rpm-t vegyél. Alaplapod milyen. Sata csatlakozók igaz kompatibilisek egymással.
3/7 anonim válasza:
SATAI, SATAII, SATAIII az a csatlakozó típusa, ajánlott olyan SATA csatlakozójú merevlemezt venni, amilyen a gépedben van, ezt szerintem meg lehet nézni AIDA64 nevű programmal. Ennek ellenére ha SATAII-s az alaplapod, abba bele tudod dugni a SATAIII-s merevlemezt is például. Manapság a legtöbb merevlemez 7200RPM-es, azt szinte meg se kell nézni, ha veszel egy 1 terásat, az 99% hogy 7200RPM-es lesz. Szerintem nyugodtan vegyél 1 terásat ha van rá keret, előbb utóbb betelne a 320 gigás, mint ahogy az 1 terás is, csak azért az jóval később.
4/7 A kérdező kommentje:
Köszönöm a gyors válaszokat!AIDA64-ben megtaláltam, hogy a mostani winchester SATA2-s, szóval ha az jó bele akkor a SATA3-as is jó? egyébként ezt néztem ki [link]
tudom, hogy a bestbyte nem a legolcsóbb, de itt tudok erzsébet utalvánnyal fizetni..
2014. febr. 7. 01:30
6/7 anonim válasza: