Utánanéztem, hogy az Xbox One-ban és a Playstation 4-ben milyen hardverek vannak, nekem eléggé "kevésnek" tűnik, persze tudom, hogy ez látszat, mert máshogy programoznak konzolra, de azért érdeklen más, hogy van ezzel?
Mivel elég hasonló a hardver a PC-hez sokan elkövetik azt a hibát, hogy jól összehasonlítják az új konzolokkal, pedig ennél tényleg sokkal összetettebb ez a dolog. Ugye konzoloknál előny, hogy fix hardverre programoznak ráadásul nincs szükség olyan megoldásra, mint a directX, mert nem kell elfedni a hardveres sokszínűséget. Ezáltal a programozók is hardver közelibb környezetben programozhatnak, így miután kiismerték a képességeket sokkal hatékonyabb optimalizálás érhető el, mint PC-n. Ahogy nézted is, meglepő, hogy milyen grafikát nyújt manapság egy Xbox 360 a jó öreg és elavult hardvereivel. Az új konzolok meg nyers erőn kívül sokkal több funkciót/lehetőséget is biztosítanak.
Amúgy a HD7850 csak 16 CU-ból áll (1024 cores), illetve a konzolokban lévő GCN már egy kissé átdolgozott verzió, de ez mellékes...
Az AMD is azért találta ki a Mantle API-t, hogy jobban ki lehessen aknázni a hardver erejét a PC-n azaz ne nyeljen be annyi erőforrást a directX. Ez viszont profibb programozást is követel, mert Mantle felületen programozáshoz sokkal jobban kell ismerni a hardvert.
Az Xbox One-ban meg a 8GB DDR3-2133 memória mellett van egy igen magas sávszélességű 32MB-os eSRAM az egységbe integrálva.
Sok PC-s mosolyog, hogy milyen gyér az új konzolak hardvere, de biztos vagyok benne, hogy pár év múlva visszatekintve már változni fog a vélemény, mert ezek a konzolok olyat fognak villantani, amitől a mostani PC-k nem tudnak majd utánuk csinálni. Persze idővel megint beéri, lepipálja a PC a konzolokat, de ez még években mérhető, ráadásul a grafika nem minden....készítsenek ütős játékokat! Én a mai szinten lévő grafikával is ki tudnék békülni hosszabb távon is, egyszerűen amit a mai leglátványosabb játékok villantani képesek az már elég jó...néha már-már fotorealisztikus néhány screenshot.
Ha arra gondolsz h egy csúcs pc szerű konzolt raknának össze amibe mondjuk lenne pl 32 GB-ram, 2 Tb HDD 6 GB VGA 12 Magos CPU... (Fiktív elképzelés)
Erre lehetne azt mosdani h igen öreg ezt 15 évig nem kell lecserélned viszont olyan drága lenne h senki nem venné meg. Szóval ezt nem merné meglépni egy gyártó se.
Pláne ha 3-4 év múlva úgy is feltörik.
"néha már-már fotorealisztikus néhány screenshot"
Így van, a screenshot, nem pedig in-game játékmenet. Mozgásban már elég gyér még a legfrissebb játék esetében is a realizmus.
Attól, hogy x86-ra épülnek a konzolok, nem igazán lehet összehasonlítani egy pc-vel. Érdemes elolvasni mind a 7 oldalt:
Mantle nem lesz konzolra. Eleve onnan hozták az ötletet és az api egy részét.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!