Kezdőoldal » Számítástechnika » Hardverek » Utánanéztem, hogy az Xbox...

Utánanéztem, hogy az Xbox One-ban és a Playstation 4-ben milyen hardverek vannak, nekem eléggé "kevésnek" tűnik, persze tudom, hogy ez látszat, mert máshogy programoznak konzolra, de azért érdeklen más, hogy van ezzel?

Figyelt kérdés
Ahogy néztem PS4: 18 compute units 1152 cores: HD7850-nel megegyezik ( GCN architecture ) XBOX ONE: 12 compute units 768 cores HD7790-nel megegyezik ( szintén GCN architectúra ). Mindkettőben Jaguar CPU 8 magos a különbség annyi, hogy PS4-ben 1,6ghz Xbox One-ban 1,75ghz. 8GB memória mindegyikben, de a ps4-ben GDDR5, xboxban ddr3 "csak". Szóval azért keveslem, mert igaz, hogy valamivel erősebb a PS4, de nem fog elfogyni az erő belőlük túl hamar?

2014. jan. 28. 00:38
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
62%
Nem valószínű, hogy az erő fogy el. Inkább a programozóknak kell felnőni a feladathoz. Elég ha megnézed, hogy a koros ps3/x360ból milyen grafikákat tudtak kicsiholni az elején, meg az utóbbi időben, megdöbbentőek a különbségek. És hol vannak ezek az új konzolokhoz képest? Sajnos tény, hogy a pc-től már most le vannak maradva, de megvan az az előnyük, hogy csak egy konkrét hardware-re kell koncentrálni, ezért a végletekig sajtolhatják, ami eddig még biztos nem történt meg.
2014. jan. 28. 00:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:
Nem valószínű, hogy elfogy az erő. Annak idején a ps2-n is milyen jól mentek a játékok. Pedig mai szemmel nézve nagyon gyengének tűnik a hardvere ( [link] ). Egyszer úgy is elfogy az erő és aztán kiadnak megint egy új nextgen konzolt, pár konzol exkluzív játékot és veszik az emberek. Ez az üzletpolitika.
2014. jan. 28. 00:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 A kérdező kommentje:
Mondjuk igazatok van abból kiindulva, hogy a régi Xbox 360-ban 240 GigaFlops teljesítményű volt az Ati Xenos GPU, a mostani pedig 1,31 TeraFlops teljesítményű, ami majdnem 6x-os sebességnövekedés és ez csak a nyers erő. Én bízom a GCN-ben és az abba rejlő innovációkban. Csak elbizonytalanodtam, mert a leírtak "gyengének" tűntek már abból kiindulva, hogy az én HD7870 Tahiti Le GPU-val ( 1536 cores ) 2995 TeraFlops-ot tud.
2014. jan. 28. 00:52
 4/12 A kérdező kommentje:
2995 GigaFlops-ot :D
2014. jan. 28. 00:53
 5/12 anonim ***** válasza:

Mivel elég hasonló a hardver a PC-hez sokan elkövetik azt a hibát, hogy jól összehasonlítják az új konzolokkal, pedig ennél tényleg sokkal összetettebb ez a dolog. Ugye konzoloknál előny, hogy fix hardverre programoznak ráadásul nincs szükség olyan megoldásra, mint a directX, mert nem kell elfedni a hardveres sokszínűséget. Ezáltal a programozók is hardver közelibb környezetben programozhatnak, így miután kiismerték a képességeket sokkal hatékonyabb optimalizálás érhető el, mint PC-n. Ahogy nézted is, meglepő, hogy milyen grafikát nyújt manapság egy Xbox 360 a jó öreg és elavult hardvereivel. Az új konzolok meg nyers erőn kívül sokkal több funkciót/lehetőséget is biztosítanak.

Amúgy a HD7850 csak 16 CU-ból áll (1024 cores), illetve a konzolokban lévő GCN már egy kissé átdolgozott verzió, de ez mellékes...

Az AMD is azért találta ki a Mantle API-t, hogy jobban ki lehessen aknázni a hardver erejét a PC-n azaz ne nyeljen be annyi erőforrást a directX. Ez viszont profibb programozást is követel, mert Mantle felületen programozáshoz sokkal jobban kell ismerni a hardvert.

Az Xbox One-ban meg a 8GB DDR3-2133 memória mellett van egy igen magas sávszélességű 32MB-os eSRAM az egységbe integrálva.

Sok PC-s mosolyog, hogy milyen gyér az új konzolak hardvere, de biztos vagyok benne, hogy pár év múlva visszatekintve már változni fog a vélemény, mert ezek a konzolok olyat fognak villantani, amitől a mostani PC-k nem tudnak majd utánuk csinálni. Persze idővel megint beéri, lepipálja a PC a konzolokat, de ez még években mérhető, ráadásul a grafika nem minden....készítsenek ütős játékokat! Én a mai szinten lévő grafikával is ki tudnék békülni hosszabb távon is, egyszerűen amit a mai leglátványosabb játékok villantani képesek az már elég jó...néha már-már fotorealisztikus néhány screenshot.

2014. jan. 28. 01:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 anonim ***** válasza:

Ha arra gondolsz h egy csúcs pc szerű konzolt raknának össze amibe mondjuk lenne pl 32 GB-ram, 2 Tb HDD 6 GB VGA 12 Magos CPU... (Fiktív elképzelés)


Erre lehetne azt mosdani h igen öreg ezt 15 évig nem kell lecserélned viszont olyan drága lenne h senki nem venné meg. Szóval ezt nem merné meglépni egy gyártó se.

Pláne ha 3-4 év múlva úgy is feltörik.

2014. jan. 28. 02:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 anonim ***** válasza:

"néha már-már fotorealisztikus néhány screenshot"


Így van, a screenshot, nem pedig in-game játékmenet. Mozgásban már elég gyér még a legfrissebb játék esetében is a realizmus.

2014. jan. 28. 08:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 anonim ***** válasza:
Amennyit tud benne a hardver,annyi bőven elég,csak egy értelmes programozó kell hozzá aki jól tudja optimalizálni.Ne felejtsük el,ez a Microsoft és a Sony,tudják a dolgukat.Egyébként a Mantlet majd a konzolokra is kidobják,ami már most megjelenés előtt 20 játékon lesz a DX helyett.
2014. jan. 28. 09:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 anti paladin ***** válasza:
100%

Attól, hogy x86-ra épülnek a konzolok, nem igazán lehet összehasonlítani egy pc-vel. Érdemes elolvasni mind a 7 oldalt:

[link]


Mantle nem lesz konzolra. Eleve onnan hozták az ötletet és az api egy részét.

2014. jan. 28. 09:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 anonim ***** válasza:
Így van a konzolon nincs szükség Mantle-ra, mert ott eleve hardver közeli programozási felület van, sztem még komolyabb szinten, mint amit a Mantle nyújtani tud PC-n...
2014. jan. 28. 10:35
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!