Keplert vagy GCN-nt tartjátok jobbnak a jövőre nézve? Miért?
Hát pedig itt vagy HW hitvita lesz vagy valaki belenéz egy jósgömbbe. :D
Mire?
Mert ha általános számítások és kódfuttatás, akkor esetleg az Intek Knight Corner és utódai?
Meg ha már itt tartunk, volt egy másik kérdésem is, ez:
http://www.gyakorikerdesek.hu/szamitastechnika__hardverek__3..
Ha esetleg ehhez valaki leírná egyéni véleményét megköszönném :)
A jövőre nézve egyértelműen a GCN-t.
A Keplerrel az Nvidia teljesen beáldozta a compute teljesítményt. Ami régebbi játékoknál, vagy olyanoknál ami nem használ compute shadereket nem is gond, csakhogy a Kepler megjelenése óta kijött 7 DX11-es játékból 5 használ ilyet, és a Win8 megjelenésével még könnyebb lesz ezeket alkalmazni, vagyis egyre több ilyen játék várható.
Márpedig ilyen terhelés alatt a Kepler megdöglik:
A GTX680 egy HD7850 szintjére süllyed le.
Szóval ha ez lesz a tendencia, egyértelmű GCN fölény várható.
Ha az újabb játékokat nézzük, már most is a Radeonok dominálnak:
Azt meg már csak mellékesen teszem hozzá hogy a HD7970 olcsóbb is mint a GTX680, meg a többi Radeon is jobb áron van mint a vele egy szintre hozott Kepler.
A Kepleres kártyák nekem eddig elég felejthetőnek tűnnek. A GTX 660 Ti gyengébb, mint a 7870, de drágább. A sima 660 kicsivel gyengébb, mint a 7850 és az is drágább jelenleg (ahogy az NV-t ismerem, az is marad). A GTX 650-ről már nem is beszélek.
Aztán ott a GTX 670, ami nem annyira rossz, de a 7950-nél drágább. A GTX 680 is az a 7970-hez képest.
A GTX 690 árcéduláját látva meg besírok.
jövőre nézve GCN
régebbi játékoknál az új nvidiák hozzák a konkurens radeonokat, de az újabb, sok compute számítást használó játékokban nem nagyon van esélye
nem beszélve a nem játékbeli felhasználásról, ahol a gcn már most nagyon durván előnyben van
"vagy valaki belenéz egy jósgömbbe. :D"
Nem kell, ez már nem egy PH!-s tesztben is meg volt énekelve, ha meg az ember látogatja pl a kepler/maxwell topikot akkor találhat róla részletes leírást miért tartható jövőképesebbnek a GCN, de ezt a többiek leírták.
Sylar7 Win8-as vonulatánál az érthetőség miatt megjegyezném(tudom, hogy tudod, csak szvsz nem egyértelmű:)), hogy nem maga a Win8 miatt lesz könnyebb komplexebb kódokat írni játékokba, hanem a DX11.1 API egyik legnagyobb ficsőre miatt, ami shader-trace interface(vagy shader trace toll?) nevet kapta.
" A GTX 660 Ti gyengébb, mint a 7870, de drágább"
Gyengébb már ahol. A legtöbb teszt amúgy se a legújabb játékokkal, meg amolyan kepler kímélő beállításokkal van, ahol is a 660Ti HD 7950 körül mozog. Az egyszerű usert meg nem az jellemzi, hogy tudná, vagy utána járna a tesztek közti hatalmas difinek, elég ha több tesztben jön ki jobbnak a HD 7870-nél :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!