Mi az a phisx és cuda?
NVidia videókártyákon van ilyen. A PhysX a játékok fizikáját nem a CPU-n, hanem a GPU-n számolja, ami sokkal gyorsabb, viszont nem annyira pontos. Így a számítások nagy része leemelődik a CPU-ról, így az más dolgokat tud számolni. Ezt csak a PhysX-et támogató játékokkal tudja megcsinálni.
A CUDA szinte ugyanaz, csak nem fizikát számol, hanem minden mást. Viszont ezt elég kevés helyen alkalmazzák egyelőre.
(Mivel az AMD-nek is van ilyen (a Stream), nem tudnak közös nevezőre jutni az NVidia-val, hogy egy egységes SDK/API-t adjanak ki. A szoftverfejlesztők meg addig nem csinálnak GPU gyorsított programokat, amíg ezek ketten közös nevezőre nem jutnak, hogy ne kelljen külön megírni az AMD és NVidia kompatibilis részeket. Klasszikus 22-es csapdája.)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!