Mi előnyöm származik az Nvidia kártyák Cuda és PhysX technológiájából? Játékokban van különbség az AMD kártyákhoz képest?
Újabban semmi. A Cuda gyorsításnál már szinte minden jobb. PhisX-es játékot meg ki tudja, mióta nem láttam. A Batman - Arkham Asylumban is csak annyit csinált, hogy fújta a szél az újságot a földön, cserébe zuhant az fps 60-ról 40-re. Marhára megérte...
Ez inkább már csak marketing az NVidiánál, hasznuk elég kevés.
PhysX annak perpillanat nincs sok jelentősége, fizikán javít egy kicsit, de kellőképpen vissza is fogja az FPS-t, ezt csak az nVidia kártyái támogatják.
Akárcsak a CUDA-t (igaz, van az AMD-nek is hasonló megoldása, Stream néven), ezt videoszerkesztő, grafikai programok, tehát komolyabb munkában lehet hasznosítani úgy, hogy a videokártya ereje (ami egy komolyabb processzoréhoz képest is többszörös lehet) bevonásra kerül, jelentősen felgyorsítva a munkát.
Röviden ennyi, de neten találhatsz részletesen leírást ezekről, ha érdekel.
Physx: Egy fizikai könyvtár, ami futhat CPU-n és CUDA kompatibilis videokártyán. Leginkább úgy élvezhető, ha egy másik, külön erre a célra beszerelt kártya végzi a fizikai számításokat, mert ugyanazon a GPU-n belül meg kell osztani az erőforrást a grafikus megjelenítés és a fizikai számítások között, ami teljesítményeséssel jár. Egyébként nem csak a Physx létezik, elég sok játék épít például a Havok-ra. Későbbiekben előtérbe kerülhetnek független fizikai motorok, melyek gyorsíthatóak bármilyen Direct Compute vagy OpenCL-t támogató GPU-val. A jövő mindenképpen egy ilyen gyártófüggetlen megoldásé lenne (A Bullet Physics már rendelkezik OpenCL támogatással: http://www.youtube.com/watch?v=RoIyRoANAy4 )
CUDA: Ennek is van sok alternatívája (Direct Compute, OpenCL, AMD APP (korábban: Ati Stream), de az Nvidia lépéselőnyben van....igaz itt is a gyártófüggetlen megoldásoké lehet a jövő. A GPU-k egyre sokoldalúbbak lesznek és az "APU féle" egységeknek is köszönhetően egyre inkább számítani fog a GPU ereje is általános felhasználáskor. A Cuda a zártsága miatt maximum a professzionális piacon fog megmaradni, ha megtartja a lépéselőnyét.
Szerintem.
Ha a fejlesztők jól használják a physx adta lehetőségeket, sokkal realisztikusabb lehet tőle a játék. Nekem is Nvidia van, de nem emiatt vettem, hanem mert jobbnak tartom az ATI-nál. Főleg a drivere miatt, ami az ATI örökös gyengéje. Amúgy hardveresen nagyon jók ma már azok is - csak nem akartam szívni hol ezzel, hol azzal a játékkal, a driver miatt. Ezt neked kell eldönteni..
A youtubeon találsz még ilyen physx-es videókat. Szerintem a Cryostasis-ban használják legjobban. Nekem speciel nem hiányzik a sok diribdarab szilánk, meg ilyesmi a játékokból, de a valós köd, és folyadék nagyon ütős. http://www.youtube.com/watch?v=-x9B_4qBAkk
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!