Kezdőoldal » Számítástechnika » Hardverek » Mi előnyöm származik az...

Mi előnyöm származik az Nvidia kártyák Cuda és PhysX technológiájából? Játékokban van különbség az AMD kártyákhoz képest?

Figyelt kérdés
2011. júl. 9. 10:40
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
77%

Újabban semmi. A Cuda gyorsításnál már szinte minden jobb. PhisX-es játékot meg ki tudja, mióta nem láttam. A Batman - Arkham Asylumban is csak annyit csinált, hogy fújta a szél az újságot a földön, cserébe zuhant az fps 60-ról 40-re. Marhára megérte...


Ez inkább már csak marketing az NVidiánál, hasznuk elég kevés.

2011. júl. 9. 10:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
84%

PhysX annak perpillanat nincs sok jelentősége, fizikán javít egy kicsit, de kellőképpen vissza is fogja az FPS-t, ezt csak az nVidia kártyái támogatják.

Akárcsak a CUDA-t (igaz, van az AMD-nek is hasonló megoldása, Stream néven), ezt videoszerkesztő, grafikai programok, tehát komolyabb munkában lehet hasznosítani úgy, hogy a videokártya ereje (ami egy komolyabb processzoréhoz képest is többszörös lehet) bevonásra kerül, jelentősen felgyorsítva a munkát.

Röviden ennyi, de neten találhatsz részletesen leírást ezekről, ha érdekel.

2011. júl. 9. 10:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 A kérdező kommentje:
Köszönöm a válaszokat, ezekre voltam kíváncsi.
2011. júl. 9. 10:46
 4/11 anonim ***** válasza:

Physx: Egy fizikai könyvtár, ami futhat CPU-n és CUDA kompatibilis videokártyán. Leginkább úgy élvezhető, ha egy másik, külön erre a célra beszerelt kártya végzi a fizikai számításokat, mert ugyanazon a GPU-n belül meg kell osztani az erőforrást a grafikus megjelenítés és a fizikai számítások között, ami teljesítményeséssel jár. Egyébként nem csak a Physx létezik, elég sok játék épít például a Havok-ra. Későbbiekben előtérbe kerülhetnek független fizikai motorok, melyek gyorsíthatóak bármilyen Direct Compute vagy OpenCL-t támogató GPU-val. A jövő mindenképpen egy ilyen gyártófüggetlen megoldásé lenne (A Bullet Physics már rendelkezik OpenCL támogatással: http://www.youtube.com/watch?v=RoIyRoANAy4 )

CUDA: Ennek is van sok alternatívája (Direct Compute, OpenCL, AMD APP (korábban: Ati Stream), de az Nvidia lépéselőnyben van....igaz itt is a gyártófüggetlen megoldásoké lehet a jövő. A GPU-k egyre sokoldalúbbak lesznek és az "APU féle" egységeknek is köszönhetően egyre inkább számítani fog a GPU ereje is általános felhasználáskor. A Cuda a zártsága miatt maximum a professzionális piacon fog megmaradni, ha megtartja a lépéselőnyét.

Szerintem.

2011. júl. 9. 11:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:
2011. júl. 9. 14:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:
E két videó láttán egyre erősödik bennem a gyanú, hogy az NVidia féle PhisX egy nagy rakás sz*r, a Havok és Bullet már a demó alapján köröket vernek rá, és ezek minden kártyával mennek.
2011. júl. 9. 14:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:

Ha a fejlesztők jól használják a physx adta lehetőségeket, sokkal realisztikusabb lehet tőle a játék. Nekem is Nvidia van, de nem emiatt vettem, hanem mert jobbnak tartom az ATI-nál. Főleg a drivere miatt, ami az ATI örökös gyengéje. Amúgy hardveresen nagyon jók ma már azok is - csak nem akartam szívni hol ezzel, hol azzal a játékkal, a driver miatt. Ezt neked kell eldönteni..

A youtubeon találsz még ilyen physx-es videókat. Szerintem a Cryostasis-ban használják legjobban. Nekem speciel nem hiányzik a sok diribdarab szilánk, meg ilyesmi a játékokból, de a valós köd, és folyadék nagyon ütős. http://www.youtube.com/watch?v=-x9B_4qBAkk

2011. júl. 9. 14:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:
Ez a driver problémázás fennmaradt a régi időkből. Nekem sok nvidia kártyám volt, de majdnem ugyanannyi ati is. Az utóbbi legalább 3 évben radeon karikat használok egyhuzamban és nem frissítek sűrűn drivert sem (ha nincs problémám akkor minek) és azt kell mondjam, hogy semmi gondom nem volt (na jó a Far Cry 2-nél kellett hotfixet telepítenem, mert volt néhány hibás textura stb, de azóta sem találkoztam hasonlóval). Ráadásul nvidia oldalon is előfordulhatnak driver gondok...mondhatni a driverek minősége manapság egálban van a két gyártónál (a HD4830 karimat 2 évig használtam, derivert talán 1x frissítettem, mert írták, hogy gyorsulást hoz a konyhára és ennyi).
2011. júl. 9. 15:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:
Irrhon két gép van, az egyikben NVidia, a másikban AMD kártya, és soha, egyszer sem volt gondom a driverekkel.
2011. júl. 9. 15:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:
Nvidiám van és az volt is, vagyis ATI-m soha, de driverrel soha nem volt gondom, bár a haverjaimnak van ATI-ja, de náluk adódott gond a driverrel és még egyéb dologgal (már pontosan nem tudom, de ha jól emlékszem melegedés és textúrahibák voltak). PhysX-et csak nV-s kártyák tudnak, és valakinek számít az az előny amit ad. CUDA egy gyorsító, de már leírták hogy az ATI-nak is van rá megoldása amit Stream-nek hívnak. És igaz, PhysX-et csak néhány játék használ, persze a CUDA mindenhol alkalmazható amennyiben engedélyezve van.
2012. jan. 1. 19:03
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!