Kezdőoldal » Számítástechnika » Hardverek » Az Alan Wake 2 tényleg nem...

Az Alan Wake 2 tényleg nem menne vagy rosszul menne a gépemen?

Figyelt kérdés

[link]


Találtam ezt a posztot ami szerint a Gtx 1000 és Rx 5000 videokártyák nem lesznek támogatottak. És lehet el sem indul a játék rajtuk ha mégis akkor pedig rosszul fog futni. Úgy ahogyan pár éves játékok is rosszul mennek bármelyik gtx 700 vagy r9 200 kártyákon. Akkor ez rx 5700,xt, gtx 1660 S, Ti és gtx 1080 ti kártyákon is játszhatatlan lesz? A 1660 az turing kártya. De az fsr 3 frame generation mégsem elérhető rajta. Így értelmetlen volt a gtx 16 széria emiatt is lett volna jobb rtx 2050, Super, Ti helyette. Mert ezeket azért adták, hogy az akkori új generációs turing architekturát olcsóbban is meglehessen venni. A stremereknek kedveztek csak akkor. Amd-nél is csak rx 5700 és XT kártyákon van meg az Fg.

Akkor a gépemen az Alan wake 3 kizárt, hogy elmenjen? Örülnék ha mediumon, fsr Qualityben azért el lehetne érni a 50-60 fpst 1080p felbontáson. A starfield még ennyit tud. Eddig az a leg gázabbul futo játék. Muszáj leszek leváltani feltétlen a videokártyát csak ezért? Váltani amúgy is akarok kicsit erősebbre de később terveztem azért.

I7 4770K

16gb ram

Rx 5700 de rx 5700 xt biossal.


2023. okt. 22. 15:34
 1/10 anonim ***** válasza:
47%

Meg megnézed a minimumokat akkor a low 30 fps-hez is határesetes a procid.


A játék állítólag csak mesh shadert támogat csak, ami az AMD esetében csak RX6000-től áll rendelkezésre. Ha tényleg így adják ki, akkor települni sem fog nálad a játék.

2023. okt. 22. 16:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 A kérdező kommentje:
De miért kell így megölni olyan videokártya szériákat amik 4-7 éve jelentek meg? Az rdna1 nem rossz lett, legalábbis azért mert 2019-ben lett kiadva és akkor már többet várna az ember. A gtx 1000 szériátol nem volt nagyon lemaradva ha a teljesítményt nézzük. De viszont a gtx 1000 széria jól sikerült volt még ha a 2-3000 széria fejlettebb is lett két év múlva. A gtx 1000 megfizethető volt és a 1080 Ti pedig nagyon jó high end kártya volt akkor még kicsit 300k felett. Egy rtx 3080 Ti tavaly pedig majdnem dupla ennyi volt.
2023. okt. 22. 16:45
 3/10 anonim ***** válasza:

Ezt a kiakadást nem értem, a csúcsok-csúcsa gép igényű játék egy 10! éves procin és egy 4! éves kártyán vagy elfut vagy nem.

Ettől még pont végtelen+1 játékot tudsz nyomatni. Nekem picit frissebb cuccom van (R7 2700x és egy Rx6600xt) Ez most még menne, de ha jön egy olyan ami nem megy még nem dőlnék a kardomba.

Ez egy olyan hobby, hogy ha a tartani akarod a lépést akkor költeni kell, vagy megelégszel azzal ami megy.

2023. okt. 22. 17:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:

Nem értem miért fosod itt a rizsát, van egy érdekes dolog amit úgy hívnak: fejlődés. Újabb és újabb technológiákat használunk, ami miatt régebbi eszközök kihullnak.

A 2018 őszén megjelent Turingokban volt mesh shader, a 2019 nyarán megjelent RDNA1-ben meg nem, 2023-ban pedig olyan játékot írnak ami igényli ezt a funkciót, na bumm. A játék igényli, a 4-7 éves kártyákban meg nincs meg és ennyi.

Ha minden játékot úgy írnának, hogy medium szinten a 7 éves kártyákon is jól menjen akkor grafikában 20 év lemaradásunk lenne.


" A gtx 1000 szériátol nem volt nagyon lemaradva ha a teljesítményt nézzük."


A Pascal 3 évvel korábban került piacra...

2023. okt. 22. 18:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
4# "ha minden játékot úgy írnának..." Ez erős csúsztatás. A legújabb technikai újítások amit a játék motorokba lehoznak már nem azt segítik elő hogy a játék jobban nézzen ki hanem hogy gyorsabban lehessen fejleszteni. Ilyen az Unreal Engine alatt bevezetett nanite is amitől semmivel nem lesz szebb a játék csak a fejlesztőnek nem kell azzal foglalkoznia hogy a modellek hány poligont tartalmaznak és nem kell LOD-okat se készíteni a modellekhez. Aztán ott a lumen ami semmivel nem néz ki jobban mint a hagyományos égetett globál illumination cserébe negyebeli az fps-t, és olyan játékoknál használják ahol nincs is szükség dinamikus világításra, magyarán feleslegesen zabálja a GPU-t. Az Alan wake pont az a játék ahol szégyelhetnék magukat a fejlesztők mert amit kirajzol a képernyöre az a fele ekkora hardwareből is kihozható lenne.
2023. okt. 22. 20:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 A kérdező kommentje:
Hiába jelent meg három évvel korábban akkor sem tudta beérni teljesítményben. Az amd rdna2-nél tudott kicsit feljebb zárkózni. Rdna3-nál viszont megint alacsonyabb szintre került az amd.
2023. okt. 22. 22:11
 7/10 anonim ***** válasza:

Na itt vannak a tesztek

Egy GTX 1070 540p lowon alig tud 20 FPSt.


Nem vicceltek hogy kell a mesh shader

2023. okt. 26. 18:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:
7# Ez nevetséges. És nem szégyellik magukatXD itt valószínű hogy a geforce now-t akarják nyomni. Tuti hogy van benne valami irgalmatlan direkt deoptimalizálás nem poweroftwo texture, kikapcsolt mipmap stb.
2023. okt. 26. 18:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:
Elindul a játék RX5700XT-vel is. 1080p low-on a kártya tud stabil 25 fpst.
2023. okt. 27. 13:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:
Az első írta, hogy határesetes a procid. Fenét. Nekem i7 4790k-m van, és alig eszi. Ide minimum rtx-es vga kell sajna. Mondjuk nálam rtx 2060 12 gb-al render scale balancedben dlss-el, low/medium/high vegyes beállításokkal raytracing nélkül elmegy 60 és 40+ fps-el. És így is jól néz ki a játék.
2023. okt. 29. 07:32
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!