Freesync-Gsync tényleg annyit jelent?
Többször láttam dícsérve ezeket a technológiákat, csak bizonyos dolgot nem értek.
Ugye ha jól tudom képtörés akkor van ha több FPS van mint amennyi a monitor frekvenciája. De ha kevesebb akkor nem jön létre ez a dolog, magyarul ha pl egy 120hz-es monitoron valami 90 FPS-el fut akkor nincs képtörés csak ha 120 fölötti sebességgel.
Ezek a technológiák meg ha jól értelmezem annyit csinálnak hogy az FPS számhoz igazítják a frekvenciát. De ha a frissítési frekvencia alatti sebességgel amúgy sincs képtörés akkor mi értelme? Ha meg fölé kerül a sebesség akkor ott a vsync nem?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
És szerinted, mi történik akkor, ha:
- semmilyen vrr technológia nem áll rendelkezésre
- mondjuk pontosan fele a játékban produkált framerate a monitor másodpercenkénti frissítésének?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
A kevesebb a FPS -es mint a képfrissítési frekvencia, az kb ugyan olyan rossz. Mert akkor nem tudja kiszolgálni a VGA a monitort, így bizonyos képkockák kirajzolását meg kell ismételni. Ilyenkor röcöggéssé microlaggossá válhat a kép, ami szerintem idegesítőbb a tearingnél is. És azt a V-Sync se oldja meg FPS dropp esetén, amellett hogy korlátozza mesterségesen FPS -t.
Magyarul az a jó a VGA -d és monitorod szinkronban van.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
ludicrousSpeed
Nos, ha tudnám, nem kérdeznék, de P.O.C. már megadta a választ, neki köszönöm.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Nekem nem tudja ezeket a monitorom. Simán beállítok vagy vsyncet, az kb mindig megoldja ezt, viszont jobban fogja a gépet is. Némi fpst vesztesz, de ndm vészes.
Vagy fogod és beállítod az fps limitet mondjuk 60 ra, vagy amit a monitorod maxra tud.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!