Játékoknál (AAA) milyen esetekben van szükség a 32gb ramra?
Teszem fel mondjuk a Warzone, Bf5, Bf2042 stb. 1080p-ben maxon nem kell, de 1440p-ben vagy 4K-ban maxon?
Egyáltalán mi a szerepe a ramnak a játékokban?
"Egyáltalán mi a szerepe a ramnak a játékokban?"
Nem csak játékoknál, gyakorlatilag minden programnál a RAM-ban tárolódnak azok az adatok, amikkel az a program dolgozik.
Egyetlen egy játék van amivel sikerült 16gb feletti memóriát kihasználni: szarrámodolt (kb 10gb asset + egy halom szkript és mindenféle bonyolult mod) Cities Skylines.
Minden egyébnek elég.
"Egyáltalán mi a szerepe a ramnak a játékokban?"
Ott tárolja egy jól optimalizált játék (vagy bármilyen szoftver) azokat a dolgokat, amik a program jelenlegi és a közeljövőben várható állapotaiban kellenek neki (grafikai modellek, zenék, videók, stb.). Általában minél részletgazdagabb a grafika, annál több RAM igénye van egy jól optimalizált játéknak is. Leegyszerűsítve, sok játéknál a töltőképernyők azért kellenek, mert akkor olvassa a háttértárról ezeket az információkat a RAM-ba. Egy okosan megírt játéknál ezek a töltési idők nem látszanak, mert elrejtik őket a játékmenetbe. A játék karakterei jellemzően ilyenkor másznak át valami szűk átjáróban, vagy nyitnak ki nagyon lassan ajtókat.
Nem vagyok annyira otthon az utóbbi idők játékainak gépigényében, de szerintem egy hagyományos, nem VR játék, elég ritkán igényelhet 16 GB RAM-nál többet.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!