Tesco garancia. Szerintetek?
Sziasztok!
Vettem egy laptopot Tescoban. Ki is bontotta ott a srác, átnéztük, nem láttunk rajta sérülést. Majd itthon, mikor bekapcsoltam, észrevettem egy 1,5 cm-es hajszálkarcot a kijelzőn. Azért nem láttuk Tescoban, mert csak bizonyos szögből lehet észrevenni.
Vissza is vittem egyből (vásárlás után kb. 2 órával). Rendesek voltak, nem próbálták rám fogni, hogy biztos én karcoltam össze, mert hát kibontottuk vásárláskor. Le is hívtak egy palit, aki azt mondta, ő sajnos nincs abban a helyzetben, hogy dönteni tudjon ebben az esetben, hogy mi a teendő. Menjek vissza csütörtök délelőtt, akkor még benne leszünk a 72 órában, és akkor ott lesz az üzletvezető.
Szerintetek mi fog történni? Kicserélik a gépet egy az egyben? Ragaszkodhatok ahhoz jogosan? Kötöttem rá amúgy teljes körű garanciát is, de inkább elállok a vásárlástól, minthogy szervizbe küldjem.
Ha részletre vettem, akkor is el tudok állni 72 órán belül, ugye? Még nem fizettem érte egy forintot sem.
"Szerintetek mi fog történni? "
Nagy eséllyel nem cserélik vissza, mert:
- Fizikai sérült
- Együtt megnéztétek vásárláskor, akkor senkinek nem tűnt fel, így bizonyíthatatlan, hogy nem te karcoltad össze.
"Ragaszkodhatok ahhoz jogosan?"
Nem, mert te sem tudod bizonyítani, hogy a fizikai sérülés jelen volt vásárláskor és nem életszerű, hogy alaposan megnéztetek valamit és nem vettétek észre. Még akkor sem, ha én elhiszem neked, hogy így volt.
"inkább elállok a vásárlástól, minthogy szervizbe küldjem"
Ezt a magyar törvények szerint nem teheted meg. Sőt, nem is fogják garanciális problémaként kezelni a fizikai sérülést, tehát szervízbe sem fogják küldeni. Te magad elviheted, de nem fogják neked ingyen javítani.
"Ha részletre vettem, akkor is el tudok állni 72 órán belül, ugye?"
Nem. '97 óta nem létezik olyan, hogy 72 órás elállás.
"Ja, és miért csak 1 év volt alapból a garancia? Nem 2 szokott lenni?"
A Magyar törvények 1 év kötelező jótállást írnak elő. Ha a termék gyártója többet vállal akkor van több. Ha nem akkor nincs.
Vásárláskor kötöttem rá teljes körű garanciát, fizikai sérülésre is.
Mint írtam, fel sem merült bennük, hogy én karcoltam meg. Nem nagyítóval nézték áz vásárláskor a terméket. Belátta a srác, hogy nem láthatta a karcot, mivel csak bizonyos szögből latszik, ő meg hátulról nézte a gépet úgy, hogy felém volt kinyitva.
Szerintem létezik, volt már olyan párszor, hogy nem jött be a cucc, amit vásároltam. Fisszafizették.
"Vásárláskor kötöttem rá teljes körű garanciát, fizikai sérülésre is"
Ezt mondjuk említhetted volna. Ez esetben nyilván gariztatják.
"fel sem merült bennük, hogy én karcoltam meg...."
Teljesen mindegy, hogy a vevőszolgisban mi merül fel, mint mondta ő nem döntéshozó. Az áruházi vezető meg a törvények alapján hoz döntést. Ez esetben mivel kötöttél rá biztosítást nyilván elküldik javíttatni.
"Szerintem létezik, volt már olyan párszor, hogy nem jött be a cucc, amit vásároltam. Fisszafizették."
Pedig nem létezik. Ha egy cég puszta jófejségből úgy dönt, hogy neki fontos az, hogy te, mint vásárló mit gondolsz akkor önköltségen megteheti. De semmi sem kötelezi rá.
Teljesen oké volt minden. :)
3 verziót ajánlottak fel:
- értékcsökkentett áron kapom meg
- visszafizetik a teljes összeget
- kicserélik a gépet
Úgyhogy cseréltettem. :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!