Ha egy webshop átköltözik egy másik szerverre, akkor a régi szerver üzemeltetője ezt észreveszi?
Kicsit lehet hülyén hat a kérdés, itt megpróbálom érthetőbben kifejteni. A helyzet az, hogy a webshopunk átköltözött egy másik szerverre, viszont a régi szerver üzemeltetője további egy évig számlázta nekünk a régi szerver bérleti díját mondván, hogy nem mondtuk külön le. Sajnos én később csöppentem bele ebbe a történetbe, csak akkor már, amikor véglegesítettük az új hosztot, és nem tudtam, hogy a régi nem lett lemondva. Na most a régi szerver üzemeltetője a rendszergazdánk is, és lehet én vagyok rosszhiszemű, de úgy érzem, hogy kvázi átvert minket, mert továbbra is számlázta annak a szervernek a bérleti díját, amit mi már egyértelműen nem használtunk, habár lemondva nem lett külön. Nagyon zűrzavaros idők voltak azok, amikor ez a költözés megtörtént (történt egy haláleset és vezetőségváltás, emiatt sikkadt el az írásban lemondás).
Én gondolom rosszul, hogy neki ezt egyértelműen észre kellett volna vennie, hogy már nem használjuk? Főleg, hogy azt tudta - a régebbi kollegák elmondása alapján -,hogy épp próbaüzemmódban volt az új szerver?
A hozzáértők segítségét előre is köszi!
U.i: Azért is fontos a kérdés, mert morálisan ez egy borzasztó problémát vet fel nekem ezzel az emberrel kapcsolatban, ha tényleg ki lett ez számlázva annak ellenére, hogy teljesen észrevehető dologról beszélünk. Tehát ha ez nyilvánvalóan látható, hogy egy szerver nincs használatban, és ennek ellenére ő számlázta, akkor viszont bizonyos értelemben sajnos átvert minket.
A bérlet egy jogviszony, ami a szerződés megszűnéséig (felmondás vagy határozott idő lejárta tart). Nem kötelezi a bérlőt arra, hogy a szervert ténylegesen használja is, de a bérlet idejére fenntartják neki az erőforrásokat, hogy bármikor hozzáférhessen. Tehát ha nem lett lemondva, akkor a szerződés ugyanúgy érvényben maradt akkor is, ha a weboldal/webshop vagy bármi más el lett onnan költöztetve.
Bérlet = a szerver rendelkezésre állása. Az, hogy használva volt vagy sem, nem releváns.
Sajnos jogos a számlázás, ha a szolgáltatás nem lett lemondva (és be van állítva az automatikus levonás). Más kérdés, hogy a régi rendszergazda a saját malmára hajtotta a dolgot azzal, hogy ezt nem tette meg.
Annak érdemes utána nézni, van-e pénzvisszatérítési lehetőség. Az ÁSZF-ben ezt írnia kell. Jó kérdés, hogy szolgáltatás megújításkor megillet-e az elállási jog (ami a jogszabály szerint 14 napos). Ugyanis technikailag ez egy új megrendelés/szolgáltatás, amit egy évre előre kiszámláztak.
Ha rendel bárki 1Gbps optikai internetet otthonra, akkor azt is fizetni kell akár használod akár nem. Nem hivatkozhatsz arra hogy észrevehette volna a szolgáltató hogy nem használom...
Ha nem kell akkor le kell mondani - neked (nem várni hogy 'észrevegyék')
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!