Telekom téves rendelés esetén visszakérheti az árát?
Persze, hogy lehet. Ha 1 db eszközt rendeltél, 1 db-ról állították ki a számlát és 1 db-ot fizettél ki, akkor semmilyen jogot nem kaptál 1 darabnál több átvételére vagy használatára. Ez a jogalap nélküli gazdálkodás.
"Ptk. 5:9. § [A jogalap nélküli birtokos helyzete és kiadási kötelezettsége]
(1) Aki jogalap nélkül van a dolog birtokában, köteles a dolgot a birtoklásra jogosultnak kiadni.
[...]
5:11. § [A dolog hasznainak kiadása és a jogalap nélküli birtokos felelőssége]
(1) A jogalap nélküli birtokos köteles a jogosultnak kiadni a dolog meglevő hasznait, kivéve, ha ellenszolgáltatás fejében jutott birtokához és jóhiszemű volt.
[...]
(3) A rosszhiszemű jogalap nélküli birtokos köteles megfizetni azoknak a hasznoknak az értékét, amelyeket elfogyasztott vagy beszedni elmulasztott, továbbá a szerződésen kívül okozott károkért való felelősség szabályai szerint köteles megtéríteni a dologban bekövetkezett mindazon károkat, amelyek a jogosultnál nem következtek volna be."
Egyszerűsítve: vagy vissza kell adnod a jogosulatlanul átvett terméket, vagy meg kell fizetned az árát. Nincs olyan, hogy benézték és így jártak. Ne várjátok meg, míg bíróságra viszik. Logisztikán vissza fogják követni, hogy kihez ment ki tévesen.
5 év az általános elévülési idő. A rosszhiszeműség már megáll, hogy észlelte a hibát és nem jelezte a hibás teljesítést. A hibás teljesítések csökkentése és lopások megakadályozása miatt be szokták kamerázni a logisztikai helyeket, úgyhogy akár még bizonyítani is tudják, hogy rossz csomagot állítottak össze, amit szintén bizonyíthatóan átvettek.
A logisztikán dolgozó hibája világos. De a jogtalan elsajátítás is az átvevőnél.
"Btk. 378. § (1) Aki [...] b) a véletlenül vagy tévedésből hozzá került idegen dolgot eltulajdonítja, vagy nyolc napon belül nem adja vissza,
vétség miatt egy évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő."
És az hol áll hogy köteles jelenteni ha téves rendelés történt?
Nem látok benne logikát hogy ők követték el a hibát, az intern rendszerükben ott a hiba de minden más úgy lett elkönyvelve hogy 1 et küldte ki és 1 et vettek át. Nekik kötelességük értesíteni a kundshaftot, de még ezt sem tették meg.
Bemásoltam. Az átvevő tudja, hogy tévedésből került hozzá +1 darab, és az összes papír ezt igazolja. Btk. 378.§ megáll. A kérdés már csak az, mennyire akar majd a szolgáltató utána menni.
Ha ott van egy kamerafelvétel, munkalap, vagy bármilyen nyilvántartási lap, hogy 2 db lett kiadva neki, de a rendelésen 1 db van, az ki fog ütközni a rendszerben legkésőbb egy leltár során, hogy eltérés van a készletben. Csak össze kell vetni, hogy a kiadási jegyzék a rendelési darabszámmal kinél nem egyezik.
Mivel ez tévesen kiküldött termék így a vevő a "károsult" ha átvette ha nem. Lehet betelefonál nekik jövöhéten a hibáról, ami engem illet én biztos nem intézkednék mikor a hiba az ő oldalukról történt. Ennek egy logikus kimenetele lehet,a csomagot előkészítő dolgozót vonják felelőségre.
A rendelőt fogyasztójogi törvények védik.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!