A Metaverzumban lesznek-e furryk?
"A Metaverzumban"
A metaverzum egy gyüjtőfogalom nem Zuckerberg "tulajdona".
Beletartozik a World of Warcraft, a Lost Ark, vagy a Second Life is.
A Cukorhegyi Márk által fémjelzett Meta Inc. metaverzuma a Meta Horizon World.
"Lesznek vajon ilyenek ott?"
Egyáltalán lesz-e? ;)
Most voltak leépítések:
De egyébként - bár nem vagyok jövőbe látó, de - teljesen elképzelhető. Ebben az egyre jobban megbolonduló világban bármi megtörténhet.
A metaverzum lényegében egy virtuális karakterrel szabadon bejárható, azzal és más karakterrel szabadon interaktálható (3 dimenziós, de ez nem kötelező feltétele) virtuális tér.
Lényegében az összes nyílt világú számítógépes játék - mint a már említett World of Warcraft vagy a Lost Ark - tekinthető egyfajta metaverzumnak (így, kis kezdőbetűvel, mert nem egyedi dolog, nem márkanév), de a 2000-es évek közepén létrehozott Second Life is az.
A Meta Horizon Worlds elvileg annyiban különbözik tőlük, hogy ez nem (csak) szórakozásra van tervezve, hanem mindennapi életre, tanulásra, munkára; jobban össze lesz kötve a valódi élettel, éppen ezért a virtuális és kiterjesztett valóság-szemüvegek a fő platformja.
Mark egyre mohóbb és próbál új dolgot kitalálni, hogy lestoppolja magának, mint fejes, uralkodó.
Annyira siettette ezt, hogy a kapkodás eredménye meglett.
Vannak gondok.
Már vannak, és úgyhívják hogy VRChat, Cukorhegy úr vacak kis próbálkozása semmi a VRChathez képest, sosem lehet az organikusan nőtt dolgokat lekörözni. VRChaten rengeteg furry van nem meglepő okokból, ott végre úgy nézhetnek ki ahogy akarnak. ( [link]
A Metaverzum meg csak egy trendi elnevezés arra amit az első válaszoló is megírt a WoW is annak számít, meg a GTA5 online is. Nem egy új dolog csak annak akarják beállítani.
#6: A VRChat 2014-es. A hasonló célú - bár nem VR-szemüvegre optimalizált, de 3D-s - Second Life közösségi platform 2003-as. Szóval nincs új a Nap alatt.
A Meta a Horizon Worlds platformjával ott tudna újdonságot mutatni, hogy a már meglevő, valós emberi kapcsolatokra épülő Facebook-felhasználóbázisát át tudná "csábítani" ebbe a 3D-s virtuális világba valós, nem csak szórakozáscentrikus interakciókat alkotni.
Mondok erre példákat: például egy munkamegbeszélés, egy online óra, egy termékbemutatás zajlódhatna ebben a virtuális térben. A gond ezzel csak az, hogy egy VR- (illetve AR-) szemüveg (jelenleg) bonyolult, drága, (relatíve) erős hardware-t igényel és meglehetős diszkomforérzéssel jár. Ez illetve a Facebook megroggyant renoméja (adatvédelmi botrányok) miatt eléggé valószínűtlen, hogy rövid távon áttörést ér el.
A VRChatet aktívan fejlesztik nem úgy mint a SL-t. A VRChat csak nőtt és csak nő. A VRChatnek van a legangyobb esélye hogy tényleges "Metaverse"-vé válljon.
Persze még rengeteg idő lesz az átlag embert becsábítani egy VR-os metaversebe, cukorhegy olcsó szemüvege jó első lépésként, de ebbe bele fog rokkanni mert semmi más nem annyira jó hogy megérje használni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!