Kezdőoldal » Számítástechnika » Egyéb kérdések » Mik a különbségek ezek az IT...

Mik a különbségek ezek az IT szakok között és mennyire éri meg ezeket kitanulni?

Figyelt kérdés
IT Helpdesk, IT support és IT tanácsadó között mik a különbségek? Ha jól tudom ide nem kell annyira komoly programozási tudás. Gondolom kb ugyanazok csak más szintűek.Itn belül valami ilyet akarok dolgozni, ahol problémákat oldhatok meg és segíthetek másoknak és gondolom hogy pont ezek azok a szakok.Pálya orientációs tesztek is ezt dobálják ki nekem és hát igaza van a tesztnek, pont ez kell nekem. Örömet okoz ha segíthetek valakinek valamilyen technikai probléma megoldásában. Ha ilyen irányba folytatnám a tanulmányaimat akkor milyen szinten kell kezdenem? Miket kell megtanulnom hozzá? Lehet egyetem nélkül is kitanulni ezt? Akár itthon egyedül? A programozásra könnyű anyagot találni a neten (van belőlük millió), de ha ilyen IT segítő/támogató/tanácsadó akar lenni az ember, akkor honnan kell elindulni?
2022. máj. 23. 22:52
1 2
 1/13 A kérdező kommentje:
Egy kérdés még, mi az IT services és IT consulting? Ugyanazok mint amiket felsoroltam?
2022. máj. 23. 23:03
 2/13 A kérdező kommentje:
Milyen ez a munkakör? Megéri ezzel foglalkozni?
2022. máj. 23. 23:29
 3/13 anonim ***** válasza:

IT HelpDesk, jellemzően ez a L1-es szint. Azaz mindenféle hülye ügyfél (belsős vagy külsős) ide esik be először. Ők szűrik meg a nehezebb kérdéseket, amiket továbbítanak a L2-nek.


IT Support, hát.. Ez elég tág. Én fejlesztő vagyok egy multinál, de a feladat köröm a L3 is. Tehát hibák elemzése, azok javítása, fejlesztés tervezése, stb. Ide vehetem akár az üzemeltetőket is.


IT Tanácsadó, inkább egy adott szakterületen kiemelkedő szakember, aki jellemzően rendszereket elemeznek és vizsgálati eredményt prezentálnak. Jellemzően nemzetközi vizsgával rendelkeznek, mert ha beesik egy random ember külsősként, papír nélkül nem valami hiteles. Vagy magának a tanácsadó cégnek kell lennie közismertnek.



Én voltam tanácsadó 3 évig, de otthagytam. Párhuzamosan 3-4 céggel tartani a kapcsolatot és mindnek a problémáját old meg tegnapra és rámoljak a felelősséget, hogy mondjam meg mi a rossz a nagy ganajban. Köszi, kihagyom.

Inkább visszamentem fejleszteni. Ott elég egy gondolat vonalat követni. :)

2022. máj. 23. 23:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 A kérdező kommentje:
Mekyiket érdemes akkor tanulni és hol?
2022. máj. 23. 23:37
 5/13 anonim ***** válasza:
ne a szakot nézd. Azt nézd, hogy mit akarsz csinálni. Nézd meg a pozíciókat, mi a nevük. Data analyst, frontend dev, backend, devops. Nézz ki valamit, ülj le, kezd el tanulni. Nem kell szakra menni.
2022. máj. 23. 23:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 A kérdező kommentje:
De pl IT supporthoz mit kell tanulni?
2022. máj. 23. 23:49
 7/13 A kérdező kommentje:
Vagy a többihez amit felsoroltam. Nem tudom melyik lenne a legjobb választás
2022. máj. 23. 23:53
 8/13 A kérdező kommentje:
A programozás lenne persze a legjobb, de nem érzem elég kitartónak és szorgalmasnak magam hozzá. Ráadásul lusta vagyok rengeteget agyalni egy kódon.
2022. máj. 23. 23:59
 9/13 anonim ***** válasza:

(#3 voltam)


Nem az egyetem/főiskola a lényeg. Elmehetsz bármilyen egyetemre. Ott úgy is sok mindent is tanulsz (még azt is, amit sose fogsz használni), de nem befolyásolja a későbbi al-szak váltást. Én Szegeden végeztem el a "Programtervező Informatika" szakot, majd:

- programoztam 1 évig

- performancia elemzést tanultam és elemeztem ~fél évig

- Certification-t szereztem ebből, így lettem tanácsadó ~2.5 évig

- sérülékenységivizsgálatot tanultam 1 évig (fentivel párhuzamosan)

- Certification-t szereztem ebből is, de csak 2-3 projekten voltam.

- Majd fogtam magam, és kerestem valami új munkát fejvadászon keresztül


Nah ekkor kerestek meg különféle cégek:

- Auditor pozícióval

- Szerver üzemeltetési pozícióval

- Java fejlesztői pozícióval

- Performancia elemző pozícióval


Szóval olyan helyre mehettem volna, ahova akarok. Nah ennyit számít, hogy milyen diplomád van.. Kb. semennyire.

2022. máj. 24. 12:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 anonim ***** válasza:
6 mit akarsz supportálni? egy frontend alkalmazást, egy backend servicet, vagy egy komplett ci/cd rendszerért szeretnél felelős lenni? Ez 3 teljesen különböző dolog, és mindegyik support. Van a negyedik is, amikor valami call centeres vagy, és felhív marikanéni hogy nem működik a számítógép.
2022. máj. 24. 23:29
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!