Mit kezdenek 700 alkalmazottal?
Azért egy játékot nem 2-3 nap megcsinálni.
Lehet, hogy egy-egy játékot hónapokig készít mondjuk egy 50 fős csapat.
Tesztek sorozata, javítások fejlesztések, stb.
Az, hogy hetente jön ki egy új játék, nem jelenti azt, hogy ennyi időbe tellett megcsinálni.
Az autógyárban is 2 percenként jön ki egy új kocsi, de előtte több, mint három órát "utazik" a szerelősoron.
A Kérdést azért írtam ki, mert 2 nap alatt egyedül összeraktam egy játszható játékot ezeknek a mására. (igaz, nem én készítettem a modelleket, animációkat zenéket, hangeffekteket és csak néhány szint van) de egy ismeretlen Indie dev 2 nap VS többszáz programozo és game designer ~10nap
Ha úgy nézzük ha ezt a teljesítményt tartani tudnám hosszútávon akkor mondjuk ha a csapatban 400 programozó van akkor 2000x hatékonyabb vagyok egy átlagos ott dolgozó programozónál :P
#4:
Szoftverfejlesztő vagyok, erre a munkahelyemen szeretik a következő példát hozni.
1 nő 9 hónap alatt 1 gyereket szül. (most az ikrek lehetőségét vessük el)
Szóval van aki szerint 9 nő 1 hónap alatt képes erre.
Érted a problémát? :)
Én hobbi szinten foglalkozom játékfejlesztéssel. Valójában egy 5-10 fős csapat elég jó játékokat tud már összehozni (megfelelő szakképesítéssel, tapasztalatokkal).
Vegyünk egy egyszerű példát egy 4x4-es memória játékot. Ha egy ilyet össze akarok hozni, akkor kb pár óra és kész is 0-ról úgy, hogy a grafikát és a scripteket is 0-ról megírjuk.
Ha kész van hozzá minden, akkor szó szerint pár perc alatt összerakható.
Mi van akkor, ha kicsit komolyabb játékot akarok, mondjuk memória játék, de 2 fővel. Akkor már kell multiplayer, egy kicsit több elágazás a folyamatban...
Ehhez kell szerver is. Tehát kell egy networkingben tapasztalt ember aki ezt meg tudja oldani, kell egy szerver amit szintén egy másik ember, vagy emberek keze munkája olyan értelemben, hogy telepíteni kell, tűzfalat beállítani stb...
Aztán jönnek azok a játékok amikhez nincs bejáratott út. Tehát, ha mondjuk megtervezek egy GTA I-hez hasonló felülnézetes játékot, akkor már számolnod kell az ütközéssel, töréssel, AI-val.........
Viszont ezeket fel kell vázolni, hogy mi mire képes, mi a feladata, mire hogyan reagál.......aztán ezeket többször át kell rágni, gondolkodni. Egyedi küldetések, történet...még ha másolsz is valamit, akkor is sajátot kell létrehoznod.
Nekem pl van egy elég nagy projektem amit sok év elkészíteni, mert annyira összetett. Tudom mit akarok megvalósítani, viszont mivel annyi rendszer kell hozzá így 1-1 rendszernek nem tudom még pontosan a megvalósítását.
Amikor beregisztrálsz kapsz X pontot amiből karaktert tudsz csinálni. Viszont az, hogy később mennyi pontot kapj, hogyan oszd el, hogyan legyen a skill fejlődés stb ez még nincs meg 100%-osan meg. Mivel ilyen játék még nincs, ezért nekem kell kitalálnom hozzá a dolgokat és miután elméletben megvan, a gyakorlatban kell tesztelgetnem.
Sok játéknál ugye ott a meta, ami azt jelenti, hogy ha egy adott buildet használsz könnyen nyersz, vagy a legrövidebb út a sikerhez.
A másik amikor "eltörik a játékot". Tehát egymás mellett levő rendszerek amik összhangban működnek, de van egy olyan csillagállás amikor olyan dolgot tudsz kihozni belőlük amire nem gondoltak a fejlesztők. Elég sok példa van a neten, ha csak az exploit, bug szót ismeri az ember ugye.
700 emberrel heti 1 játék nem annyira rossz, de nem ez a szám a fontos, hanem a bugmentes valóban élvezhető játékok száma. Hiába dobnak ki hetente bugos, játszhatatlan, vagy élvezhetetlen játékokat, arra nem lesz kereslet.
A 700 alkalmazottba még lehet a takarító is beletartozik ami ugye nem annyira a fejlesztő kategória. Egy játékhoz kell elég sok dolog.
Grafika (2D, 3D, UI), hangok (zene, effektek), kódok...
Kevés játék van ami 5 képből áll és 3 hangból.
Vannak folyamatok amiket nem lehet párhuzamosítani. pl ha a főmenüt 1 ember megtervezi 10 nap alatt, akkor 10 ember nem fogja 1 nap alatt.
Plusz gondoljunk arra is, hogy megfelelő dokumentálás meglegyen!
Aztán a készülő és kész terméket tesztelni kell, javítani...
Persze vannak módszertanok amik segítenek abban, hogy kevés fennakadás lehessen.
#6
"igaz, nem én készítettem a modelleket, animációkat zenéket, hangeffekteket és csak néhány szint van)"
Meg nem te találtad ki a játékot, nem tesztelted több eszközön, aztán ahogy #7 is írta, ott vannak a nem közvetlenül a játékfejlesztésével kapcsolatos munkakörök. Markering, könyvelés, HR, ügyvédek, értékesítők, ügyfélszolgálatosok, takarítók.
#7
1 nő és 1 férfi 9 hónap alatt 1 gyereket gyárt le, akkor hány férfi és nő gyárt le 9 gyereket 9 hónap alatt?
Hát 9 nő és 1 férfi. ;)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!