Elküldött email megérkezését a feladó kétséget kizáróan hogyan igazolhatja?
sziasztok,
röviden: ha nem kapsz semmilyen értesítést, hibaüzenetet, stb. akkor az kétséget kizáróan (100%) azt jelenti, hogy a leveled megérkezett a címzetthez?
a szolgáltató tehát vállalhatja e azt az áfsz-ben vagy ahol akarja, hogy 1. vagy sikeresen továbbítja a levelet, 2. vagy hibaüzenetet küld, de 3. lehetőség nincs?
köszi a válaszokat!





A feladó nem igazolhatja a beérkezést, legfeljebb a címzett. A szerződések szoktak elektronikus szavazás vagy egyéb határozatkiküldés esetén kézbesítési vélelmet megadni, legyen az mondjuk 5 munkanap vagy 1 hét. Ha ennyi időn belül nem jelzi a címzett hogy nem érkezett meg a levél, akkor kézbesítettnek tekintendő és övé a felelősség az esetleges hátrányokban.
Amit kérdezel az csak fordítva igaz: ha hibaüzenetet kapsz a szolgáltatótól hogy a címzett nem létezik, akkor 100% hogy nem kapta meg. Minden más eset már kérdőjeles.
Hivatalos ügyekben pont ezért még mindig szokás külön telefonálni is a címzettnek a feladás után hogy ~1 órán belül (ha esetleg valamiért szarul frissít a szolgáltató) e-mailt fog kapni, különben jelezze hogy nem jó és újra megkísérled a küldést.
(legalábbis céges ügyekben határidős anyagnál "mifelénk" így szokás, hogy ne ezen múljon)





A pontatlan, félrehallott vagy félreírt adat (címzett) esetén megtörténhet az hogy kimegy a levél egy létező címre, csak nem annak akinek szánták. A címzetten múlik hogy reagál-e arra vagy ignorálja, különben nem kapsz vissza hibaüzenetet.
Maga a kézbesítési visszajelzés amúgy bizonyos feltételekkel működik (levelezőprogramból, online nem), ha a címzett hajlandó a visszaigazolás gombot lenyomni és nem zárja be vagy utasítja el a kérést (akár véletlenül is).
annyi még a csavar, hogy az elküldött emaillel minden rendben volt, semmi elírás, stb, azonban a címzett szolgáltatójánál nincs nyoma.
egyébként a kézbesítési hiba (MAILER-DAEMON) bármilyen okból megjelenhet, vagy kizárólag akkor, ha a címben szereplő email nem létezik?
asszem ez az utolsó kérdésem, nagyon kiokosodtam!:))))










Egy "láncszemet" kifelejtettél. A saját szolgáltatódat. Ők mit látnak a küldésből?
Mivel több harmadik lehetőség van (nem sorolom, tényleg nagyon sok van), így ilyet szolgáltató (ha van egy kis esze) nem vállal :-)





A küldő fél levelezőszerverétől lehet kérni kézbesítési visszaigazolást (Delivery status notification), amiről a küldő fél értesítést kap.
A fogadó fél levelezőkliensétől meg lehet kérni olvasási visszaigazolást (Message disposition notification). Erre persze a fogadó fél szervere/levelezőkliense automatikusan visszajelezhet, hogy "persze, olvasta".
Illetve ott van a küldő fél levelezőszerverének szolgáltatója, aki naplóz minden egyes levélküldést (és ezt bizonyos idig tárolja is).





Ha elküldte a küldő, akkor először azt a szervert kell nézni, amin keresztül küldte. Ha az befogadta a levelet, akkor elvileg tovább is küldte arrafelé, amerre kell. Vagy nem arra, ezt csak a logokból lehet megmondani.
Ha továbbküldte, akkor, ha a másik átvette, akkor utána ő felel a levélért.
Elvileg ugye vagy kézbesíti a levelet egy szerver, vagy át sem veszi vagy ha már átvette és akkor derül ki, hogy nem kézbesítendő vagy nem kézbesíthető, akkor erről értesíti a feladót. De a vírus- és spamszűrések miatt ez már nem mindig van így, meg persze ami elromolhat, az néha el is romlik, tehát lehet bármi.
Az biztos, hogy mindennek meg kell lennie a logokban, először abban a logban, amelyik szerver először átvette a levelet.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!