Hány éve hódít a LADA; kocka vagy a körlámpás a rally bajnokságokon?
Itt, Magyarországon nagyjából 40-45 éve. Homologizációja ugyan már 1971 végén volt a 2101-nek, de a '70-es évek közepétől használják a hazai bajnokságban.
Egyébként valóban jól eltalált, sokoldalú autó, de ne felejtsük, hogy soha nem volt a ralisport csúcsa a konstrukció, csak az itthoni hiánygazdaságban ez volt az elérhető legjobb kiindulási alap - tőlünk szerencsésebb országokban sokkal jobb autókból is építkeztek. A korai időkben a Škoda 110 és 120 Rallye-k, majd 130 RS-ek jobbak voltak, több tapasztalatot halmoztak fel a gyárban és a csapatoknál és a futómű is finomabb konstrukció volt, de 1976-tól a Ladákat az 1600-as motorral is lehetett homologizálni a Gr. 2-ben, majd a '80-as évek elejére meg is érkeztek az első 1600-as motorok és onnantól teljesítményben nem lehetett beérni a szovjet csatalovakat.
A siker persze nem töretlen: a '90-es évekre a VFTS-ek homologizációja is lejárt, az I. osztályból kiszorultak, csak a H kategóriával tértek vissza.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!