Sok Forma-1 rajongó miért hisztizik ennyire a fejvédelem ellen? Főleg, így hogy legkonzervatívabb megoldás a halo lesz bevezetve jövőre?
#1
Ilyen ostoba ne legyél már. Simán leszakad láttunk is rá példát. Az hogy rögzítik az is komolytalan. Egy nyamvadt acélsodronnyal a felfüggesztéshez. Ahhoz a felfüggesztéshez amivel ha kétszer keményen rámész a rázókőre szakad ki tőből. Példának okáért az Indyben négy acélsodronnyal rögzítik a kasztnihoz mégis leszakad, mert van az az erőhatás amitől leszakadhat.
En nem vagyok ennyire ellene, nem lesz annyira szep az biztos, de nem veszes.
Majd meglatjuk mi lesz, lehet mar a 2. futam utan leveszik
Én meg látom értelmét, méghozzá nagyon is, nem kellene folyton ezzel a Bianchin nem segített volna dologgal jönni, igen rajta valószínűleg nem, de ne felejtsétek ám el, hogy az elmúlt években több olyan baleset is volt, ahol csak a szerencsén múlt, hogy nem törték ki a nyakát valakinek vagy épp nem nyakazta le egy másik autó.
Hogy példát is mondjak 2012 Belga nagydíj a Grosjean-féle tömegbalesetben majdnem lefejezte Alonsot. 2010 Abu-Dhabi Schumacher szembe forog a forgalommal és Liuzzi telibe trafálja, mázli, hogy olyan szögből jött, hogy nem pont fejen érte. 2010 Monaco Chandhok nyakát majdnem eltörte Trulli, mikor a HRT kerekén olyan szerencsétlenül és egyen szerencséesen is pattant meg a Lotus. A kerekekkel meg az a baj, hogy elvben nem szabad leszakadniuk, de egy elég erős becsapódásnál mikor darabokra törik az autó a kerék is repül. De elég ha nem teszik fel rendesen a boxban és lerepül magától.
Ha pedig régebbre nézünk számtalan eset volt, hogy szintén csak a mázli faktornak volt köszönhető, hogy nem lett baj, mikor 2001-ben Burti bevágódott a gumifal alá Belgiumban, ripityára ment a sisakja, de ő is mázlis volt. Alan Mcnish is mázlis volt, mikor 2002-ben majdnem lefejezte a szalagkorlát Japánban, Wurz is mázlis volt 2007-ben, mikor ha jól csalódom Ralf Schumacher kapta fejmagasságnál teliba a kocsiját. Tény, hogy Massán 2009-ben nem segített volna, ott jobb lett volna a szélvédős megoldás. De ha Maria de Vilotta egy olyan Marussiát tesztel, amin van halo és úgy rohan neki a teherautónak, rajta valószínűleg segített volna és még ma is élne, igen nem versenyen történt, de ezt az esetet a fejvédelem ellenzői mindig kihagyják a felsorolásból.
Tehát eddig az utóbbi húsz évben eléggé kimaxoltuk a szerencse faktort, jó lenne kivenni azt a dumát, hogy "szerencséje volt, hogy nem fejezte le/törte ki a nyakát" egyébként garantálom, hogyha 2009-ben Barrichello autójáról kicsit más szögben pattan le az a rugó és megöli Massát (mert csak centiken múlt, hogy a plexit kapta telibe) már rég lenne ennél sokkal durvább szélvédős fejvédelem a kocsikon.
#9
Hát amikor fejre áll egy autó az a kisebbik baj ha nem tud kiszállni. Az a nagyobbik ha megüti a fejét. Tűzeset meg nem nagyon van ma már, ha meg van ott a poroltó ilyen esetekre.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!