Kezdőoldal » Sport, mozgás » Versenyek, olimpiák » Sok Forma-1 rajongó miért...

Sok Forma-1 rajongó miért hisztizik ennyire a fejvédelem ellen? Főleg, így hogy legkonzervatívabb megoldás a halo lesz bevezetve jövőre?

Figyelt kérdés
Azt még megértem, hogy nem akarnak full zárt pilótafülkét, mert van egy rakás más sorozat, ahol van, annak én sem örültem volna, de ezzel így mi a baj? Eddig a legkomolyabb "érv" amit hallottam, hogy csúnya.

2017. aug. 5. 12:48
 1/10 ede1219 ***** válasza:
Ronda, és elveszi a Forma-1 lényegét, a teljesen nyitott karosszériát. Nem mellékesen szinte semmi ellen nem véd /az FIA szerint a leszakadó kerekek ellen lett bevezetve, de egy Forma-1-es autó kereke nem szakadhat le, ha mégis, akkor nem menne át a gépátvételen/,
2017. aug. 5. 13:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
Azért nem szeretik mert esztétikailag ronda és legalább ennyi veszély maradjon
2017. aug. 5. 15:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
0%
A lényeg megmarad, mert open wheel kategória, nem sárvédőt kapnak. Tényleg elcsúnyítja az autót, amint lesz valaki, akit ez ment meg, majd akkor örülök neki
2017. aug. 5. 16:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
11%

#1

Ilyen ostoba ne legyél már. Simán leszakad láttunk is rá példát. Az hogy rögzítik az is komolytalan. Egy nyamvadt acélsodronnyal a felfüggesztéshez. Ahhoz a felfüggesztéshez amivel ha kétszer keményen rámész a rázókőre szakad ki tőből. Példának okáért az Indyben négy acélsodronnyal rögzítik a kasztnihoz mégis leszakad, mert van az az erőhatás amitől leszakadhat.

2017. aug. 5. 17:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim válasza:

En nem vagyok ennyire ellene, nem lesz annyira szep az biztos, de nem veszes.

Majd meglatjuk mi lesz, lehet mar a 2. futam utan leveszik

2017. aug. 6. 21:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
66%
Én egyszerűen nem találom értelmét. Nagyon helyesen a 90-es években bevezettek egy rakás biztonsági passzust, azóta biztonságos körülmények között lehet versenyezni. Szegény Bianchi esete nagyon szerencsétlen volt, de ne feledd hogy a pályán lévő vontatónak ment neki, amit valószínűleg egy fejvédő nem biztos hogy védett volna. Egyébként ezek a fiúk vállalják ezeket a kockázatokat, a baleseteket, hiszen ezzel jár a sport. És sok pilóta se szeretne fejvédőt. És igen még ronda is ráadásul.
2017. aug. 8. 03:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 A kérdező kommentje:

Én meg látom értelmét, méghozzá nagyon is, nem kellene folyton ezzel a Bianchin nem segített volna dologgal jönni, igen rajta valószínűleg nem, de ne felejtsétek ám el, hogy az elmúlt években több olyan baleset is volt, ahol csak a szerencsén múlt, hogy nem törték ki a nyakát valakinek vagy épp nem nyakazta le egy másik autó.

Hogy példát is mondjak 2012 Belga nagydíj a Grosjean-féle tömegbalesetben majdnem lefejezte Alonsot. 2010 Abu-Dhabi Schumacher szembe forog a forgalommal és Liuzzi telibe trafálja, mázli, hogy olyan szögből jött, hogy nem pont fejen érte. 2010 Monaco Chandhok nyakát majdnem eltörte Trulli, mikor a HRT kerekén olyan szerencsétlenül és egyen szerencséesen is pattant meg a Lotus. A kerekekkel meg az a baj, hogy elvben nem szabad leszakadniuk, de egy elég erős becsapódásnál mikor darabokra törik az autó a kerék is repül. De elég ha nem teszik fel rendesen a boxban és lerepül magától.

Ha pedig régebbre nézünk számtalan eset volt, hogy szintén csak a mázli faktornak volt köszönhető, hogy nem lett baj, mikor 2001-ben Burti bevágódott a gumifal alá Belgiumban, ripityára ment a sisakja, de ő is mázlis volt. Alan Mcnish is mázlis volt, mikor 2002-ben majdnem lefejezte a szalagkorlát Japánban, Wurz is mázlis volt 2007-ben, mikor ha jól csalódom Ralf Schumacher kapta fejmagasságnál teliba a kocsiját. Tény, hogy Massán 2009-ben nem segített volna, ott jobb lett volna a szélvédős megoldás. De ha Maria de Vilotta egy olyan Marussiát tesztel, amin van halo és úgy rohan neki a teherautónak, rajta valószínűleg segített volna és még ma is élne, igen nem versenyen történt, de ezt az esetet a fejvédelem ellenzői mindig kihagyják a felsorolásból.

Tehát eddig az utóbbi húsz évben eléggé kimaxoltuk a szerencse faktort, jó lenne kivenni azt a dumát, hogy "szerencséje volt, hogy nem fejezte le/törte ki a nyakát" egyébként garantálom, hogyha 2009-ben Barrichello autójáról kicsit más szögben pattan le az a rugó és megöli Massát (mert csak centiken múlt, hogy a plexit kapta telibe) már rég lenne ennél sokkal durvább szélvédős fejvédelem a kocsikon.

2017. aug. 8. 23:05
 8/10 anonim ***** válasza:
Na igen 94-ben is azt hitték hogy minden elég biztonságos aztán jött az a bizonyos imolai hétvége ahol ketten meghaltak, meg kis híján Barrichello is. Pedig akkoriban is csak a szerencsén múlt hogy 8 évet kihúztak halálos baleset nélkül.
2017. aug. 9. 18:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:
Amennyit véd annyi bajt is okoz. Például nehezebb kiszállni az autóból fejjel lefelé meg nem is beszélve ez pedig akkor rossz ha ég az autó. A másik hogy magad elött közvetlen semmit sem látsz. Ha netalántán van egy törmelék és a halo azt szembe veled pont kitakarja és rámész a törmelékre az veszélyes lehet. Másik meg igen az hogy ronda...
2017. nov. 28. 16:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:

#9

Hát amikor fejre áll egy autó az a kisebbik baj ha nem tud kiszállni. Az a nagyobbik ha megüti a fejét. Tűzeset meg nem nagyon van ma már, ha meg van ott a poroltó ilyen esetekre.

2017. nov. 28. 17:05
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!