Mi a jó a Forma-1-Ben?
- Elvileg a nagy autómárkák reklámja lenne. Azaz autóreklám. Ez az üzleti oldala.
(Emellett más cégek reklámforrása, helyszínen, vagy a közvetítésekben.)
- Nézőként az izgalmas versenyek a jók.
Izgalmas, pl. sok valódi -nem DRS-es kikerülés- előzéssel, valódi csatákkal (akár körökön keresztül).
Idén akkor jó, ha a Ferrari és a Mercedes hasonlóan gyors.
Pl. most a monacói nagydíj unalmas volt.
De Monacóban én magam a belsőkamerás képeket sohasem tudom megunni, ahogy a rakparton mennek, az elképesztő.
Van, aki "régóta" nézi -pl. 25 éve- és relatíve sok viszonyítási alapja van. Élvezni nem feltétlenül élvezi az adott versenyt, de megnézni, mert látni akarja folyamatában.
Buktából, csak a mákosat "szeretem". Amikor "mákjuk" van (pl. a mai Button által okozott eset életveszélyes volt, mivel egy "lágy" gumikordonnak ütközött neki a Sauber pont a bukókeret tetejével, szerencse, hogy nem fúródott bele).
Alapvetően a versenyeket a minél kevesebb baleset és minél több valódi előzés, vagy kemény csata teszi jóvá.
Azért írtam, hogy "valódi", mert a "szak" kommentátorok sok esetben fújnak fel alapvetően érdektelen eseményeket (a reklámnézettségek miatt).
Azaz nem elég, ha 1 s-on belül van a két autó, valóban támadja is a hátul lévő az előtte haladót, aki láthatóan védekezzen!
Az a baj, hogy a DRS ugyan megnöveli az egymás mellett pozícióváltozással járó elhaladások számát, de a valódi "kiharcolt" előzéseket sok esetben nem segíti elő (azaz az egyenesben simán elmennek egymás mellett, mintha közúton előznének).
Semmi. Egyszerűen egy valag pénzt beletolnak a marketingbe is hogy itthon működhessen a hungaroring zrt nevezetű pénzmosoda.
https://www.youtube.com/watch?v=FEJOncxkY38
Na ez már izgalom
4.: Az idősebb Verstappent láttad vezetni? Nekem ő is kedvencem volt. Nem láthattam, de állítólag hasonló a stílusa, mint a 70-es években volt egy Brambilla nevű olasznak.
Nekem kedvenc nélkül is élvezetes, mondom, elképesztő közelségben mennek el a falak mellett. Monacóban nézd meg a 14-es kanyart (Piscine, vagy "uszoda"), amikor mennek, beférne-e a kezed a jobb első kerekek és a szalagkorlát közé?
Elképesztő vezetési tudás, pl. 100 - 200 km/h körül, hosszú körökön keresztül néhány cm-re elmenni a szalagkorláttól egy szűk helyen. Akinek van jogsija, az ezt általában értékeli.
Az időmérésen sok esetben csak századok döntenek. De a versenyen is, minden versenyző, a verseny minden szakaszában kb. tizedre tudja, milyen köröket megy és ezt tartja (ez minden csúcskategóriás autóversenyben igaz).
Ehhez nagyon ott kell lenni, átlagember, nem, vagy csak rövid ideig tud ilyen szinten koncentrálni (nincsenek is meg hozzá a reflexei, sem az érzékszervei).
Esőben, ezeket a teljesítményeket csak hatalmas érzékkel, nagyon finoman lehet úton tartani. Nekünk, átlagembereknek, már egy 400 LE-s öreg Chevro is nagy gondot okozhat (gyakorlás kell az alap kezeléséhez is, az igazán biztonságoshoz, pedig nagy gyakorlat és érzék)!
Természetesen, ettől, még nem jó egy futam.
Feltehetnénk a kérdést, miért szeretnek az emberek vezetni?
Miért szeretik az autókat sokan?
1.6literes kis motorok 1turbóval és egy 160 lovas akkuval 1000 lóerő. 1500+kg leszorítóerő, 0-100kmh 1.8mp, 0-200kmh 4.8mp, 0-300kmh 11mp.
Váltóáttételezés változtatás nélkűl mennek szingapúr belvárosában 320szal, és Baku főutcáján 380nal.
6-7 G közti terhelés (ezt nehéz elképzelni sokaknak, mert ha valaki nem vadászgépes, műrepülő... akkor az utcai autójával a legnagyobb terhelés fékezéskor 0.7G)
Ilyen mértékű terhelés , erőigénybevétel, sebesség (indycar kivétel, normál pályán DTM is elverné) nincs sehol.
Most még szépek is a 40centis gumikkal, és az 1000 fokon izzó piros fénylő féktárcsákkal
7G azért nincs, hol láttál 7G terhelést F1-en?
Ettől függetlenül igaz, amit írsz.
Talán, még az 1000 LE sincs meg...
Egyébként hibrid nélkül is simán 1000 LE fölött lehetne egy 1,6L-es turbómotor!
Monacóban a V10-es 3L-es atmoszferikus motoros korszakban az alagút végén gyakorlatilag elérték a 300 km/h sebességet.
Ma ez "csak" 280-285 km/h, ha jól láttam a legutóbbi versenyen. Igaz az autók kicsit nehezebbek ma a hibrid hajtás miatt.
Azért írtam 7G-t mert Ausztráliában 6.5G volt kanyarban, 6.3G 1.féktávon. És lesz ennél nehezebb pálya.
A sebesség Monacoban kb 295 volt.. Amit látunk hivatalos sebességék az a speed trap, nem pont a féktáv előtt van. Pl Spaban a 3as kanyarban van, Bakuban is betették a célegyenes kozepébe
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!