Kezdőoldal » Sport, mozgás » Versenyek, olimpiák » Forma-1! Ha így kellene...

Forma-1! Ha így kellene leállítani egy versenyt, mi lenne a végeredmény?

Figyelt kérdés
Tegyük fel, hogy X versenyző vezeti a versenyt hatalmas előnnyel, de az utolsó körök egyikében neki vágódik a szalagkorlátnak, összetöri az autót, ami visszapattan a pálya közepére. Ezután piros zászlóval állítanák meg a versenyt. Ez esetben X versenyző nyerné a versenyt? (az újraindításnak már ugye nem lenne értelme, mivel lefutották a versenytáv több, mint 75 százalékát)

2016. febr. 25. 20:39
1 2
 1/13 veterán vas ***** válasza:

A visszapattanó -de versenyzésre képtelen- autóval nyilván nem kellene "megnyeretni" a versenyt. Minden jelenlegi F1 pálya van annyira széles, hogy mérsékelt tempóban elfér mellette a másik autó. Ebből következik, hogy az eset után beküldeném a Safety-t és 2-3 felvezetett kör után -tekintettel a 75%-ra- leinteném a versenyt.

Szerintem ez lenne az igazságos.


Na persze, ha én lennék a Charlie Whiting ;)

2016. febr. 25. 21:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 A kérdező kommentje:

És ha mondjuk utolsó kör lenne, tehát nem tudnának több kört futtatni a mezőnnyel? :)


De végül is akkor elméletileg lehetséges, amit írtam.

2016. febr. 25. 21:05
 3/13 A kérdező kommentje:
vagyis elméletileg megnyerhetné a versenyt az is, aki tulképp összetörte az autót.
2016. febr. 25. 21:07
 4/13 veterán vas ***** válasza:

Háááát nem!

Ez esetben életbe lépne a VSC (virtuális safety car) vagyis csak fényjelzéssel imitálják a biztonsági autót de a valóságban nem megy be. Így csak be kell fejezni az adott kört mérsékelt tempóban, előzések nélkül, és vége a versenynek. A visszapattant autó értelemszerűen kiesettnek minősül.

2016. febr. 25. 21:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 A kérdező kommentje:

Ha nem gond, akkor kukacoskodnék még.


Tegyük fel, hogy nagyon súlyos balesetről van szó, és mondjuk pont a pályaközepére vágódik vissza a roncs úgy, hogy nem lehet kikerülni, csak ha lemennek a pályáról.

Vajon akkor is beiktatnák a vsc-t, vagy piros zászlóval leintenék? Ha leintik, akkor a szabályok szerint az a győztes, aki előtte vezette a versenyt, tehát a törött kocsi pilótája.


De egyébként ha Monacoban, az utolsó körben történik az incidens, akkor Charlie Whiting-nak sem marad sok választása.

2016. febr. 25. 21:27
 6/13 veterán vas ***** válasza:
Szélsőséges esetben tényleg elképzelhető, hogy nem lehet folytatni a versenyt. Viszont az a szabály továbbra is él, hogy a verseny leintését okozó versenyző, nem lehet semmilyen módon kedvezményezett, vagyis nem értékelhető.(továbbra is az "out" szerepel a neve mellett.)
2016. febr. 25. 21:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 A kérdező kommentje:

Tehát akkor kizárt, hogy megnyerje a versenyt az "X versenyző".


Köszi!

2016. febr. 25. 21:36
 8/13 anonim ***** válasza:
Mindig az utolsó előtti teljesített kör a mérvadó. Volt pár éve (talán 2003) amikor a brazil nagydíjon esett és elég nagy káosz volt. Fisichella is odavágta aztán mégis ő lett a győztes. Igaz volt egy kis kavarodás mert egyik félkegyelmű sem volt tisztában a szabályokkal és először az utolsó teljesített kör alapján hirdettek eredményt, de később korrigálták a dolgot. Amúgy 75% ide vagy oda ha csak valaki összetöri azért nem fognak piros zászlózni ha csak nem történik tömegbaleset vagy nem zuhog az eső.
2016. febr. 25. 23:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 anonim válasza:

#8


Csak annyit javítanék, hogy Webber és Alonso vágta oda a falnak a célegyenes előtt, és Fisichella nyert úgy, hogy az imolai verseny péntekjén vette át a trófeát, mert egy elszámolás miatt Raikkonen-t hozták ki nyertesnek. Amúgy szerintem simán nyerhet, ha pl. 2 körrel a vége előtt történik a baleset(pl. Monacoban, de lehet Brazíliában is) és azonnal intik le a versenyt, mert 2 körrel mennek vissza, és hivatalosan az akkori állás lesz érvényben, tehát ebben az esetben IGEN. Evégett volt a 2003-as Brazil versenyen az hogy Raikkonen nyert, és nem Fisichella. Csak Fisichella már megkezdte az 56. kört(abban a körben intették le), és az 54. körben kialakult sorrend határozta meg a végeredményt, és azelőtt Fisico megelőzte a megcsúszó Raikkonent.

És az utolsó körös baleset esetén Safety Car mögött futnak be, és az egyik válaszoló is írta, hogy már annyira szélesek a pályák, hogy lassított tempóban is simán elmegy a másik autó(pl. 2009 Ausztrália, vagy 2012 Brazília-ezeken a futamokon is ez volt, igaz a pálya szélén volt az összetört autó mindkét esetben) Viszont ha rengeteg törmelék van a pályán, akkor simán megállíthatják a versenyt, vagy egy aszfalt hiba esetén( ami igen ritka, és a 2012-es detroiti IndyCar verseny is emiatt állt 1,5 órán keresztül). De egyébként a válaszolót is megcáfolnám valamiben, mert a 2 körrel való visszaszámolás miatt is nyerhet/dobogóra állhat a pilóta(Alonso is rommá törte a Renault, de ezen visszaszámolás miatt harmadik lett), és teljesen egyetértek az 5. válasszal, ami a Tiéd, mert Alonsonál is hasonló volt, csak annyival egészíteném ki, hogy 2 körrel azelőtt vezette a versenyt/2. vagy 3. helyen állt.

Tudom hosszú voltam, de ha kíváncsi vagy arra a bizonyos bukásra, itt a linkje:


Remélen jó választ írtam Neked, és végig olvastam! =)

Üdv! Egy Forma-1 rajongó

2016. márc. 6. 14:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 anonim válasza:

Bocs! Itt a link:

[link]

=)

2016. márc. 6. 14:29
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!