Forma-1! Ha így kellene leállítani egy versenyt, mi lenne a végeredmény?
A visszapattanó -de versenyzésre képtelen- autóval nyilván nem kellene "megnyeretni" a versenyt. Minden jelenlegi F1 pálya van annyira széles, hogy mérsékelt tempóban elfér mellette a másik autó. Ebből következik, hogy az eset után beküldeném a Safety-t és 2-3 felvezetett kör után -tekintettel a 75%-ra- leinteném a versenyt.
Szerintem ez lenne az igazságos.
Na persze, ha én lennék a Charlie Whiting ;)
És ha mondjuk utolsó kör lenne, tehát nem tudnának több kört futtatni a mezőnnyel? :)
De végül is akkor elméletileg lehetséges, amit írtam.
Háááát nem!
Ez esetben életbe lépne a VSC (virtuális safety car) vagyis csak fényjelzéssel imitálják a biztonsági autót de a valóságban nem megy be. Így csak be kell fejezni az adott kört mérsékelt tempóban, előzések nélkül, és vége a versenynek. A visszapattant autó értelemszerűen kiesettnek minősül.
Ha nem gond, akkor kukacoskodnék még.
Tegyük fel, hogy nagyon súlyos balesetről van szó, és mondjuk pont a pályaközepére vágódik vissza a roncs úgy, hogy nem lehet kikerülni, csak ha lemennek a pályáról.
Vajon akkor is beiktatnák a vsc-t, vagy piros zászlóval leintenék? Ha leintik, akkor a szabályok szerint az a győztes, aki előtte vezette a versenyt, tehát a törött kocsi pilótája.
De egyébként ha Monacoban, az utolsó körben történik az incidens, akkor Charlie Whiting-nak sem marad sok választása.
Tehát akkor kizárt, hogy megnyerje a versenyt az "X versenyző".
Köszi!
#8
Csak annyit javítanék, hogy Webber és Alonso vágta oda a falnak a célegyenes előtt, és Fisichella nyert úgy, hogy az imolai verseny péntekjén vette át a trófeát, mert egy elszámolás miatt Raikkonen-t hozták ki nyertesnek. Amúgy szerintem simán nyerhet, ha pl. 2 körrel a vége előtt történik a baleset(pl. Monacoban, de lehet Brazíliában is) és azonnal intik le a versenyt, mert 2 körrel mennek vissza, és hivatalosan az akkori állás lesz érvényben, tehát ebben az esetben IGEN. Evégett volt a 2003-as Brazil versenyen az hogy Raikkonen nyert, és nem Fisichella. Csak Fisichella már megkezdte az 56. kört(abban a körben intették le), és az 54. körben kialakult sorrend határozta meg a végeredményt, és azelőtt Fisico megelőzte a megcsúszó Raikkonent.
És az utolsó körös baleset esetén Safety Car mögött futnak be, és az egyik válaszoló is írta, hogy már annyira szélesek a pályák, hogy lassított tempóban is simán elmegy a másik autó(pl. 2009 Ausztrália, vagy 2012 Brazília-ezeken a futamokon is ez volt, igaz a pálya szélén volt az összetört autó mindkét esetben) Viszont ha rengeteg törmelék van a pályán, akkor simán megállíthatják a versenyt, vagy egy aszfalt hiba esetén( ami igen ritka, és a 2012-es detroiti IndyCar verseny is emiatt állt 1,5 órán keresztül). De egyébként a válaszolót is megcáfolnám valamiben, mert a 2 körrel való visszaszámolás miatt is nyerhet/dobogóra állhat a pilóta(Alonso is rommá törte a Renault, de ezen visszaszámolás miatt harmadik lett), és teljesen egyetértek az 5. válasszal, ami a Tiéd, mert Alonsonál is hasonló volt, csak annyival egészíteném ki, hogy 2 körrel azelőtt vezette a versenyt/2. vagy 3. helyen állt.
Tudom hosszú voltam, de ha kíváncsi vagy arra a bizonyos bukásra, itt a linkje:
Remélen jó választ írtam Neked, és végig olvastam! =)
Üdv! Egy Forma-1 rajongó
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!