Milyen lenne egy téli Forma1 futam?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Érdekes lenne az biztos.
Tegyük fel mondjuk hogy Európában tartanák, vagy legalábbis olyan helyen ahol tényleg tél van. Még ha nem is esik a hó, a fagypont közeli hőmérséklet több akadályt is felvet:
- Gondolj csak bele mennyivel puhább összetételűek az esőgumik, hogy a hidegebb aszfalton hamarabb bemelegedjenek. Szvsz 20-30 fok különbség van egy száraz napos, és egy esős futam aszfaltja között. Ez azt jelenti hogy télen további 15-20 fokkal kell számolni, vagyis olyan puha gumit kéne készíteni a kívánt tapadás eléréséhez ami talán lehetetlen.
- Megint csak az esős futamokhoz viszonyítva, mivel a levegő kb 10-15 fokkal alacsonyabb hőmérsékletű, egy csomó beállítást meg kell változtatni hogy a motor, hidraulikus cuccok, fékek, stb. üzemi hőmérsékletüket elérjék és ne melegedjenek túl. Még durvább változtatások kellenének ha nem 15 fok lenne a különbség hanem 30-40.
Gondolom van még egy csomó más akadálya, mint pl. honnan tudhatnák előre hogy esni fog-e a hó, illetve nem-e fagy le egy kicsit a pálya előre. Nyáron ez egy szimpla eső formájában jön, amivel semmi gond (többnyire). Azt hiszem ezek elég nyilvánvaló problémák, bár nem sokat értek a Forma 1-hez, remélem tudtam segíteni. :)
:)
Jó kérdés! :D
Autók hasmagassága + 20cm, téli gumik, a boxban havazás esetére orrkúp csere hólapátra :) és extrém havasgumik 0,1 báros nyomással és tudnának szaggatni kb 70-80al :D
Most komolyan.
Amit mások is írtak: ilyenkor pihenés van és tesztelés. Leginkább a pihenés.
Lehetne ugye más országokban is ahol ilyenkor nyár van.
Mivel a pilótáknak is van családjuk, így ki lehet bírni ezt a pár hónapot nélkülük. Már én is várom, főleg milyen lesz az idei szezon! Autók, csapatok, teljesítmény stb...
Na üdv: L.
Alig várom már, hogy legyen!!!
Az éjszakai futamot meg éjjellátó kamerával kéne nézni!
Izgalmasabb lenne az biztos!
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
ku.rva jó lenne:)
imádom a forma-1-et:D
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Most nem csak arra kell gondolni, hogy az "autó bírná-e"
Azért még csak emberek a pilóták. Volt olyan csapat beszélgetés, mikor nagyon esett Malaysia ban múlt évben, és félbe is szakították a futamot, hogy fázik a kocsiban már nem is tudom ki. Pedig az még csak eső volt..
De mondjuk belegondolva, már most ezt is megtudnák oldani. Most sok minden kérdéses lenne, na ezért nincsen téli futam, mert ha megoldják az egyik gondot jön a másik, minek bonyolítani, ha még pihenniük is kell a versenyzőknek. :) Még szerintem így izgalmasabb is, hogy kimarad pár hónapra, és izgalommal várjuk az új évet, az új fejlesztéseket.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!