Szerintetek igaza van azoknak akik azt beszélik hogy idén újra Verstappen-Hamilton párharc lehet a VB címért Verstappen győzelemmel?
Hát ezt a fene tudja.
Lehet, de azért beleszól ebbe: Leclerc, Norris és még néhányan..
Ki tudja milyen autókat raknak össze.
Nem lehet tudni... lehet Newey nélkül egy rakat xar lesz az autó. A 2024-eset is alig tudták egyben tartani. A ferrari mutatott egyes pályákon lehengerlő teljesítményt, de nem konzisztensek. Lehet tudnak hozni nagy újítást, ami rendbe rakja ezt a dolgot, de ezt inkább a mclarentől várom. Nálam a mclaren az elsőszámú favorit.
De kíváncsi vagyok arra is mindenképp, hogy mire megy az astonnal Newey. Világbajnok autót nem várok azért, főleg hogy tényleg inkább a 2026-os koncepció megallkotása a feladata neki ugye. De lehet tudott már odarakni pár olyan tippet, ami hirtelen több tizedet tud hozni.
Legtöbb esetben nem is az alapkoncepció már a probléma ugye, aerodinamikai szempontból, hiszen annyira specifikusak a szabályok. Nüanszokon múlik, hogy mi az, ami működik, és mi az, ami nem.
Szóval ja, érdekes dolog ilyenekről beszélni, de totál lutri, hogy mi sül ki belőle majd.
Nem hinném, előfordulhat ugyan, de az idei év annyira összetett lesz - a csapatok jelenlegi erőviszonyai és pilóták egyéni teljesítményei - sokkal több erőviszony lehet a háttérben, ami TALÁN jobban összerázza az élmezőnyt
A McLaren és a Ferrari is már nagyon ütőképes autót rakott össze tavaly, az év 2. felében olyan fejlesztési csomagok jöttek, amik nagyon megszorongatták a Red Bullt. Perez amúgyis béna volt, de nem csak Verstappen tudott győzni, Hamiltonnak is összejött a Mercivel 2 győzelem, valamint Norris, Piastri, Leclerc, és Sainz is diadalmaskodtak.
Na meg ne feledjünk egy lényeges dolgot: Adrian Newey az egyik, ha nem a legprofibb tervező - eddig akármelyik csapatnál volt, pár éven belül belerázódva a mindenkori aktuális szabályokba, mindegyiknél előbb-utóbb világbajnok autót tervezett! (kivéve a Jaguarnál, mert onnét idő előtt távozott) És pont itt jön képbe egy kiszámíthatatlan dolog: az idei Red Bullt már nem Ő fogja tervezni (vagy legalábbis a későbbi fejlesztési csomagokat), így a “bikások” erőviszonya egyenlőre ismeretlenné vállt, az idei Aston Martint viszont igen, és mivel az új szabályok csak jövőre jönnek, jól ismeri a mostaniakat, akár még Alonso is beleszólhat a küzdelembe, ki tudja, 2023-ban megmutatta párszor, hogy még 40 fölött is topon van! (Stroll viszont semmit nem ér)
Annak elég jó esélyét látom, hogy Hamilton egy időre még újra magára találjon, és ha az időmérőn nem is annyira, de futamon még képes legyen szinte a csúcsformáját hozni. És ha elég jó az autó, akkor természetesen a bajnoki címért is versenyben legyen.
Viszont ott ül a másik autóban bizonyos Charles Leclerc, aki túl erős versenyző ahhoz, hogy csak úgy beparancsolják bárki mögé. Ha elég jó a Ferrari ahhoz, hogy Hamilton versenyben legyen vele a bajnoki címért, akkor valószínűleg Leclerc is elég eredményes lesz (leszámítva esetleg, ha nagyon hullámvölgybe kerül). Szóval még ebből a forgatókönyvből is legfeljebb csak az évad végén lehetne Hamilton-Verstappen párharc.
Esélytelen. Hamilton 40 éves, öreg, láttuk tavaly mennyire van "csúcsformában", Russell bucira verte. Ehhez még vegyük hozzá, hogy Hamilton egy full ismeretlen csapatba ül át, míg Leclerc 6 éve ott pallérozódik, ismeri kívül-belül a csapatot, az autó koncepciójához is sokkal inkább hozzá van szokva. Nem mellesleg fiatalabb, jobb erőben is van.
Ez a Hamilton majd most megint VB lesz dolog csak egy nagy wishful thinking a rajongói részéről, semmi több. Annyira lesz ő még világbajnok, mint Alonso: semennyire. A Ferrari hülye volt hogy egyáltalán leigazolta, rekord fizetésért levezetni. Ha jó is lesz a Ferka, Leclerc lesz az akinek lesznek VB esélyei.
#6 Russell csak az időmérőn verte bucira, azért meg nem osztanak pontot. 2023-ban meg Hamilton végzett előrébb, nem is kevéssel. Hamilton öregszik, de a versenytempója még mindig nagyon jó, és ha minden igaz, a Ferrari tervezési koncepciója közelebb áll a vezetési stílusához, mint az az út, amin a Mercedes a legutóbbi szabályváltoztatások óta jár.
Egy full ismeretlen csapatba beleszokni inkább csak a tapasztalatlan versenyzőknél jelent komolyabb akadályt. A Hamilton szintjén levő bajnokok bepattannak, és mennek egyből (vagy ha nem, akkor megette a fene az egészet), és pont inkább fordítva szokott lenni, felrázza őket, hogy egy másik neves élcsapathoz igazoltak, ahogy volt ez Alonsóval, Vettellel, stb. Hamilton esetén ráadásul viszonylag érzékeny téma a motiváció, és hát ugyanannál a csapatnál nyomta a pedált már 12 éve. Ennyi még házasságból is sok.
Leclerc viszont kétségtelenül fiatalabb és az egykörös tempója nagyon-nagyon jó. De ő se mindig találja a helyét, négy évig volt Sainz csapattársa, de csak két olyan év volt, amikor egyértelműen jobb volt nála.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!