Mit tippeltek, melyik futamon lesz világbajnok Verstappen?
Ha az FIA-nak sikerülne egyrészt észhez térnie, másrészt gerincet növesztenie, akkor az összes versenyzőt, aki nem képes nyugton maradni, amíg zöldre nem váltanak a lámpák, eltiltaná egy futamról, és akkor Verstappen már Vegas előtt világbajnok lenne. De ez úgyse történik meg, mert a shownak mennie kell, a pénznek meg jönnie.
Azzal, hogy (lényegében*) büntetlenül hagyták, hogy megint előálljon egy olyan szituáció, ami mindössze 10 éve Bianchi halálához vezetett, köptek a sírjára, köptek az összes GP-n életét vesztett, elfelejtett nevű pályabíróéra is, és az elmúlt 10 év erőfeszítéseire és gyorsan belengetett piros zászlóira.
Ha valakinek az nincs meg, hogy a piros lámpán nem megyünk át, az nehogy már világbajnok legyen. Gondolok itt Lawsonra, Russelre és Tsunodára.
*5000 euró, meg egy elmarasztalás, amiből egy SZEZONBAN 5 kell egy 10 rajthelyes büntetéshez, az nem tétel, főleg, hogy Leclerc káromkodásért kapott 10 000 eurós büntetést (mert ő egy "role model" a gyerekeknek). Ez nagyon komoly példamutás a közütak biztonságáért: ha gazdag vagy, akkor teremthetsz veszélyes helyzetet a piroson áthajtással, fele annyiba kerül, mint hogy azt mondod "elb*tam".
Illetve ezentúl, ha konzisztensek akarnak lenni magukkal, már lényegében nem büntethetik a piroson áthajtást. Szégyen.
Hm… Jogos, releváns precedens (ugye Monza, műszaki hibás autó miatt, száraz pályán). Így elismernem, lehet jogos, hogy nincs büntetés. De az FIA lehetne egxértelműbb: piros lámpa, átmentél, fekete zászló.
(A többivel nem értek egyet, igenis biztonsági okai IS vannak, hogy nem engedik a körözést – akár SC mögött sem –, ha huzamosabban dolgoznak a bukótérben. Ezért lett olyan sok a piros zászló az utóbbi időben.
Illetve az élen haladók számára olyan értelme lehet a dolognak, hogy így kevesebb körön át kell nehéz körülmények közt védekezniük, és a pályán tartani az autót versenytempóban. De most 70 mínusz egy körrel ez tényleg vsak olyan mint egy kanyarlevágás verseny közben. Max.)
"A többivel nem értek egyet, igenis biztonsági okai IS vannak, hogy nem engedik a körözést – akár SC mögött sem –, ha huzamosabban dolgoznak a bukótérben. Ezért lett olyan sok a piros zászló az utóbbi időben."
Ez csak az utóbbi pár évben lett jellemző, és nem annyira biztonsági okai vannak, sokkal inkább az izgalom fokozása - szurkolói szemmel sokkal izgasabb egy állórajt, mint a repülőrajt.
Ha az utóbbi pár év alatt az utóbbi 8-10 évet érted, akkor igen (és szoros összefüggésben azzal, hogy Bianchi halála megijesztette őket, és inkább a tényleg _nagyon_ biztonságos oldalon szeretnének maradni azóta), viszont az állórajt lehetőségét tényleg csak tavaly vagy idén vezették be (és valóban a jobb show kedvéért, de a piros zászlók jóval korábban szaporodtak meg).
De ez már eléggé mellékszál (zárójelbe írtam már a 07:48-as válaszomban is, mert felhoztad).
Annyi a lényeg, hogy felvetettem, hogy talán jogos lenne elvenni az indulás lehetőségét egyes pilótáktól a Las Vegas-i nagydíjra, de meggyőztél, hogy ez (szégyenszemre) nem így van.
A kérdésre térve: én is Katarra tippelnék, ha LV-ban száraz idő van, akkor jó eséllyel Verstappen hátrébb végez majd, mint a „vetélytársa” az elmúlt néhány hónap RB-teljesítménye alapján.
"Ha az utóbbi pár év alatt az utóbbi 8-10 évet érted, akkor igen"
A sok piros zászló nem Bianchi balesete óta jellemző, hanem csak az utóbbi néhány évben.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!