A 2021-es F1-es Abu-Dzabi Nagydíjon miért csak a két bajnokaspiránst eresztették össze az utolsó körre?
A Hamilton-szurkolókkal ellentétben azt gondolom, helyes volt, hogy a maradék időre újraindították a versenyt, a Mercedes magának köszönhette a helyzetét.
De akkor már miért nem rázták össze a teljes mezőnyt? A harmadik Sainz több mint három másodperccel követte a párost, még egy lekörözött McLaren is előtte volt.
Miért nem hagyták, hogy a többiek, például Sainz is beleszóljon a bajnoki versenyfutásba? Ez unfairnek tűnik.
Az egész unfair úgy, ahogy volt. Ehhez nem kell Hamilton-szurkolónak lenni. Én is Verstappennek szurkoltam. De nem annak, hogy a versenyigazgatás futam végi pofátlan húzásai billentsék a javára a bajnokság kimenetelét.
Miután Latifi odacsapta az autót, kapva kaptak az alkalmon, hogy lökést adjanak az "unalmas F1" klisé felszámolásának, megadhassák az esélyét a nyomasztó Mercedes-uralom megtörésének, megidézhessék a klasszikus 2008-as döntőre hajazó izgalmakat. Csak míg azt a véletlen hozta össze, ennél mesterségesen intézték a körülményeket. Csak egy kör. A köztük levő lekörözöttek tűnjenek el onnan, a többiek nem számítanak. A domináns csapatot zavarjuk össze, a versenyeket unásig nyerő bajnok maradjon lerongyolódott gumikon, a fiatal aspiráns támadjon friss gumikon. Megrendezték, akár egy filmet.
Nem véletlen rúgták ki Masi-t.
"Megrendezték, akár egy filmet."
Pont hogy megrendezettség nem volt benne egy szikrányi sem, csak az adódó lehetőségek kihasználása minden oldalról. A Mercedest kivéve, akik kétszer is ráfaragtak, hogy nem merték feladni a pályapozíciót, inkább használt gumikon tartották kint Hamiltont, aki emiatt került a végén vert helyzetbe.
"Pont hogy megrendezettség nem volt benne egy szikrányi sem, csak az adódó lehetőségek kihasználása minden oldalról."
Egy szikrányi sem? A versenyigazgatás gyakorlatilag centire kiméricskélte, hogy egy körre mégiscsak legyen reális esélye Verstappennek, a közönség pedig egy körre mégiscsak izgalmakat élhessen át.
A Mercedes gumistratégiája arra bazírozott, hogy a versenyigazgatás a bevett szabályszerű gyakorlatot fogja követni. Azaz vagy minden lekörözöttet elengednek, vagy egyet sem. Előbbi esetben értelemszerűen nem maradt volna idő és a safety car mögött érnek célba, utóbbi esetben Verstappen előretörését lekörözött autók tömkelege hátráltatja. A versenyigazgatás közölte is a csapatokkal, hogy senkit nem fognak elengedni. Aztán úgy döntöttek, hogy 5 lekörözöttet (akik Hamiltont és Verstappent elválasztották egymástól, minő véletlen!) mégiscsak elengednek. Aztán úgy döntöttek, a safety cart nem az ilyenkor szokásos szabály szerint hívják be (azaz az elengedést követő körben), hanem egyből, hogy mégiscsak maradjon a végére egyetlen kör. Sohasem láttam az F1-ben ennél mesterségesebb helyzetet. Nem véletlen bukott bele Masi.
"A versenyirányítás csak próbált valamicskét kompenzálni azon, hogy az előtte lévő 20 futamon Hamiltonnak fújtak. Bahrein, Silverstone, Monza, Imola stb."
Lépjünk már túl ezen, egymilliószor meg lett már cáfolva itt a GYK-n is. A silverstone-i ütközésért megkapta a jogos büntetést. A monzai ütközésért kábé minden szakértő a hátrébbról bevetődő Verstappent hozta ki hibásnak. Imolában meg nem is történt szabályszegés, ugyanis a pályán nem tilos tolatni, csak a boxutcában (ezt is leírták már neked egy párszor). Egyedül Bahrein, ami tényleg vitatható.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!