Ki szerinted az idei pilótakeringő legnagyobb vesztese?
Hú, ez egy remek kérdés. Nyilván azokat mondanám akik ülés nélkül maradtak, és azon belül is azokat akik jó teljesítménnyel sem tudták megtartani az ülésüket.
Perez ugyan kiesett az F1-ből, de az elmúlt két év nagy részében nyújtott teljesítménye alapján jogosan váltak meg tőle. Ricciardo ugyanez, bár ő a szezont sem fejezhette be.
Zhou és Bottas lehetőségei eléggé be voltak határolva a hullagyenge Sauber miatt, de összességében olyan nagy villogást egyikük sem mutatott be nagy átlagban.
Talán Magnussent mondanám, ő nem ment rosszul az autóhoz és a csapattárshoz képest, nagyon jó csapatmunkát is mutatott be, és még nem is olyan idős hogy vissza kelljen vonulnia, mégis ülés nélkül maradt.
A többieknek (Sainz, Tsunoda) lehet még esélyük átkerülni/visszakerülni nagy csapathoz (bár tény hogy mindkettőnek pofon lehetett a keringő végkimenetele, Sainzot önhibáján kívül kidobta egy élcsapat, a japán meg ismét alulmaradt, hiába verte el a tapasztalatlanabb csapattársát is), Colapinto meg eleve csak átmeneti lehetőséget kapott alapból, és ő még fiatal, simán vissza fog kerülni, így őt nem mondanám vesztesnek.
Senkit, aki ülés nélkül maradt vagy látszólag rosszabb csapathoz ment, nem neveznék igazán vesztesnek.
Bottasban szerintem benne lett volna még néhány stabil év, de a nyugdíjazására sem mondja azt az ember, hogy korai volt, legalább jöhetnek a fiatalok megmutatni, mit tudnak (vagy nem tudnak).
Perezt megnéztem volna, képes-e újjászületni egy kisebb csapatnál, egyszerűen nem hiszem el, hogy ennyire elfelejtett volna vezetni, de a sok év szenvedéssel eléggé eljátszotta a megítélését, na meg nagyon későn jött a kirúgás bejelentése, addigra az összes többi csapat feltöltötte a jövő évi helyeit.
Tsunodát kicsit sajnálom hogy hiába gürizett hosszú időn át a junior csapatnál, de valahol értem a Red Bullt is: a japán hosszú idő óta az egyik leggyengébb nevelésük, négy év alatt csak egy gyenge-közepes szintre sikerült magát felhoznia, a Honda nélkül valószínűleg már korábban elbúcsúztak volna tőle.
Sainz kissé mellényúlt a csapatváltással, de ha tartja a teljesítményét, később még visszakerülhet jó csapathoz (Alonso vagy Hamilton formája szerintem hamarosan át fog menni meredek zuhanásba, egyszerűen még az ő tudásukkal sem lehet átverni a biológiát).
Colapintó meg a várólista első helyén van, szerintem el fog jönni az ő ideje.
Többségük bizonyította már, hogy nem ér F1-et a teljesítményül. Sainz egy kisebb csapatba megy, de legalább az F1-ben maradt... mi ez, ha nem egy kis győzelem?
Kulipintyó jól kezdett, aztán beállt a williamstörők sorába, nem érdemel F1 ülést.
Cunoda meg hiába egy jó középszintű versenyző a mai mezúnyben, az RB-ben is csak a honda miatt ülhet. A honda meg kiszállt... csoda, hogy Cunoda maradhatott. Nyilván ez is valahol az alku része volt, ami keretében átvette a red bull a honda motorfejlesztési csapatát. Nem tudhatjik hogyan van... Cunoda összeteheti a két kezét, hogy maradhatott az RB-ben.
Sajnos még jónéhámy pilótának el kéne takarodnia inkább. Egyáltalán nem a távozókkal van a probléma. Bennem semmi hiányérzet nem maradt. Stroll, Hülkenberg, Ocon... nem valóak F1-be már. Alonso..? Ő még hoz valami szintet azért, de ideje lenne már eltakarodnia, bármekkora alonso fan vagyok én is.
"Stroll, Hülkenberg, Ocon... nem valóak F1-be már. Alonso..?"
Hülkenberg még láthatóan jól megy, stabilabb pontszerző, mint az újoncok. Gyakorlatilag egy olcsó igásló.
Ocon az egyetlen aki, bár nagy szerencsével, de egész jól felvette a versenyt csapaton belül Alonsoval ami nagy szó.
Alonsot meg ne is említsük. Simán megmutatta, hogy a mai napig képes világbajnoki szinten versenyezni 110%-ot kihozva a kocsiból.
Egyértelműen szavazni nem tudok, mert valamilyen módon többen is vannak!
• Perez
Nem sajnálom, mert csakis Ő maga tehet róla, a legjobb autóval ilyen szánalmas eredményt hozni, miközben a csapattárs ismét bajnok lett... Nagyon erősen kezdte az évet, aztán fokozatosan csúszott vissza, végül az eredményei miatt kirúgták - ez 1 szezon alatt 180 fokos fordulat a karrierjében.
• Sainz
Nem volt rossz éve, jobban szerepelt, mint tavaly, 2 győzelem és több dobogó, mégis szezon közben előre eldöntött dolog volt, hogy megválnak Tőle, mert Vasseur számára Leclerc-Hamilton a tökéletes páros. Sainz év közben sokáig hezitált, egy jobb ajánlatra várva, végül szinte csak a mezőny végére került a Williamses szerződéssel.
• Tsunoda
Az elmúlt 2 évben sokat fejlődött, keményen támadni is tud, igazán versenyképes, rendszeresen pontszerző helyen végzett a kiscsapat autójában. Ricciardo idén is csak 2 futamon tudta maga mögé utasítani, a maradék 6 futamon, amikor Lawson lett a csapattársa, Őt is 4-2 arányban verte, igazán megérdemelte volna, hogy Ő kapja meg Perez helyét a Red Bullnál, amiért annyira küzdött, logikus döntés lett volna. Ehelyett mindössze 11 futamos tapasztalattal Lawson kapta meg, Tsunoda pedig rekordot döntve az 5. évét fogja kezdeni a “fiókcsapatnál”.
• Bottas
Nem rossz versenyző, de a leggyengébb autóval még Ő sem képes csodákra, amit abból az autóból ki lehet hozni, Ő szinte kihozta, és fejben is, meg morálisan is remek pilóta. Hülkenberg gyors, egy “magában ragadt világbajnok”-alkat, vele nem is lesz gond, de a csapat rossz döntést hozott, hogy Bottas megtartása helyett egy tapasztalatlan újoncnak ad lehetőséget, így a konstruktőri pontversenyben sem fognak olyan jók lenni, amilyenek lehetnének. Bottas meg a Mercedes tartalékosa lett, és csupán reménykedhet, hogy lesz-e még visszaút egy egész éves szerződéshez az F1-ben.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!