Kezdőoldal » Sport, mozgás » Versenyek, olimpiák » A Red Bull hogyan lett 4-5...

A Red Bull hogyan lett 4-5 futam alatt domináns autóból negyedik erő?

Figyelt kérdés

Most nem a szokásos sablon válaszra vagyok kíváncsi hogy "ilyen a sport, a többiek is fejlesztenek" meg hasonlók.

Az hogy egy csapatnak szezon közben csökken vagy akár el is fogy az előnye, az egy dolog. Az meg hogy egy két éve domináló, szezon elején toronymagasan favorit autó mindössze 4-5 hétvége leforgása alatt nem csak hogy a dominanciáját elveszítse, de konkrétan középmezőnybe essen vissza az példátlan, ilyenre még sosem volt példa, ekkorát még a Brawn sem zuhant 2009-ben, pedig ők még csak közelében sem voltak a Red Bull profizmusának és tapasztalatának.

Ez nekem gyanús. 3 hónapja a Red Bull mindenhol toronymagas favorit volt, Verstappen ha célba ért akkor nyert, fél kör előnnyel. Erre eltelik pár futam, és előbb a McLaren hagyja őket állva, aztán a Mercedes, most pedig már a Ferrari is jóval előttük van.

Mi lesz itt a szezonzáróra, a Sauberrel fognak harcolni a 18. helyért két kör hátrányban? Mi az oka hogy egy ilyen tapasztalt, profi, sikeres csapat ilyen gyorsan ekkora hanyatlásnak induljon, amit ráadásul meg sem tudnak állítani?



szept. 1. 20:47
 1/8 anonim ***** válasza:
100%
Nem lehet mindig tökéletesen fejleszteni. Nem mindig mutatja ugyan azt a CFD és a valóság. A RB előnye stabilan fogyott. Tehát pont ez az, hogy nem 1 futamon rottyantak meg, hanem 4-5 futam alatt szépen lassan lefejlesztette őket a Mclaren. Sőt, nemcsak a többiek fejlesztettek jól, a RB ment zsákutcába. Amikor pedig ez történik egy csapattal, az nagyon nagyon látványos. Mint az Aston Martinnál, akik tavaly azt várták, hogy akkor RB kihívók lesznek, és egy borzasztó fejlesztési zsákutcába kerültek ugyan így pár futam alatt.
szept. 1. 22:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
Annyi van, hogy a mai F1-ben iszonyatosan szoros a verseny (a legutóbbi időmérőn az első 6 pilóta időeredménye 2 tizeden belül volt), szóval aki mellélő a fejlesztésekkel, az sokat visszaesik, aki pedig betalál, az sokat előrelép. Tavaly például hatalmasat zuhant az Aston, idén sokat jött előre nem csak a McLaren, de például az Alpine, amely az év elején még reménytelen sereghajtó volt, a nyáron viszont már rendszeresen pontszerző helyen végeztek.
szept. 1. 23:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
Newey
szept. 2. 13:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
Newey már megtervezte a 2025-ös autót is. Még az is az ő munkája lesz. A 2026-osnál lesz érezhető a hiánya.
szept. 2. 15:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
aha, mert gondolod, hogy egy ilyen válsághelyzetben nem jönne jól a tanácsa?
szept. 2. 15:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:

Nyilván jól jönne a tanácsa, de azért Newey sem félisten. Valószínűleg komolyabb a probléma, Newey szakértelme csak egy a sok tényező közül, ami segítené őket a válsághelyzet hamarabbi megoldásában. Valaki írta a Brawn-t, ők is nagyot zuhantak 2009 év közben, pedig Ross Brawn is hasonló kalibernek számított, mint most Newey.

(egy másik válaszadó voltam, nem #4-es)

szept. 2. 15:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
32%

A mostani és az elmúlt 1-2 évet is úgy kezdte a Red Bull, hogy “csúcsra fejlesztett” autója volt, semmit nem bízott a véletlenre, év közbeni fokozatos fejlesztések helyett egycsapásra mindenből a legjobbat, ami a szabályokon belül kihozható az autóból, tervezés szempontjából. Ezért tűnt a csapat verhetetlennek, és volt hatalmas dominanciája, Verstappen pedig egy olyan versenyző, aki ki tudja és ki is akarja hozni az autóból a maximumot, ami lehetséges. Ezen felül a többiektől eltérő speciális fékrendszert használt, ami a fékerőre és az autó egyensúlyára is pozitív hatással volt, és ami a fékrendszeren belül az FIA szabályozás nélküli zónájába esett.

4-5 futammal ezelőtt azonban az FIA felülvizsgálta a Red Bull fékrendszerét, és a többi csapattal szemben behozhatatlan előnyű megoldásnak minősítette, ezért a jelenlegi szabályozásban egy kiegészítő cikkellyel betiltotta azt. Így hirtelen egy “standard F1-es fékrendszert” alkalmazva ez negatívan jött, és nem csoda, hogy Verstappen mostanában többször is panaszkodni kezdett az autó egyensúlyára.

A Red Bull mindeddig verhetetlennek tűnt megoldásain pedig a többi élcsapat, főleg a McLaren idén fogást talált, és az év közbeni fejlesztései révén utolérte a Red Bull versenyteljesítményét. Erre persze a Red Bull is próbál védekezésként év közben fejleszteni, de egy csúcsmegoldásúnak hitt autón számukra már nincs mit, és amiket próbálnak, az inkább csak rosszabb lesz, a szimulátorban hiába jobb, ha a valós körülmények mást eredményeznek! Aztán persze visszatérnek az addigi megoldásokhoz, amik csak a jobbik megoldások, de az autó addigi határait nem tudják túllépni, miközben a többi csapat igen. A Red Bull nem lett rosszabb, csak a többiek lettek ugyanolyanok, vagy valamiben meg jobbak is!


Idén még 8 futam van vissza az évből, vagyis pontosan a szezon utolsó harmada kezdődik meg az Azeri futammal, Verstappen még rendre ott van a dobogó határán, és amennyi a Ferrari és Mercedes lemaradása idén, legfeljebb a 2. helyig eshet vissza a Red Bull a konstruktőrök között, egyedül a McLaren jelent rá komoly veszélyt, de az nagyon! Ha így folytatódik a dolog, és Bakuban nem történik semmi, akkor a McLaren szinte azonnal átveszi a konstruktőri vezetést (jelenleg már csak 8 pont a hátránya), szóval onnantól alakulhat ki “macska-egér játék” a két csapat között a bajnoki címért. Egyéniben a 2. helyen Norris hátránya 62 pont, tehát Verstappen nagy eséllyel behúzhatja zsinórban a 4. VB-címét, de konstruktőriben a Red Bull ugyanilyen könnyen elvérezhet idén!

szept. 5. 00:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:
85%
Az FIA nem vizsgált meg semmi, főleg nem a fékrendszert. Ez az új szabály a 2026-os szabályban szerepel. Az FIA félt, hogy a 2026-os szabályban szereplő betiltott fékerőelosztást valaki megépíti majd 2025-re, ezért, hogy elvegye ennek a lehetőségét, betiltották. Ennyi a történet. Nincs köze egy csapathoz sem, a 2025-ös autók miatt tették bele csak. Ilyen nagyon sokszor történik. Konkrétan az új generációs 2022-es autóknál is ugyan ez történt 2020-ban. Kész volt a 2022-es szabály (eredetileg 2021), és a fékrendszer szabályát direktívában betették év közepén a 2020-as szabályzatba, pont mint most. Ugyan az történik, csak most a RB zsákutcába került, már hónapokkal korábban persze, és mindenki értetlenkedik. De mindenki megnyugodhat, nem a fék miatt.
szept. 5. 08:36
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!