Forma-1-ben mi az oka az alábbiaknak, avagy miért nem oldhatók meg? (Rajtolás, üzemanyag)
Aki látta ma a Forma-1-es Olasz Nagydíjat...
1) Amiatt, mert Tsunoda autója megállt a pálya mellett, milyen okból nem rajtoltatták el a mezőnyt, mondjuk úgy, hogy azonnal beintik a sárga zászlót, vagy az SC-t, pár másodperccel a piros lámpák kialvása után?
A kérdés ezen részének oka az, hogy amikor futam közben áll meg egy autó, a pályán kívül, ugyanilyen helyzetben akkor sem adnak ezért még rögtön piros zászlót és állítják le az egész futamot, hanem csak SC-t, vagy VSC-t küldenek, amíg kitolják a pályáról.
Régebben pedig csak akkor lőtték vissza a rajtot, és mentek extra felvezető kört a versenyzők, ha magán a rajtrácson volt probléma (pl. lefulladt egy autó). Tehát ilyen felvezető körön megálló autó esetén miért nem az az eljárás, hogy ugyanúgy elrajtolnak, de rögtön be is intik a sárgát, vagy az SC-t?
2) Ha már leállították Tsunoda autójának mentése miatt a startot, mire várnak még 20 percet? Avagy addig miért nem pihenhettek volna a rajtrácson az autók, amíg megoljdák a mentést? Tekintve, hogy az utána kb. 5 perc alatt megvolt. Miért van szükség a 15 percbe beletelő. TELJES rajt előtti teendők megismétlésére egy pár perces akadály/szünet miatt?
3) Ez nem csak az Olasz nagydíjhoz kapcsolódik, már a múlt héten Hollandiában is szó volt róla, hogy ugye az extrán megtett körök (legyen az extra felvezető kör, vagy SC kör egy megszakítás után) azért számítanak bele a versenybe ugyanúgy, és vonják le a versenytávból, mert az autók pontosan annyi körre vannak megtankolva. Ezt eddig értem, de itt meg az a kérdés merült fel bennem, hogy miért nem lehet valamennyi ráhagyással tankolni az autókat, pont azért, hogy lehessen "próbálkozni" pl. esős futamokon amikor így mennek 1-2 tapogató/felmérő kört?
Ha mondjuk nem kicentizetten a versenytávra tankolnák meg, hanem még vagy 5-6 kör ráhagyásnyi lenne, akkor nagyobb mozgásterük lenne az ilyen problémás futamokon, a simán lezajlott futamoknál meg csak vinnék tovább a következő hétvégére azt a megmaradt 5-6 környi üzemanyagot. Ennek a megoldásnak milyen akadálya van?
Kíváncsi lennék, ki mit gondol. Köszi!
1. A verseny első körében, amikor végig megy még a helyezkedés, akkor egy olyan veszélyes kanyarban vagy közvetlen azután, mint ahol Tsunoda autója leállt veszélyes lett volna elmenni és nem szerették volna veszélyeztetni a pilóták életét.
2. Percekig meg sem történt az autó kimentésének megkezdése, mégpedig a dupla felvezetőkör miatt. (Az első felvezető után kellett volna megszakítani)
3. kérdésre
Hiába lenne több üzemanyag, ha mindenkinél több van, a többi változó ugyan az marad. Akik tudnak előznek, akik nem úgy sem előznének.
1) "azonnal beintik a sárga zászlót, vagy az SC-t, pár másodperccel a piros lámpák kialvása után?"
Annak mi értelme lett volna? :DDDD
Ez a szabály! Ha felvezető körön van valami probléma, akkor jön még egy kör, ha az alatt nem tudják megoldani, akkor új rajtprocedúra intul.
"amikor futam közben áll meg egy autó, a pályán kívül"
Ez a lényeg. Még nem volt futam.
"Régebben pedig..."
Rosszul emlékszel.
2) "mire várnak még 20 percet?"
Fentebb írtam. Új rajtprocedúra. Annak meg megvannak a lépései. Az pedig ennyi időbe kerül. Normál rajt előtt is ez van, csak azt nem látod a tv-ben.
3) "miért nem lehet valamennyi ráhagyással tankolni az autókat"
Ha neked kell otthonra 2 sör, akkor nem fogsz 12-t hazacipelni a boltból. Nem fogják megtankolni azért a kocsit, hogy aztán 10-20 kg-t cipeljenek feleslegesen 300km-en keresztül.
"nagyobb mozgásterük lenne az ilyen problémás futamokon"
Milyen mozgástér? Mikor láttál utoljára benzin hiánya miatt megállni autót? Ha minden versenyen lenne 3-4 eset azt mondom oké, de nagyon ritkán van. ilyen. És különben is, ez is a verseny része, fel kell készülni előre a pontos üzemanyag számítással. Ha előírás lenne még 5 környi üzemanyag akkor is centiznének.
Nincs értelme elindítani a futamot, hogy aztán rá 1 percre nézzünk 10 perc biztonsági autót. Ezzel nem volt baj.
A procedúra szerintem is hosszú volt, de túl sok nem maradt benne, talán 2-3 perc plusz idő volt, de ez lehet csak annyi, hogy a kommunikáció ráérős volt az FIA-nál.
A 3. kérdés érdekesebb, egy versenyautóba nem centizik ki az üzemanyagot, sokkal kevesebbet tankolnak, mint ami elég a versenytávra. Kevesebb benzin, kisebb súly, a kisebb súly kevesebb fogyasztást is ad, és a könnyű autó gyors autó. Az SC alatt szoktak benzint spórolni, hogy elég legyen, egyéb esetben az egyenesek végén. Az összes egyenes végén az autók csak gurulnak. A versenyző attól függően, hogy mennyire nincs benzin 50-150 métert csak gurul a féktáv előtt. De ezt mindenki csinálja.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!