Kezdőoldal » Sport, mozgás » Versenyek, olimpiák » Forma-1-ben mi az oka az...

Forma-1-ben mi az oka az alábbiaknak, avagy miért nem oldhatók meg? (Rajtolás, üzemanyag)

Figyelt kérdés

Aki látta ma a Forma-1-es Olasz Nagydíjat...


1) Amiatt, mert Tsunoda autója megállt a pálya mellett, milyen okból nem rajtoltatták el a mezőnyt, mondjuk úgy, hogy azonnal beintik a sárga zászlót, vagy az SC-t, pár másodperccel a piros lámpák kialvása után?

A kérdés ezen részének oka az, hogy amikor futam közben áll meg egy autó, a pályán kívül, ugyanilyen helyzetben akkor sem adnak ezért még rögtön piros zászlót és állítják le az egész futamot, hanem csak SC-t, vagy VSC-t küldenek, amíg kitolják a pályáról.

Régebben pedig csak akkor lőtték vissza a rajtot, és mentek extra felvezető kört a versenyzők, ha magán a rajtrácson volt probléma (pl. lefulladt egy autó). Tehát ilyen felvezető körön megálló autó esetén miért nem az az eljárás, hogy ugyanúgy elrajtolnak, de rögtön be is intik a sárgát, vagy az SC-t?


2) Ha már leállították Tsunoda autójának mentése miatt a startot, mire várnak még 20 percet? Avagy addig miért nem pihenhettek volna a rajtrácson az autók, amíg megoljdák a mentést? Tekintve, hogy az utána kb. 5 perc alatt megvolt. Miért van szükség a 15 percbe beletelő. TELJES rajt előtti teendők megismétlésére egy pár perces akadály/szünet miatt?


3) Ez nem csak az Olasz nagydíjhoz kapcsolódik, már a múlt héten Hollandiában is szó volt róla, hogy ugye az extrán megtett körök (legyen az extra felvezető kör, vagy SC kör egy megszakítás után) azért számítanak bele a versenybe ugyanúgy, és vonják le a versenytávból, mert az autók pontosan annyi körre vannak megtankolva. Ezt eddig értem, de itt meg az a kérdés merült fel bennem, hogy miért nem lehet valamennyi ráhagyással tankolni az autókat, pont azért, hogy lehessen "próbálkozni" pl. esős futamokon amikor így mennek 1-2 tapogató/felmérő kört?

Ha mondjuk nem kicentizetten a versenytávra tankolnák meg, hanem még vagy 5-6 kör ráhagyásnyi lenne, akkor nagyobb mozgásterük lenne az ilyen problémás futamokon, a simán lezajlott futamoknál meg csak vinnék tovább a következő hétvégére azt a megmaradt 5-6 környi üzemanyagot. Ennek a megoldásnak milyen akadálya van?


Kíváncsi lennék, ki mit gondol. Köszi!



2023. szept. 3. 18:25
 1/6 anonim ***** válasza:
100%

1. A verseny első körében, amikor végig megy még a helyezkedés, akkor egy olyan veszélyes kanyarban vagy közvetlen azután, mint ahol Tsunoda autója leállt veszélyes lett volna elmenni és nem szerették volna veszélyeztetni a pilóták életét.


2. Percekig meg sem történt az autó kimentésének megkezdése, mégpedig a dupla felvezetőkör miatt. (Az első felvezető után kellett volna megszakítani)

2023. szept. 3. 18:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
100%
3. Egyik csapat se szeretne felesleges plusz súlyt.
2023. szept. 3. 19:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
100%

3. kérdésre

Hiába lenne több üzemanyag, ha mindenkinél több van, a többi változó ugyan az marad. Akik tudnak előznek, akik nem úgy sem előznének.

2023. szept. 3. 19:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
37%

1) "azonnal beintik a sárga zászlót, vagy az SC-t, pár másodperccel a piros lámpák kialvása után?"

Annak mi értelme lett volna? :DDDD

Ez a szabály! Ha felvezető körön van valami probléma, akkor jön még egy kör, ha az alatt nem tudják megoldani, akkor új rajtprocedúra intul.


"amikor futam közben áll meg egy autó, a pályán kívül"

Ez a lényeg. Még nem volt futam.


"Régebben pedig..."

Rosszul emlékszel.



2) "mire várnak még 20 percet?"

Fentebb írtam. Új rajtprocedúra. Annak meg megvannak a lépései. Az pedig ennyi időbe kerül. Normál rajt előtt is ez van, csak azt nem látod a tv-ben.


3) "miért nem lehet valamennyi ráhagyással tankolni az autókat"

Ha neked kell otthonra 2 sör, akkor nem fogsz 12-t hazacipelni a boltból. Nem fogják megtankolni azért a kocsit, hogy aztán 10-20 kg-t cipeljenek feleslegesen 300km-en keresztül.


"nagyobb mozgásterük lenne az ilyen problémás futamokon"

Milyen mozgástér? Mikor láttál utoljára benzin hiánya miatt megállni autót? Ha minden versenyen lenne 3-4 eset azt mondom oké, de nagyon ritkán van. ilyen. És különben is, ez is a verseny része, fel kell készülni előre a pontos üzemanyag számítással. Ha előírás lenne még 5 környi üzemanyag akkor is centiznének.

2023. szept. 3. 19:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
100%

Nincs értelme elindítani a futamot, hogy aztán rá 1 percre nézzünk 10 perc biztonsági autót. Ezzel nem volt baj.


A procedúra szerintem is hosszú volt, de túl sok nem maradt benne, talán 2-3 perc plusz idő volt, de ez lehet csak annyi, hogy a kommunikáció ráérős volt az FIA-nál.


A 3. kérdés érdekesebb, egy versenyautóba nem centizik ki az üzemanyagot, sokkal kevesebbet tankolnak, mint ami elég a versenytávra. Kevesebb benzin, kisebb súly, a kisebb súly kevesebb fogyasztást is ad, és a könnyű autó gyors autó. Az SC alatt szoktak benzint spórolni, hogy elég legyen, egyéb esetben az egyenesek végén. Az összes egyenes végén az autók csak gurulnak. A versenyző attól függően, hogy mennyire nincs benzin 50-150 métert csak gurul a féktáv előtt. De ezt mindenki csinálja.

2023. szept. 3. 20:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:
a forma egyes autók hűtèsét szinte teljes mértékben a rajta átáramló levegő végzi. tehát ha nem mozognak, akkor nagyon kis mértékű a hűtés. a levegő pedig nagyon meleg volt, ezért álltak vissza a boxba, hogy tudják szárazjéggel hűteni a kocsikat
2023. szept. 7. 16:54
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!