Szerintetek hogyan lehetne a Forma-1-ben az esős futamok problémáját megoldani? Az extrém esőguminak jelen formában mi értelme van, ha úgyse engedik kihasználni?
Ugye az utóbbi időkben már nincs olyan klasszikus esőfutam a Forma-1-ben, mint régen, ahogy elkezd szakadni az eső, rögtön jön is a piros zászló. Vagy pedig eleve el se kezdik.
Tegnap, a holland futamon is épp csak átváltottak extrém esőgumira az interekről amikor jött a piros (Perez ugye épp ezért ragadt a boxban). Régebben csak akkor intették le az esős futamokat, ha már olyan állóvíz volt a pályán, amivel már az extrém gumi sem bírt. De ott is egy pár körig még próbálkoztak.
A múlt futamon, Belgiumban is, - ott ugye késve kezdték - mire el merték őket engedni, már inter-gumis körülmények voltak javában (a sprinten is csak a kötelezővé tétel miatt használták az extrém esőgumit, rögtön jött is mindenki lecserélni.)
Ilyen alapon akkor felmerül a kérdés, hogy gyakorlatilag mi értelme az extrém esős gumiknak, ha nem is nagyon használják, mert mire odakerülne a sor, már le is állítják? Így csak feleslegesen viszik el a futamokra, nem?
Ti mit gondoltok, miként lehetne lebonyolítani az esős futamokat? Mi az oka, hogy ennyire lehetetlen már az esős rendezés?
Meg ha elállt is, miért várnak ilyen sokáig mindig utána még? Tegnap is ugye kb. 45 percig állt a futam, holott az eső amíg olyan nagyon durván ömlött, az kb. 10-15 perc volt.
Igen, de nem ok nélkül vannak beszarva. Ránézésre is rosszabbak a látási viszonyok, mint régen. Egyszerűen 2017 óta annyira széles a kasztni és a gumi, illetve nagyobb az átlagsebesség, hogy az autók sokkal több vizet felvernek egy kisebb eső idején is.
A probléma gyökere a technikai specifikációkban van, de az esőgumik lebutítása valamelyest segíthet a dolgon. Mert tényleg tarthatatlan, hogy esőben gyakorlatilag le kell fújni a versenyt.
Nem te vagy az egyetlen aki észrevette, hogy nem igazán látni extrém esőgumit. A helyzet az, hogy amikor már annyi eső esik, ami indokolná az extrém esőgumit, akkor már annyira rosszak a látási viszonyok, hogy nem engedik versenyezni őket.
Van is ezzel kapcsolatban egy olyan javaslat a terítéken (nem tudom, hogy megszavazták-e, de biztosan beszélnek róla), hogy az extrém esőgumit teljesen eltörlik és csak egy esőgumi lesz, ami a jelenlegi interhez áll közel (de annál kicsit több vizet szorít ki).
Kicsit azért is látszik jobban most ez a probléma, mert idén rengeteg esős versenyhétvége volt. Nem tudom, hogy ez most csak balszerencse, vagy globális felmelegedés, és már mindig ilyen lesz, de én gyakran viccelődöm fedett versenypályák építésével...
"Mert be vannak szarva."
Nem beszarva vannak, simán csak van eszük és igyekeznek elkerülni, hogy bárki meghaljon. Sajnos idén is történt halálos baleset pont az eső miatt. Nem csak a Forma 1-et érinti a probléma.
Amúgy az esős dolgokhoz tegyük hozzá, hogy most rohadt drágák (nyilván mikor nem voltak azok) a kocsik és van elég erős költség limit, motor, váltó cserék után büntetések, stb.
Régen engedték az esőben versenyzést, de durvább esőknél élvezhetetlen volt akkor is és a 2/3-ad mezőny vagy a kavicságyban vagy a falban kötött ki ripityára törve a gépet. Ezt ma igyekeznek elkerülni. Gondoljunk arra, hogy anno sokszor az utolsó beérkező is pontszerző volt, most meg átlagban 90% felett teljesítik a versenyeket.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!