A Forma-1-es versenypályákon miért nem egy vonalban van a rajt és a cél?
Figyelt kérdés
A mai futamon is megjegyezte Wéber Gábor, de amúgy is észrevettem már régebben is, hogy a pályák többségén nem egy helyen van a rajt- és a célvonal, a cél általában hátrébb van mint a rajt, ergo nem is mennek egy teljes kört, hanem vagy 100 méterrel kevesebbet. Ennek mi az oka? Van erre valami magyarázat?2023. ápr. 30. 16:06
1/2 anonim válasza:
Van hogy egybeesik, de mivel külön szabályok vonatkoznak rájuk, ez nem minden pályán kivitelezhető. A célvonalnak például pontosan egy vonalba kell esnie a versenyirányítás tornyával, de a rajtvonalra nincs hasonló kikötés. A rajtvonal ugye nyilván a rajtrács előtt kell legyen, de a célvonalra nincs ilyen kikötés. Vagy épp x távolságra kell lennie egy kanyartól, és hasonlók. Így pedig persze akad, hogy nem vág minden egybe, emiatt a pályán külön kijelölésre kerül egy rajtvonal, és egy másik célvonal.
2/2 anonim válasza:
Hunbaroringen is nagyon jól lárszik a különbség:
5 autó még befér a célvonatl elé. Ha megnézed a rajtrács végét és hozzáteszel még 5 autót, akkor láthatod, hogy azok már a kanyar közepén állnának.
Azért van így, mert a célvonalnál van az időmérés és ez pedig ott van ahol a versenyirányítás van. Ehhez képest a rajtvonalat eltolják hogy elférjenek az autók.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!