Fernando Alonso hogy tud 41 évesen is ilyen szinten vezetni?
Hova jelentsen nagyobb kihívást fizikailag? Ezek nem erőemelők, nem mig 29-eket vezetnek, autót vezetnek.
AbuDhabiba beültették az indys srácot tesztelni, nem bírta tartani a fejét az autóban annyira szétment a nyaka. A max csúcsterhelés 6.5-7G között van. Amikor a koszos F astrában beletaposol teljes erővel a fékbe, az kb 0.6G.
Nem kéne elégedetlennek lenni, ettől keményebb autókat soha nem is fogunk látni. A RB csinált egyet, de abba már akkora erőhatások vannak, hogy ember nem lenne képes vezetni. Ha még egy picit csavarnánk a mostani autókon, akkor lenne 8G erőhatás, de akkor már G ruhában kéne ülni az autóban, mint egy vadászpilótának, ráadásul ellehetetlenítené, hogy a kisebb szériákból tudjanak tesztelni, már így sem bírják a mai autókat.
Szóval fizikailag az F1 az emberi teljesítőképesség határán van. Aki pedig 8-10G erőket akar, ne autóversenyt nézzen, hanem műrepülést.
11
Persze F astrában fékezéskor súlytalanságban lebegsz :D Az indys srácnak semmi gondot nem okozott csak elmondta hogy a féktávon bebukdacsolástól érezte a nyakát mert nem volt ideke rágyúrni. Ahhoz képest élete első tesztjén tizeden belül volt a többiekhez.
13
Jah nagyon sok ideje egy héttel a teszt előtt tudta meg hogy tesztelhet. Az IndyCarban gyengébb a fék oda nem nyak kell hanem fizikai erő a vezetést segítő elektronikák hiánya miatt. Az F1 meg joystickos sínautózás csak a nyakadat kell edzeni azt persze nem két perc összehozni.
Aki F1 kötelékbe kerül, annak már edzenie kell az F1 miatt. Az F2-es is pulyák és teszt, szimulátor pilóták is ugyan úgy edzenek ha szükség volna rájuk. Ráadásul 300km kötelező egy autóval, tehát muszáj valamikor vezetniük. Vezetést segítő elektronika a Schumacher éra óta nincs. Neki még váltani sem kellett, mert jeladók voltak a pályán. A számítógép optimálisabban vált, mint az ember.
Aztán a Hamiltonnal egyszerre megszűnt az f1-ben az összes segítő rendszer. Persze a szervó maradt, mert anélkül nem lehetne vezetni.
A hatalmas leszorítóerő (4tonnányi) miatt nen lehet vezetni szervó nélkül, és amiatt is sín autó. Alacsony sebességnél is már van annyi leszorítóerő, hogy egy fejjel lefelé is tudna tapadni a plafonhoz, mint egy hullámvasút. De a sínautózás következménye, hogy féktávon majdnem 7G is lehet, kanyarban pedig 6.5G a terhelés.
A sok lóerőt gyenge tapadással macerásabb a pályán tartani, és ebből a szempontból nehéz vezetni, de fizikailag semminek köze nincs az F1-hez.
15
Jah pobt Alonso volt aki egy teszt utánazt mondta hogy nem indul indys road versenyen mert fizikailag fél év lenne feljészülni rá. Nincs szervo, nehéz, erős autók. Oda meg kevés egy erős nyak.
Az eredeti kérdésre visszatérve: a 41 éves Alonso már csak árnyéka önmagának, és nagyon is masszív hanyatláson van túl. Már ott tart, hogy egy ilyen Ocon jellegű nímand is nem ritkán gondot okoz neki.
A Forma 1-ben 35-40 között a rutin és tapasztalat még úgy-ahogy tudja ellensúlyozni a fizikai hanyatlást, bár vannak ellenpéldák is, mint Kimi aki 35 évesen már egy kalap szart nem ért (épp Alonso csapattársaként derült ki ez annó). De 40 felett már nincs miről beszélni, a 60-as évekig kell visszamenni, hogy versenyképes negyveneseket találjunk, és az nagyon más korszak volt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!