Kezdőoldal » Sport, mozgás » Versenyek, olimpiák » Fernando Alonso hogy tud 41...

Fernando Alonso hogy tud 41 évesen is ilyen szinten vezetni?

Figyelt kérdés
Úgy értem oké hogy klasszis pilóta, de a biológiát, fizikát senki se hazudtolhatja meg, 41 éves az a versenysportban már nagyon nem fiatal kor. Mégis mintha rajta nem fogna az idő, le a kalappal előtte, ennyi idősen is ilyen szinten vezetni, sokan 30 évesen sincsenek már ilyen formában, mi a titka hogy úgy megy ahogy senki más 40 fölött?

2022. szept. 4. 00:24
1 2
 1/18 anonim ***** válasza:
100%

Számomra is egy kisebb rejtély, de ha belegondolunk, egyrészt ugyebár kivételes képességű versenyző (szóval még akkor is komolyan versenyben van egy Ocon-nal, ha nem a csúcsformáját hozza), másrészt változó, ki mikor kezd látványosan gyengülni az életkora miatt, harmadrészt gondolom, elég tudatosan össze van állítva az edzésterve és étrendje.

Na meg igazából nincs túl sok összehasonlítási alap. Nem tudjuk, hogy manapság a versenyzőket biológiából fakadóan mennyire korlátozna az életkoruk 41 évesen. Schumacherről tudjuk, hogy befürdött (de ő három évet kihagyott, ami alatt fizikailag sokat romlott), Räikkönen alapvetően már csak a nyugdíjszámláját hizlalta, más példa pedig nincs az utóbbi évtizedekből. A mai versenyzők annyira fiatalon kezdik az F1-et, hogy az előbb-utóbb bekövetkező motivációvesztés és kiégés általában hamarabb véget vet a karrierjüknek, mint az életkoruk miatt hanyatlásnak induló teljesítményük. És hát 10-15 év alatt elég nagy az esélye, hogy az ember beleun a dologba, inkább már a családjával akar foglalkozni, vagy bizniszt alapítani, vagy mozgalmat támogatni, stb. Szerintem ebben igazán kivételes Alonso, hogy még mindig a csúcson van a motivációja.

2022. szept. 4. 02:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/18 anonim ***** válasza:
100%
Egy fiatal Alonso úgy elverné Ocon-t, hogy vége lenne a karrierjének.
2022. szept. 4. 06:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/18 anonim ***** válasza:
100%

Ez csak a modern F-1 ben számít csodának. Régen pont, hogy 30 feletti volt mindenki.

Fangio, akit mindmáig az egyik legnagyobbnal tartanak, 40 felett szerezte az összes bajnoki címét. Senna 3-ból 2 címét 30 felett szerezte.

És még ezer példa van hasonlóra a múltból, amikor még kézi váltó volt! Nem volt szervó! És az aszfalt minősége a fasorban sem volt a maihoz képest!

2022. szept. 4. 08:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/18 anonim ***** válasza:
100%

#3

Azért tegyük hozzá, Fangio idején egyrészt jóval kisebbek voltak a szervezetet érő erőhatások, másrészt mindenféle vezetéstechnikai hibákon úgyis másodpercek tömkelege ment el. Manapság még egy sereghajtó autóval is cikinek számít 3-4 másodperc lemaradásban lenni a legjobb köridőhöz képest (Mazepin tempója). Az ötvenes években átlagban az ötödik-hatodik helyre kvalifikált versenyző köridejének volt 3-4 másodperc lemaradása. Ilyen közegben túlsúlyosként, erős dohányosként, idősödő emberként még mindig volt esély versenyképesnek maradni, nem számított, hogy a reflexek már nem villámgyorsak.

Senna az F1-nek már a modern, maihoz sok jellegében hasonló korszakában versenyzett (noha nem voltak ennyire végtelesen kihegyezve az autók és versenyzők, és nem óvodásként indult a karrierjük), de 40-hez közeledve az összes nagy név visszavonult, egyedül Mansell próbálkozott, de Schumacherhez hasonlóan neki sem sikerült a korábbi formáját megközelítenie.

2022. szept. 4. 12:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/18 anonim ***** válasza:

#4

Nézd! Az lehet, hogy nem voltak kitéve olyan erőhatásoknak, mint ma, de abban biztos vagyok, hogy Fangionak nehezebb dolga volt abban az időben, mint a mai versenyzőknek. Abban mondjuk minden idős pilóta egyetért, hogy egyre könnyebb vezetni az autókat Laudatól(Isten nyugosztalja!) Hakkinenig. Tehát a fizikum valójában egyre kevésbé számít. Ez látszik a pilótákon is, senki nem növeszt izmokat a szükségesen felül a súly érdekében, elég "gelesztás" mindegyik. Ez szerintem pont arra enged következtetni, hogy egyre könnyebb az idősebb versenyzőknek is.

A reflex alapvetően egy javítható képesség, Fernando edzéstervében nyílván nagyobb hangsúlyt fektetnek rá. Lajos címeinek a többsége szintén 30 felett volt. Szerintem egyértelmű, hogy az új trend inkább a fiatal pilóta, sem mint az idős.

Azt az illúziót, hogy ez a fiatalok sportja a jelenleg is zajló generációváltás okozza. Vagy ti úgy látjátok, hogy 35-40 évesen a mostani fiatalok már nem lesznek ott teljesítményben, ahol Fernando most?

2022. szept. 4. 14:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/18 anonim ***** válasza:
64%

#5 "Tehát a fizikum valójában egyre kevésbé számít."

A fizikum pont, hogy az erőhatások elviseléséhez kell. Az 50-es 60-as évek autói csigalassúak a maikhoz képest (de még a 80-as évek turbó szörnyetegei is legfeljebb az F2-be lennének elegendőek), a maiak egyszerűen sokkal jobban gyorsulnak és kanyarodnak. Lehet, hogy egy körön könnyű vezetni őket, a régi idők edzettségével ma tíz kör után kidőlne egy versenyző. Az 50-es években ilyen sörhassal győzni lehetett (balról jobbra: Ascari, González, Farina)

[link]

Azóta sokkal kiélezettebb a verseny (régen még a csúcskategóriát is félig-meddig csak unatkozó gazdagok szenvedélyének lehetett nevezni). Manapság kő profizmus kell minden téren, a testedzéshez is úgy kell állniuk, mint egy élsportolónak: az izmaiknak órákon keresztül kell viselni az erőhatásokat, ugyanakkor semennyi felesleg nem fér bele, mert az utolsó kilogrammra is szükség van az autó egyensúlyának optimalizálásához.

2022. szept. 4. 16:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/18 anonim ***** válasza:
100%

"Azt az illúziót, hogy ez a fiatalok sportja a jelenleg is zajló generációváltás okozza. Vagy ti úgy látjátok, hogy 35-40 évesen a mostani fiatalok már nem lesznek ott teljesítményben, ahol Fernando most?"

Az utóbbi 20-25 évben nem nagyon látok változást. Átlagban kicsivel korábban kezdik, régebben az újoncok átlagéletkora kb. 23 év volt, most inkább 21 körül (habár anno pl. Alonso is 19, Button 20 évesen mutatkozott be). A visszavonulás szintén hasonló életkorban történik. Akárcsak nemrégiben Hamilton, úgy Schumacher is 30 éves kor felett nyerte hülyére magát, és az első visszavonultakor 37 évével az aktuális mezőnyben ő volt a legidősebb.

2022. szept. 4. 16:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/18 anonim ***** válasza:
64%

A régi autókat más miatt volt nehezebb vezetni. Hatalmas erő nulla tapadással. Fizikum egyáltalán nem kellett, konyakkal és szivarral a kézben is lehetett rajtolni.

Beültél, a pályán kellett tartani az autót, miközben az életeddel játszottál.

Ma már teljesen más erőhatások vannak, 6.5G-t csak vadászpilóták élnek át az F1-en kívül. Kezelni az autót is nehéz, mert menet közben 500 dolgot állítasz. A beindítás is egy 20 perces folyamat. Tehát összetettebb a pilóta feladata.

Szervó azért van az F1-ben, mert másképp nem lehetne 300km-t levezetni normálisan. Az F2 és Indy 12-14 másodperccel lassabb és ott is mondják, hogy milyen kőkemény vezetni. Akkor képzeljük el az Eau Rouge kanyart, az autó beül a kanyarba, hirtelen 6 tonna lesz, miközben oldalirányba 6G cibál, ami 5tonna, így kemény lenne átmenni a kanyaron 44x szervó nélkül.

2022. szept. 4. 17:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/18 anonim ***** válasza:
100%
A lehető legrövidebb válasz a kérdésre: Teljes mértékű szeretet a vezetés és az autósport irányába, amit semmivel sem lehet helyettesíteni, ebből sok más irályba merít erőt pl: edzés stb., de a fő dolog a motiváció.
2022. szept. 4. 18:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/18 anonim ***** válasza:
12%
Lebutították nagyon az autókat ígyfizikailag nullakihívást jelentenek. Persze a reflexek is tompulnak de nem ilyen korán
2022. szept. 7. 04:47
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!