Kezdőoldal » Sport, mozgás » Versenyek, olimpiák » A Liberty Media próbálja...

A Liberty Media próbálja mesterségesen izgalmasabbá tenni az F1-et?

Figyelt kérdés
Szerintetek mennyire lehet az valós, hogy a Liberty 2017 óta próbálja folyamatosan növelni az F1 népszerűséget azzal, hogy olykor a sport szempontjából káros, pusztán "show elemeket" visz a versenyekbe? Gondolok itt olyanokra mint a következetlen büntetések, az ok nélküli boxutca bezárás, safety car, piros zászló stb...

2022. febr. 17. 21:37
 1/8 anonim ***** válasza:
Lehet igen, lehet nem...sajnos senki sem tud pontosat! Szerintem csak próbáltak biztonságosabb F1-et kialakítani, de ez már a ló túloldala lett, azt hiszik, hogy minden élet az ő lelkükön szárad és nem szeretnék véletlen sem, hogy halál legyen, mint safety car beküldés, vagy pálya betonozás stb., a többi....nyilván érdekes, de remélhetőleg majd lesznek a régi korra hajazó változások, mint például most Masi tökös kirúgása!
2022. febr. 17. 22:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
21%
Ha ez lett volna a céljuk, nem engedik a Mercit / Hamilton-t nyerni, ugyanis miattuk fulladt unalomba az F1.
2022. febr. 17. 22:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
100%
Ők inkább indirekt módon próbálnak izgalmat generálni pl idei autók, meg hogy befizettek a Netflixnél a DTS-re.
2022. febr. 17. 22:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim válasza:
100%

#1

Masi kirúgása tökös lépés volt ugyan, de mivel a Mercedes nyomására történt főképpen, félek hogy egy méginkább az ő javukra döntő embereket ültetnek a helyére.


A kédezőnek válaszolva pedig: szerintem egyértelműen igen a válasz. Nagyon kicsi a csapatok mozgástere az autóépítés terén, hogy minél kisebbek legyenek a különbségek, ezzel elősegítve az egyenlőbb versenyt. Az, hogy ez mikor kezdődött, szerintem nem meghatározható ilyen jól, hogy 2017-ben. Ezzel az a baj, elveszik az F1 egyik fő és általam kedvelt jellemzőjét: a radikális és forradalmi megoldásokat. Ugyan nem néztem még az aranykorban F1-et, de az ezredforduló előtt jellemző volt, hogy egy később az autóépítés során széles körben elterjedt megoldás először az F1-ben jelenjen meg. Jelenleg ott tartunk, hogy az idei Ferrari karosszériáján egy kisebb bemélyedés világszenzációnak számít, és szerintem csak idő kérdése, hogy megtiltják nekik ha 1 tizednél több időt nyernek vele körönként. Mint ahogy tavaly a RB hajló hátsó szárnyával is tették, ami ha jól emlékszem nem volt illegális, csak reklamált rá a Merci (arról nem beszélve, hogy miután a Merci lényegében betiltatta az ehhez hasonló hátsó-szárnyelemet, ők maguk kezdték a megoldást alkalmazni az alsó lapján a szárnynak...).

A mostanában látott gyakori piros zászlókat én is túlzásnak, és nem túl fairnek érzem. Természetesen a biztonságnak prioritásnák kell hogy legyen, de a verseny igazságosságának is, a kettő közti egyensúlyt nem találják jelenleg.

Ez az autók kialakításának változásán is megfigyelhető. A változtatásokat általában a "kevesebb gumiveszteséggel járó követéssel" vagy "könnyebb előzéssel" indokolják, ennek ellenére az előzés DRS zónák nélkül szinte minden korábbinál nehezebb lenne (cserébe viszont olyan biztonságosak az autók, hogy Verstappen, könnyebb sérülés, törés nélkül kiszállt az RB-ből Silverstoneban, miután 300-zal belerepült, ráadásul szögben -ez mindenképpen pozitívum).


A szabályok következetlen alkalmazása pedig szerintem is óriási probléma, igaz szerintem ez sem kifejezetten 2017 óta. A legnagyobb probléma az alkalmazásuk során, hogy gyakran nem tűnnek függetlennek a bírák, egy-egy pilótának mintha a neve is számítana.

Másik probléma hogy sokan -köztük gyakran a versenybírák- nem értik, hogy a kemény szabályok hozzák a keményebb versenyt/küzdelmet. Amikor például Hamilton a már begyakorlott belső íves hátsókerék-pöccintését alkalmazza és kap érte 5, 10 vagy 0 másodperc büntetést, akkor az nem a kemény versenyzésre sarkallja a mezőnyt, hanem arra hogy be sem mernek majd menni a másik mellé, mert a szabályok nem "védik" meg őket.


Mindenesetre sajnos az F1-et is a pénz mozgatja, és azt kell mondjam, rá vannak kényszerülve arra, hogy izgalmasabb versenyeket hozzanak, az igazságosabbak helyett, de ennek nem szabad(-na) felrúgnia az F1 régóta létező alap elveit és értékeit.

2022. febr. 17. 22:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
33%

#4

Masi kirugása pont egy töketlen lépés volt. Azért mert a hamiltonka besírt ki kellett rakni. Szánalom hogy itt tartunk.

2022. febr. 18. 01:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
63%
Az a baj, hogy Masi-t nem korábban rúgták ki. Teljesen hihetetlen, hogy a versenyigazgató az utolsó körökben pánikrohamot kap, és az irányítást Jonathan Wheatley veszi át, aki a Red Bull csapatmenedzsere, őt pedig pont nem érdekelte, hogy szabályokat szeg. Viszont a balhét Masinak kell elvinni, mert ő volt a hivatalos igazgató. Nem értem, hogyan nincs valami mentális vizsgálat, hogy valaki alkalmas-e a pozícióra.
2022. febr. 18. 11:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
100%

"Ha ez lett volna a céljuk, nem engedik a Mercit / Hamilton-t nyerni, ugyanis miattuk fulladt unalomba az F1."

ez ilyen formában nem igaz. attól fulladt unalomba az F1, hogy mindig ugyanaz a csapat és ugyanaz a versenyző nyert. a Libertynek pontosan az volt a célja, ami tavaly történt: a szezon végéig kiélezett pontverseny (ráadásul tényleg két abszolút top versenyző között), és dráma minden futamon.

az izgalmas verseny végső soron mindannyiunk érdeke, de nem mindenáron, és nem a színvonal rovására. ebben sajnos pocsékul teljesített az F1.

2022. febr. 18. 13:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:
#2: ezt úgy mondod mintha tavaly nem sikerült volna nekik
2022. febr. 21. 16:25
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!