A Liberty Media próbálja mesterségesen izgalmasabbá tenni az F1-et?
#1
Masi kirúgása tökös lépés volt ugyan, de mivel a Mercedes nyomására történt főképpen, félek hogy egy méginkább az ő javukra döntő embereket ültetnek a helyére.
A kédezőnek válaszolva pedig: szerintem egyértelműen igen a válasz. Nagyon kicsi a csapatok mozgástere az autóépítés terén, hogy minél kisebbek legyenek a különbségek, ezzel elősegítve az egyenlőbb versenyt. Az, hogy ez mikor kezdődött, szerintem nem meghatározható ilyen jól, hogy 2017-ben. Ezzel az a baj, elveszik az F1 egyik fő és általam kedvelt jellemzőjét: a radikális és forradalmi megoldásokat. Ugyan nem néztem még az aranykorban F1-et, de az ezredforduló előtt jellemző volt, hogy egy később az autóépítés során széles körben elterjedt megoldás először az F1-ben jelenjen meg. Jelenleg ott tartunk, hogy az idei Ferrari karosszériáján egy kisebb bemélyedés világszenzációnak számít, és szerintem csak idő kérdése, hogy megtiltják nekik ha 1 tizednél több időt nyernek vele körönként. Mint ahogy tavaly a RB hajló hátsó szárnyával is tették, ami ha jól emlékszem nem volt illegális, csak reklamált rá a Merci (arról nem beszélve, hogy miután a Merci lényegében betiltatta az ehhez hasonló hátsó-szárnyelemet, ők maguk kezdték a megoldást alkalmazni az alsó lapján a szárnynak...).
A mostanában látott gyakori piros zászlókat én is túlzásnak, és nem túl fairnek érzem. Természetesen a biztonságnak prioritásnák kell hogy legyen, de a verseny igazságosságának is, a kettő közti egyensúlyt nem találják jelenleg.
Ez az autók kialakításának változásán is megfigyelhető. A változtatásokat általában a "kevesebb gumiveszteséggel járó követéssel" vagy "könnyebb előzéssel" indokolják, ennek ellenére az előzés DRS zónák nélkül szinte minden korábbinál nehezebb lenne (cserébe viszont olyan biztonságosak az autók, hogy Verstappen, könnyebb sérülés, törés nélkül kiszállt az RB-ből Silverstoneban, miután 300-zal belerepült, ráadásul szögben -ez mindenképpen pozitívum).
A szabályok következetlen alkalmazása pedig szerintem is óriási probléma, igaz szerintem ez sem kifejezetten 2017 óta. A legnagyobb probléma az alkalmazásuk során, hogy gyakran nem tűnnek függetlennek a bírák, egy-egy pilótának mintha a neve is számítana.
Másik probléma hogy sokan -köztük gyakran a versenybírák- nem értik, hogy a kemény szabályok hozzák a keményebb versenyt/küzdelmet. Amikor például Hamilton a már begyakorlott belső íves hátsókerék-pöccintését alkalmazza és kap érte 5, 10 vagy 0 másodperc büntetést, akkor az nem a kemény versenyzésre sarkallja a mezőnyt, hanem arra hogy be sem mernek majd menni a másik mellé, mert a szabályok nem "védik" meg őket.
Mindenesetre sajnos az F1-et is a pénz mozgatja, és azt kell mondjam, rá vannak kényszerülve arra, hogy izgalmasabb versenyeket hozzanak, az igazságosabbak helyett, de ennek nem szabad(-na) felrúgnia az F1 régóta létező alap elveit és értékeit.
#4
Masi kirugása pont egy töketlen lépés volt. Azért mert a hamiltonka besírt ki kellett rakni. Szánalom hogy itt tartunk.
"Ha ez lett volna a céljuk, nem engedik a Mercit / Hamilton-t nyerni, ugyanis miattuk fulladt unalomba az F1."
ez ilyen formában nem igaz. attól fulladt unalomba az F1, hogy mindig ugyanaz a csapat és ugyanaz a versenyző nyert. a Libertynek pontosan az volt a célja, ami tavaly történt: a szezon végéig kiélezett pontverseny (ráadásul tényleg két abszolút top versenyző között), és dráma minden futamon.
az izgalmas verseny végső soron mindannyiunk érdeke, de nem mindenáron, és nem a színvonal rovására. ebben sajnos pocsékul teljesített az F1.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!