Kezdőoldal » Sport, mozgás » Labdajátékok » Kosárlabda játékban miért...

Kosárlabda játékban miért szabálytalan, ha lassan pattogtatom a labdát és amikor egyszer megállok a labdával és újraindulok?

Figyelt kérdés
Egyszerűen nem tudom gyorsan pattogtatni és ezért mindig kiállítanak tesiórán.
2013. aug. 3. 12:07
 1/4 MrPifta ***** válasza:
nem a pattogtatás sebessége miatt, hanem ezt úgy hívják: kétszerindulás. Ha már megfogod, el kell dobnod, nem indulhatsz el újra.
2013. aug. 3. 12:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:

Jol mondta a korabbi hozzaszolo: ketszerindulas!



Néhány kosárladba szabály:

A labda lepattintása (labdavezetés) nélkül, a labdával NEM lehet haladni. Ha ezt a játékos nem tartja be, akkor lépéshibát fújnak ellene, és az ellenfél folytathatja a játékot.


A másik ehhez hasonló szabály az, hogy ha a játékos befejezi a labdavezetést, akkor nem kezdheti azt újra, mert az "kétszerindulás", és az ellenfél kapná meg a labdát.


Ha az ellenféltől valaki kosarat akar szerezni, és ezt mi meg szeretnénk akadályozni, akkor nem szabad megütni a kezét, meglökni, ütközni vele, és a többi.


A 3-pontos vonalon kívüli kosár három pontot ér, ezt távoli dobásnak nevezzük, a vonalon belüli pedig kettőt ér, ezt középtávoli (field drop) dobásnak nevezzük.


Ha valakit dobás közben faultolnak (szabálytalankodnak vele szemben), de a dobó bedobja a labdát, akkor ért a kosár, és plusz 1 büntetődobást végezhet el, míg ha nem ment be a labda, akkor annyi büntetődobás jár neki, ahány pontos (2 vagy 3) volt a dobási kísérlete.


Magyarországon (a FIBA szabályai szerint) 5 személyi hiba után a játékost le kell cserélni és nem térhet vissza a játéktérre, az NBA-ben 6 személyi hibával lehet kipontozódni (ott azonban 4x10 helyett 4x12 perc a játékidő).


Ha a támadó csapat a félpályán átvitte a labdát, azt már nem szabad visszavinni a védő térfélre, mert az visszajátszás, és ilyenkor az ellenfél kapja meg a labdát. Ahhoz, hogy a támadótérfélre átvigye a labdát, a csapatnak 8 másodperc áll rendelkezésére (az NBA-ben 10).


Egy labda akkor van kinn, hogyha az alapvonalon vagy az oldalvonalon kívül LEPATTAN, vagy olyan játékost vagy tárgyat érint, aki/ami szintén kint van. Ha nem pattan le vagy rájuk és vissza tudják ütni, a játék folytatódhat. Nagyjából ugyanez érvényes a visszajátszásra a középvonal tekintetében néhány eltérés mellett.


Ha egy játékos felugrik labdával a kezében (például dobáshoz), de úgy esik vissza a földre, hogy még mindig a kezében van a labda, akkor az lépéshiba (ez alól kivétel, ha egy lábon vagy felugrás után egy lábra érkezve kapta meg a labdát, mert ilyenkor erről a lábáról felugorhat és leérkezhet páros lábra, de ilyenkor már nem sarkazhat).


A támadó játékos nem tartózkodhat (az NBA-ben a védekező játékos sem) a szigorított vagy büntetőterületen (a gyűrű alatti festett zóna) belül egyhuzamban 3 másodpercnél tovább. Ha ezt megszegi a labdát elveszik a vétkes játékos csapatától.


A támadó csapatnak 24 másodperce (támadóidő) van, hogy kosárra dobjon. Ha lejár a támadóidő, elveszítik a labdát.

2013. aug. 3. 12:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim válasza:
Ne fogd meg a labdát, ha megállsz, hanem pattogtasd tovább egy helyben. Ha egyszer felveted nem indulhatsz megint.
2013. aug. 21. 14:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim válasza:

Nem a labda pattogatottási sebesség miatt állít ki hanem azért mert kétszer indultál.

Nálunk edzésen tanították 2 éve, hogy használhatjuk a 0.lépést

2021. aug. 11. 21:47
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!