Hátsó váltó cserénél mit vegyek figyelembe?
Shimano Deore LX RD-M550 hátsó váltó legjobb modern megfelelőjét keresem. Mit kell figyelembe vennem a vásárlásnál? Hátul Shimano Hyperglide C 8 sebességes fogaskeréksor van, a váltókar pedig Shimano Deore LX ST-M580.
Előre is köszönök minden választ.
Sebesség fokozatok. Kanál hossz.
Ha lehet akkor shadow mert az kevésbé kiálló.
Az első kérdésre válaszolva: a fokozatszámokat. Azoknak meg kéne egyezniük.
Ha ennek a váltónak a legmodernebb változatát szeretnéd, azt értelmetlen önmagában kicserélni, inkább rosszabb lenne, mert a tíz sebességes rendszereknél van a DynaSys szabvány, ami csak az ilyen szabványú alkatrészekkel működik jól. Ehhez az alábbiakat kellene kicserélned: első+hátsó váltó, hajtókar, középcsapágy, váltókar, fogaskerék sor, lánc. Továbbá kellene egy fékkar, meg lehet, h a kazetta se kompatibilis (ezt nem tudom fejből, ha fontos, utánanézek)
Mit szeretnél fejleszteni? Mert attól, h egy új váltót felraksz, az nem eredményez jelentős változást. Esetleg ha törött/elhajlott
Elszakadt a láncom és megtépte a hátsó váltót. Olyan irányba állt, amerre nem szabadott volna, ezért cseréltem.
Deore RD-M592 SGS amit vettem. Semmi külömbséget nem veszek észre ez és a régi között. Talán még a régi gyorsabb, lágyabb is volt.
Viszont ha már fent van, mik azok az alkatrészek, amiket muszáj cserélnem, hogy kiadja magát az új váltóm? Amiket leírtál mind?
Továbbá régóta szemezek koskormánnyal is. Talán eljött az ideje.
Ha csak a hátsó váltot kell cserélned akkor elég csak azt cserélni. Ha nagyon akarsz finomkodni akkor bovden,bovdenkülső...ott elképzelehető a későbiekben probléma de nem jellemző (mondjuk 3-4000mk utàn lehet, de én még nem láttam olyat).
Kormány cserénél első sorban a bovden/bovdenkülső hosszal lehetnek problémák:hosszú,rövid...nyilván az utobbi a bajosabb.
Aztán a lehet hogy nem tudod a görbületen àt paszírozni a fék,váltókart.
Az lehet problémás, hogy a váltókarom 7 fokozatú, a fogaskerék 8? Arra gondolok, hogy a váltókarok mindig ugyanakkora távolságot húznak vagy engednek a hátsó váltón? Vagy ez mitől függ? Lehet ezt is állítani?
És a bowdent miért kéne cserélnem? Milyen gondot okozhat pár ezer km után?
Amúgy ezt a deore váltót milyen koskormány fékkar, váltókarral lenne érdemes egybefűzni?
Bocsi a sok kérdésért, de sajnos még nem igazodok ki, mi mivel kompatibilis/optimális.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!