Kezdőoldal » Sport, mozgás » Kerékpározás » Váltókar, váltóbowden probléma...

Váltókar, váltóbowden probléma. Mit rontottam el?

Figyelt kérdés

Hali! Egy régi országúti biciklire új váltót és váltókart tettem. A hátsó bowden bekötésénél kerültem bajba, mert a addig nem kezdett el váltani amíg a bowden és a bowdenkülső nem lett konkrétan pattanásig feszítve. Értsd, hogy kiugorjon a vázra rögzítőkből. Sosem jártam még így, mi lehet a baj?


[link]

[link]

[link]

[link]



2019. máj. 25. 15:34
 1/5 tothp ***** válasza:

Ezt most nem nagyon értem.

A bowdent és a házat egyben akarod végigvinni? aqkkor nagyon rövid a ház.

Hátul nagy ívben kéne tekerednie a váltó körül

a középagy alatt kell végigfutnia

És valahol kellene e gy támaszték, ahol a bowdenház váltókar felőli vége támaszkodik.

2019. máj. 25. 16:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 A kérdező kommentje:
Egyben nem tudom, mert a váltókarba nem tudom direktben belekötni, ezért van az alsócső első támasztékától a ház. Elsőkörben megvolt a hurok is, de ahogy kipróbáltam a váltás, nem is mozdult, cserébe a bowden megint lógott, a ház meg elindult felfelé. Ha meghúztam megint a váltó rögzítésénél, elkezdett eltűnni a hurok,es végül ebben a helyzetben működik a váltó "rendesen". Vagy ez mind csak abból adódik, hogy a ház nincs jól rögzítve?
2019. máj. 25. 17:53
 3/5 Alex Fly ***** válasza:

A gond az, hogy a bowdenház mindkét végét szilárdan rögzíteni kell a vázhoz, különben a bowdenhuzallal együtt elmozdul -és így nem fog működni.

Az egyik fele ugye alapból feltámaszkodik a váltóra -ezzel nincs gond. Innen egy ívben vezesd a láncvillához, hogy ne törjön meg, itt átfűzöd a vezetőszemeken -ahogy a képen is látszik. Mivel esetedben a bowden a láncvilla felső részén fut, így nem a hajtóműcsapágy alatt vezeted el, hanem felette -és itt a probléma. Az alsócsövön bowdenakasztó helyett vezetőszem van, ami nem tartja meg a végét, hanem simán átmegy rajta a bowdenház... Ez okozza a problémádat.

Neked egy bowdenház-ütköztető bilincs kell -esetleg némi sufnitununggal veszel egy filléres bowdenfeszítőcsavart (amilyet a váltónál és a fékeknél is találsz), ezt ráhúzod a bowdenház végére és így dugod a vezetőszembe; így a pereme nem engedi továbbcsúszni azt...

2019. máj. 25. 22:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 A kérdező kommentje:
Köszönöm a részletes választ!
2019. máj. 26. 00:08
 5/5 Wadmalac ***** válasza:

Hasonlóan az első váltó bowdenháza is levegőben lóg.


Én azt javasolnám, hogy szerezz be egy ilyet, de váltókarok nélkül, csak a bilincset a csapokkal:

[link]


És arra fel kell tenni egy-egy ilyet:

[link]


Ezt el kéne helyezni az alsó vázcsövön valahol a hajtómű előtt, odáig a váltókaroktól szabadon vinni a bowdent és onnan indítani a bowdenházakat.

Sajnos nem látni a fotókon, hogy az első váltódon van-e bowdenház ütközési pont, ha nincs, az első váltó bowdenjét inkább végig szabadon kéne elvinni, a váz aljára applikált ilyenen át:

[link]


Akkor a fentiekből viszont csak a hátsó váltóhoz fog kelleni a bilincs + bowdenütköző.

2019. máj. 27. 15:18
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!