Dongómotort hülyeség lenne venni?
58K: [link] .
Jogos lehet a felvetés, ha annyira jó, miért nem terjedt el? Régen tuti szarok voltak, főleg a kínai cuccok. Manapság viszont nem annyira! A 25 ezres demon fűkaszánk 2 éve hibátlan, 5-10 hektárnyit vágtunk vele.
Az is lehet, hogy a régi előítéletek miatt nem túl népszerű.
Esetleg van valakinek tapasztalata?
Erdőben lenne a legfaszább, de gondolom váltó nincs rajta, és ha lenne, akkor sem egy túl erős konstrukció :D Viszont eljárkálgatnék vele aszfalton, földúton is!
1.: Az lehet, csak mondjuk egy robogó kilométer költsége 15-20 forint, egy krossz motoré meg 40-50 ft... :D
Ez meg ha csak olyan jó, mint a demon fűkasza motorja, akkor vagy 10 ezer km-et biztosan elmegy minimális költségekkel! És a bringa kereke nagyobb, jobban dönthető, olcsóbb gumik, nagyobb teleszkóp, stb.
Nekem van dongóm, ha még aktuális a kérdés.
Erdőben is mehetsz vele nyugodtan: de olyan biciklire kell szerelned a motort, amin legalább elöl van teleszkóp, különben szanaszét fogja rázni a hátsó feled minden gödörnél (ez is tapasztalat) és nagy emelkedőknél bizony bele kell majd tekerned.
Váltó valóban nincs rajta, csak kuplung.
4.: És mennyire tartós??
Milyened van? Olyat olvastam, hogy 3 ezer kilométer alatt széthullik az egész...
Azt hogy mennyire tartós sajnos nem tudom, nincs felszerelve kilométer mérő. Mi használtan vettük egy egri csávótól, nála 1 évet volt használva mindennap munkába meg vissza. Tökéletes kondícióban van.
Jászmotoron találsz 80ccm szettet, az van rajta.
6.: Egerhez közel lakok.
80 ccm-eset én is néztem, de eléggé gyengécske. Mondjuk ennyiért tényleg nem rossz, ha tényleg jól bírja a nehezebb terepet is.
Szerinted mennyi üzemóra lehet benne nagyságrendileg? 50-100-500? És mennyire karbantartás igényes?
Mellékes, de azért megkérdezem, nálad mennyit fogyaszt?
Sajnos nagyobbat nem gyártanak belőle, csak 80ccm-et tudtommal.
Ha Eger környékén laksz, tudod milyenek az utak: én ott egy 3/4ig töltött tankkal elmentem 40km-t.
Hogy karbantartásigényes-e? Hát, csak annyi, hogy indulásnál a karburátornál van egy pöcök, azt fel kell húzni, hogy több levegőt kapjon, mert amúgy nehezen indul. Utána ha már megy, a pöcköt lenyomod és megy is. (Ja, meg van rajta nyomkodós kézi szivató is.)
Üzemórát ebben nagyjából 200-250 köré tenném, de nem igazán tudom megmondani,(nálam csak kb 2 hete van) mert úgy megy, ahogy kell neki (40-50kmh).
Hát figyelj, 200 üzemóra egy 60 ezres cucctól.
Mit ne mondjak, az kicseszett jó. Gondolom 1 literes a tankja.
És szerinted mennyire strapabíró a szerkezet?
Mert ha nagyon, akkor felrakom a dirt bringámra, és irány a trails :)
Áhhh dehogyis, bőven elég lenne nekem, ha napi 10-20 kilométeres túrázásaimat olcsón kitudnám tolni 50-100 km-re az xc bicajommal.
Strapabíró attól függően, hogy szereled fel: alaposan, csavarokat rendesen meghúzva, nem trehány kaki munkát végezve, vagy úgy hogy sz-rsz az egészbe és csak feldobod.
Leesni garantáltan nem fog, ha előbbi módszerként rakod fel. Amit még nem mondtam, hogy amit mondok, ne vedd készpénznek, írtam, hogy nem vagyok benne biztos. Más:
Ha tekersz, vigyázz a térdedre. Nekem hozzáért menet közben nem egyszer a motorhoz a lábam, és kicsit megégettem magam. :D
Ha a 10-20 kmes túráidat szeretnéd kitolni 50-100km-re, akkor azért vigyázz! Valószínű minimum kétszer, de inkább háromszor kéne tankolnod (vigyél magaddal üvegben kevert benzint) és valamennyi pihenőt is kell majd tartanod. Ezt a motort csak a menetszél hűti: ha nem figyelsz rá, és csumára húzod neki egész végig, akkor gyanítom hengerfejes lesz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!