Miért vannak a kerékpáros vásárlók annyira beleindulva a tárcsafékbe?
Hát ez különös, hol van ez a kerékpárbolt?
Én is bringaboltban dolgozom (Szatmárnémeti), de nem túlzottan érdekli ez a potenciális vevőket, inkább csak montiknál.
Egy újabb érdekes adat. :D
Mondom a nagy tervet az egész mögött. Aki azzal jön hozzád, hogy "tárcsafékes-e", az valóban az átlagemberek egy csoportja lesz. Azon csoport, aki szeretné valamivel indokolni mások számára, hogy pénzt adott érte (egy jóóóó nagy halommal, hiszen "használtan sokkal olcsóbb lett volna, tesó" - ugye? :D )
Gondold úgy, hogy egyfajta elcseszett státusszimbólummá avanzsált. Hogy miért ez és miért nem mondjuk az ixté hátsóbizgentyű? Mert a troll ennyire nem ért hozzá. A tárcsafék viszont messzire fénylik, minden egységsugarú állampolgár tudhassa, hogy az bizony a vagány gépeken, motorokon meg a zautókon van fönn.
Mesélek neked másik iylet, pár kategóriával fentebbről. Amikor valaki 600-800k pénzt csenget ki bringáért, akkor nyilván semmi más nem lehet az átlagembernek, csak elektromos. Mert megint: nem tudja a gyök kettőknek elmondani, indokolni, hogy mi a rákért adott érte ennyi pénztet. Bezzeg ha motoros. Az mán' 22. századi trükk, az igazi arcoknak van olyan! :D
Szóval ne akadj ki. Sima emberi viselkedés, ez nem a szakma, ez inkább szociológia kérdésköre. Megérne egy szakdogát, nagyban kifejtve.
Aki otthon szerel, annak 1-2 szezon után lesz saját légtelenítő szettje, ne aggódj. Aki meg nem, annak egy betétcsere nem bonyolultabb (sőt!), mint egy V-féken - a többi mókolással meg úgyis a szervizt bízza meg, mert más sem lesz otthon.
Mert ezt látják a profik alatt.
Ha a profinak jó akkor az átlagembernek is.
Nekem azért van márkás freeride nadrágom mert attol jobban tudok freeride-ozni.
Csapat szpozoros mezem mert attol is jobb vagyok.
Nyilván a tárcsafék is a proságomat szimbolizálja.
Hát a profk alatt speciel nem igazán látnak tárcsafékes kerékpárt. A profi oútisok nem használnak. MTB meg normális csak tárcsafékkel van, tehát ha profi ha nem, azt használ.
Nem egészen értem miért lenne sznob az aki egy megbízható, karbantartásmentes, vízben, sárban jól működő, jól adagolható fékkel szerelt kerékpárt akar venni.
Nem akarok V-fék - tárcsafék vitát nyitni, de az olcsó V-fék karbantartása, betét cserélgetése egy amatőr, kerékpárt otthon nem szerelgető tulajnak macerásabb vagy gyakrabban kell szervizbe vinni utánálítgatni és cseréltetni ahogy kopik a betét. Persze ilyenkor jönnek az énmégsohahozzasenyultamavfekemhez hozzaszolasok, de az olcsó V-féket uántállítgatni kell és betétet cserélgetni, az olcsó hidraulikus féket meg nem kell utánállítgatni (ha mégis kellene, akkor meg nagyon egyszerú, bárki meg tudja csinálni), cserélgetni a betétet meg sokkal ritkábban kell, légtelenítésről már nem is beszélve.
Tehát nem a melyik jobb: tárcsafék és v-fék vitát akarom feléleszteni, hanem azt mondom, hogy aki nem szerelgeti otthon a kerékpárját és megbízható, karbantartás mentes féket akar, annak a hidraulikus tárcsa a legjobb.
#7: van jóság abban amit mondasz. De azért álljunk meg. Szóval tárcsaféket vesz. Aztán itt racsol a GYK-n havonta legalább egy, hogy nyikorog a tárcsaféke, mit csináljon. Legtöbbször kiderül, hogy már semmit, mert lefújta vagy csak összefogdosta a tárcsát, a zsír meg szépen belesült a betétbe és dobhatja a francba, páronként 2000-ért. Légteleníteni az olcsó hidróst többet kell(het) mert akkora ratyi konstrukció. STb. stb.
Veszel egy pár normális V féket, kerül kb. ugyanannyiba, mint egy olcsóbb hidrós.
Tektro Draco szett, féktárcsákkal együtt 2 pár 120 EUR. Shimano XT V-fék szett, fékbetétekkel együtt 2 pár 110 EUR.
A fékbetétek ára Draco-hoz 12 EUR/pár. V-fékhez a legjobb 6 EUR/pár.
Légtelenítő szettet vásárolni - amilyet akarsz, de mondjuk 2-3000 forintocska, meg az olaj. A V-fékhez bowden és bowdenház, fele ennyi.
Igénytelenség win: az XT v-fék betéteit cseréled, tehát ha a tufának összerakod,ő otthon egy darab fogpiszkálóval magának tudja cserélgetni a betétet, a fékkaron meg kézzel állít utánhúzást. És a gumi kevésbé eszi be a zsírt, mint a tárcsafékbetét anyaga, tehát kb. úgy takarítja (nem takarítja) a bringáját ahogy akarja.
Tartósság win: a felnifék bármennyi idő alatt, de megeszi a felnit. Ha olcsó a kerék, ez kevésbé fáj, ha drága, illik beleszámolni az amortizációba.
És a tufát mindkettő megállítja, számára értelmezhetetlenül egyformán. Csak egyikre rá kell markolnia, a másikhoz meg hozzáér és max utána esik pofára. :D
A v-fék utàn állitása nem atom fizika.
Ugyanúgy a fékkarnál kell tekergetni.
Aki tud defeket javitani az v-fék pofát is tud cserélni.
Azért hazánk nem az a hely ahol valóban szükséges a tárcsafék időjárás állósága. Az átlag bringas nem teker olyan időben mint amilyen az elmúlt napokban volt.
Nem megy nyakig sáros helyen,és télen sem ül a lóra.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!