Az elavult 3 sebességes agyváltó miért nem tűnt el még mindig az új kerékpárokról? A 21 vagy több sebességes rendszer sokkal modernebb
Talan az ara, igenytelensege az ok? Nem kell olajozni, nem valt melle, olcso, es varosba boven eleg a 3 fokozat.
A 21 sebesseges rendszer (tapasztalatbol mondom) varosba netto hulyeseg, osszesen kb. 5-6 fokozatot hasznalok belole, az elso legkisebbre meg sosem valtottam.
csatlakozom.
Tudok olyan többnapos túrát, ahol bőven elég. egyszerű mint egy kavics. Örökéletű (szinte). És nem ólomsúlyú.
a 21-es rendszer érzékeny, karbantartás igényes, sok benne a fölösleges lehetőség(fokozatsorok közti átfedés)
Modernebb az 1X10-es rendszer, de az is pontos beállítást, törődést igényel.
ha pedig igazán modern többsebeséges rendszerről beszélünk, ott a 14-es Rohloff, vagy a 18-as pinion.
Méregdrága, de egyszer kell jól belőni és súlyos ezreseket lehet beletekerni anélkül, hogy hozzá kelljen nyúlni.
Nem mindenki lakik a hegyekben.
És nem mindki teker oda,ott.
A legtöbb városban nem kell 21sebesség.
Ha mindnap feltekersz a Jánoshegyre akkor az elején indokolt lehet...de 18ból is megy. Vagy fogas :)
A városok tömegébe elég 3sebesség.
7sebességes van.
2kg. És az ára is akörül volt,egyszer régen.
Akkor miről? A kérdező az "elavult" háromsebességes rendszerekkel a 21 sebességest állította párhuzamba.
Mivel agyváltóról beszél, így feltételezem, hogy mindkettőről van tapasztalata.
Ezért érdeklődtem; ui. agyváltók esetében én leragadtam a 14 fokozatú Rohloffnál, 21 és több sebességet eddig csak láncváltós rendszerek esetén láttam -de az teljesen más rendszer, más célra és működési elvvel.
Esetleg még a NuVinci lehet esélyes jelölt, de ott ugye nincsenek határozott sebességfokozatok...
"A 21 vagy több sebességes rendszer sokkal modernebb"
Ráadásul ez nem is igaz. A mai agyváltók összetettségük mellett is jól és sokáig! használhatók.
És a súlybuzzuláshoz: egy agyváltót csak egy láncváltós rendszerhez érdemes hasonlítani: 2-3 tányéros hajtómű, hátsó agy, hátsó váltó, lánckeréksor együtt. Így is rettenetes egy agyváltó súlya? Különös tekintettel arra, hogy a láncváltósban több hasonló vagy uganolyan áttételt lehet kikeverni és a legkisebb-legnagyobb fokozatok ritkán vannak használatban, a szélső lánckerekek jóformán nem kopnak sosem. Napi gyakorlatban van max. 15 önálló sebességi fokozat, csak néhányat még másik lánckerék koptatásával is ki tudod keverni. Szóval alföldi utakon, városi használatra bizony egy öreg Nexus 7-es is komfortos élményt ad :) Csak ha azt mondom faternak, hogy dobasson be a bringába egy 7-es, 8-as Shimano agyváltót 40 ezerért, akkor nem kap levegőt, pedig 15 évig mehetne vele gond nélkül.
volt egy százasszög-egyszerű 3-as agyváltóm...
a mai napig sajnálom, hogy eladtam.
kontrás volt a bicó, úgyhogy az agyváltót visszagangolva 1-esbe akkora féket lehetett vele vágni, mint hogy a szemeim jöttek ki mint a csigának!
Mer'ugye a kontra áttétele is változott.
Azért adtam el, mert állandóan finomhangolni kellett a váltóbowdent.
kicsit nyúlott, nem váltott rendesen, állítottam, kicsit nyúlott, nem váltott rendesen, állítottam, kicsit nyúlott, nem váltott rendesen, állítottam, kicsit nyúlott, nem váltott rendesen, állítottam, kicsit nyúlott, nem váltott rendesen, állítottam, kicsit nyúlott, nem váltott rendesen, állítottam, kicsit nyúlott, nem váltott rendesen, állítottam, kicsit nyúlott, nem váltott rendesen, állítottam, kicsit nyúlott, nem váltott rendesen, állítottam, kicsit nyúlott, nem váltott rendesen, állítottam, kicsit nyúlott, nem váltott rendesen, stb.
Szervizes havernak is gyöngyözött a homloka amikor bevittem és nem azért, mert - már megint - másnapos volt! :D
Egyszer még veszek egyszer egy ilyent egyyszer és megtanulon egyszer beállítani - bakancslistás!!
Ja és amiért elég a 3 fokozat, ahogy fentebb leírták többen, nem használ sokkal többet az ember normál használat mellett!
Komolyan hegyes-völgyes városban talán kevés a három.
De egy kicsit dombosban bőven elég!
Szegeden meg....... :)))))))
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!