Az újabb agyváltók hajtását le lehet "fixálni"? A dilemmámat lent kifejtem
Nézegettem a fixie-ket, de mivel még nem ültem ilyen kerékpáron, nem tudnám eldönteni, hogy kell-e ez nekem, vagy sem, illetve abba se lennék biztos, hogy 1 darab sebesség elég lenne-e nekem. Ezeket egy tartós teszt alkalmával tudnám eldönteni. Ezért támadt egy olyan ötletem, hogy esetleg építenék egy fixie-nek kinéző bringát, de agyváltóval. Láttam használtan már elég jó árban lehet kapni agyváltókat. Az lenne az első kérdésem, hogy ezek a használt váltók jók, vagy azért szabadul meg mindenki tőle, mert hibásak? (Olvastam itt is az agyváltók több hibáiról, az eladók nagy része meg csak a váltót árulja, így a próba se megoldható, ezért kockázatosnak tartom ezek megvételét, de tényleg az, vagy megvehetem nyugodtan?)
A következő kérdésem, hogy az ilyen agyváltók hajtását lehet-e rögzíteni, fixálni? Mint például autóknál lehegesztik a hátsó difit, de én nem szeretnék ennyire drasztikus lenni hogy lehegesszem az agyváltót. Mindenféleképpen valami oldható kötésre gondoltam, mert ha nem tetszene a fixie-s életmód, akkor kioldom a kötést, és használom szabadonfutósként. Olyan agyváltókra gondolok elsősorban, amik a jófogáson fellelhetőek, és nem aranyárba mérik. (Nincsenek nagy terveim a kerékpárral, így nem szeretném egy kisebb autó árát rákölteni.) Pár példa az általam nézegetett váltókra: Shimano Sg-7C16; Sachs Super 7; Shimano nexus 3; Shimano nexus 7 (Szerintem lényegébe ezek a legelterjedtebb agyváltók mostanában)
Egy bónusz kérdés, az eredeti kérdésem fordítottja: A fixie agyváltót ki lehet "oldani"?
Köszönöm szépen a válaszaitokat! :D
Akkor ha jól értem meg lehetne oldani, de csak úgy lehetne váltani a fix és a racsnis hajtás között, ha szétszednénk az agyváltót?
Köszönöm szépen a válaszaitokat! :D
Akkor jól láttam hogy így is meg lehetne oldani. És ez a menet mennyire megbízható? Mindenki a kazettást mondja hogy az a jó.
ha a pályaversenyzők nem tépik le a menetet az agyról, te sem fogod.
A kazettás rendszernek többsebességes racsninál van igazán előnye.
Azzal tudták megoldani, hogy a kerék racsnioldali csapágyazása közelebb kerüljön a villához, ezáltal a tengely kisebb hajlításnak van kitéve.
Illetve így tudtak valamelyest javítani az asszimetrikus centirozás problémáján.
Ha a fixi élményt ki akarod próbálni, szokjad a singlespeed élményt is.
Erre ott van megoldásnak a flip-flop kerék. Egyik oldalán szabadonfutó, másikon fix lánckerék.
Én is ilyen lovat csináltam.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!