A rossz minőségű utak mennyire károsítják a kerékpárokat?
Szeretnék venni egy B'twin tilt 100-as összecsukható egysebességes városi biciklit (városi használatra (munkába járáshoz)).
20" kerekei vannak, azt olvastam, hogy jobban fel kell fújni, mint a nagyobb/vastagabb kerekeket, hogy ne kapjon defektet. Szóval egész keménynek kell lennie a guminak?
Főképp járdán mennék, bár ott is vannak ilyen repedések meg a padkákra le/fel menés nem tudom mennyire árt a felninek, és hogy kockáztatom-e ezzel a defektet.
Vagy menjek a kátyús autóút szélén? Hogy tudnám elkerülni a felni és gumi sérülését?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
A külső gumin fel van tüntetve az ajánlott nyomásérték. Ilyen nyomáson (vagy egy kissé felette) használva túl nagy gond nem lehet.
A normál közlekedési útviszonyok nem károsíthatják a kerékpárt; erre lett tervezve. Mondjuk a padkázást nem szereti...
Viszont ha a járdán akarsz közlekednib akkor feleslegesen vered magad kiadásokba: az említett járművet ui. ott csak tolhatod magad mellett: a járdán a járművek közlekedése alapvetően tilos. A kátyús autóút szélén se menjél vele, az autóutakon kerékpárral kátyútól függetlenül nem közlekedhetsz. Ajánlom helyette a közutakat...
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
#1: Az Üllői Úton például megnézném, hogy te hogy kerékpározol. Én egyszerűen nem merek, így marad a járda. Autóút alatt minden olyan utat értettem, amelyen autó közlekedik (és nem autópálya).
#2: Vonattal is megyek, és ingyen lehet szállítani rajta, ezért kell összecsukhatós.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Na a kicsi kerék és azon a kicsi gumi mindig nagyobb nyomást igényel mint a nagyobb gumi. Ennek technikai okai vannak amit nem részletezek. De valóban felvan tünteve rajta az adott nyomás érték. A felütéses defekttől félsz de azt kátyútól nem kapható,hacsak nem "tankcsapdáról" beszélünk...és viszonylag magassebessegéről. Amit egy összecsukható bringával nem akarsz elérni.
A többivel szemben:kígyóharapas,szúrás,stb azok ellen nem sokat tehetsz. Max.:defekt gátló lötyi.
Az Űllöi úton sem akarnak elütni az autósok mert mennek a böribe. Szoval kapjfel egy láthatósági mellényt és nyomás.
Ui:a rendőr valszeg nem fog megbűntetni azért ha a járdán kavarogsz de egy idő után megunod a gyalogosok kerülgetését.
Vagy majd elütsz valakit aki jól elver.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Az Üllői úton speciel eddig még nem emléxem hogy kerékpároztam volna, de nagy valószínűséggel pontosan ugyanúgy kell ott is, mint bármely más úton. Vagy az valami különleges hely lenne?
A félelem pedig nem írja felül a közlekedési szabályokat. Ha félsz kerékpároznib akkor van egyszerűbb megoldás is: senki nem.kötelez arra, hogy így közlekedj.
Az autóutat pedig én úgy értelmezem, hogy az autóutat jelent. Ahogyan a KRESZ is definiálja: táblával autóútként megjelölt út. Ha a te értelmezésed szerint nézzük, akkor használd a kerékpárutakat -a logikád szerint itt nem a kerékpárútként kitáblázott önálló utakról van szó, hanem mindenb kerékpárral használható útról (nemb a járda nem tartozik bele)...
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"Járdán tilos kerékpározni! Kivétel ez alól a 12. évnél fiatalabb gyerek, mivel főútvonalon még nem kerékpározhat, így a párhuzamos járdán haladhat, legfeljebb 10 km/h sebességgel. Lakott területen csak akkor szabad a járdán kerékpározni (legfeljebb 10 km/h-val), ha az úttest kerékpáros közlekedésre alkalmatlan (például földút). A hivatalos értelmezés szerint az, hogy az úttesten nagy a járműforgalom vagy tábla tiltja az úttesten a kerékpáros közlekedést, még nem jelenti, hogy szabadna a járdán tekerni.
A KRESZ jó okkal tiltja a járdán való kerékpározást, mivel a járda a gyalogosoké. A gyalogosok mozgása (főleg a gyerekeké és időseké) gyakran kiszámíthatatlan, így veszélyhelyzetek sokasága adódik. Emellett a kapualjakból kihajtó autósok nem számítanak a járdán nagy sebességgel közlekedő biciklisre. A mellékutcák keresztezése szintén veszélyes a járdáról lehajtva ugyanezen okból. Fontos még megemlíteni azt, hogy kijelölt gyalogos átkelőhelyen – amennyiben nincs kerékpáros átvezetés felfestve – csak kerékpárról leszállva, tolva lehet átkelni."
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!