Kezdőoldal » Sport, mozgás » Kerékpározás » A rossz minőségű utak mennyire...

A rossz minőségű utak mennyire károsítják a kerékpárokat?

Figyelt kérdés

Szeretnék venni egy B'twin tilt 100-as összecsukható egysebességes városi biciklit (városi használatra (munkába járáshoz)).


20" kerekei vannak, azt olvastam, hogy jobban fel kell fújni, mint a nagyobb/vastagabb kerekeket, hogy ne kapjon defektet. Szóval egész keménynek kell lennie a guminak?


Főképp járdán mennék, bár ott is vannak ilyen repedések meg a padkákra le/fel menés nem tudom mennyire árt a felninek, és hogy kockáztatom-e ezzel a defektet.


Vagy menjek a kátyús autóút szélén? Hogy tudnám elkerülni a felni és gumi sérülését?


2019. ápr. 2. 21:37
 1/8 Alex Fly ***** válasza:

A külső gumin fel van tüntetve az ajánlott nyomásérték. Ilyen nyomáson (vagy egy kissé felette) használva túl nagy gond nem lehet.

A normál közlekedési útviszonyok nem károsíthatják a kerékpárt; erre lett tervezve. Mondjuk a padkázást nem szereti...

Viszont ha a járdán akarsz közlekednib akkor feleslegesen vered magad kiadásokba: az említett járművet ui. ott csak tolhatod magad mellett: a járdán a járművek közlekedése alapvetően tilos. A kátyús autóút szélén se menjél vele, az autóutakon kerékpárral kátyútól függetlenül nem közlekedhetsz. Ajánlom helyette a közutakat...

2019. ápr. 2. 21:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
Miért összecsukhatót? A kis kerék sokkal rosszabbul gördül át a hibákon. Ezek a bringák arra valók, hogy utazáskor összehajtva be lehessen rakni az autóba, buszba, vonatba, stb. Hétköznapi használatra sokkal jobb egy hagyományos.
2019. ápr. 2. 21:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 A kérdező kommentje:

#1: Az Üllői Úton például megnézném, hogy te hogy kerékpározol. Én egyszerűen nem merek, így marad a járda. Autóút alatt minden olyan utat értettem, amelyen autó közlekedik (és nem autópálya).


#2: Vonattal is megyek, és ingyen lehet szállítani rajta, ezért kell összecsukhatós.

2019. ápr. 2. 22:55
 4/8 anonim ***** válasza:

Na a kicsi kerék és azon a kicsi gumi mindig nagyobb nyomást igényel mint a nagyobb gumi. Ennek technikai okai vannak amit nem részletezek. De valóban felvan tünteve rajta az adott nyomás érték. A felütéses defekttől félsz de azt kátyútól nem kapható,hacsak nem "tankcsapdáról" beszélünk...és viszonylag magassebessegéről. Amit egy összecsukható bringával nem akarsz elérni.

A többivel szemben:kígyóharapas,szúrás,stb azok ellen nem sokat tehetsz. Max.:defekt gátló lötyi.


Az Űllöi úton sem akarnak elütni az autósok mert mennek a böribe. Szoval kapjfel egy láthatósági mellényt és nyomás.


Ui:a rendőr valszeg nem fog megbűntetni azért ha a járdán kavarogsz de egy idő után megunod a gyalogosok kerülgetését.

Vagy majd elütsz valakit aki jól elver.

2019. ápr. 2. 23:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 Alex Fly ***** válasza:

Az Üllői úton speciel eddig még nem emléxem hogy kerékpároztam volna, de nagy valószínűséggel pontosan ugyanúgy kell ott is, mint bármely más úton. Vagy az valami különleges hely lenne?

A félelem pedig nem írja felül a közlekedési szabályokat. Ha félsz kerékpároznib akkor van egyszerűbb megoldás is: senki nem.kötelez arra, hogy így közlekedj.

Az autóutat pedig én úgy értelmezem, hogy az autóutat jelent. Ahogyan a KRESZ is definiálja: táblával autóútként megjelölt út. Ha a te értelmezésed szerint nézzük, akkor használd a kerékpárutakat -a logikád szerint itt nem a kerékpárútként kitáblázott önálló utakról van szó, hanem mindenb kerékpárral használható útról (nemb a járda nem tartozik bele)...

2019. ápr. 3. 04:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:

"Járdán tilos kerékpározni! Kivétel ez alól a 12. évnél fiatalabb gyerek, mivel főútvonalon még nem kerékpározhat, így a párhuzamos járdán haladhat, legfeljebb 10 km/h sebességgel. Lakott területen csak akkor szabad a járdán kerékpározni (legfeljebb 10 km/h-val), ha az úttest kerékpáros közlekedésre alkalmatlan (például földút). A hivatalos értelmezés szerint az, hogy az úttesten nagy a járműforgalom vagy tábla tiltja az úttesten a kerékpáros közlekedést, még nem jelenti, hogy szabadna a járdán tekerni.


A KRESZ jó okkal tiltja a járdán való kerékpározást, mivel a járda a gyalogosoké. A gyalogosok mozgása (főleg a gyerekeké és időseké) gyakran kiszámíthatatlan, így veszélyhelyzetek sokasága adódik. Emellett a kapualjakból kihajtó autósok nem számítanak a járdán nagy sebességgel közlekedő biciklisre. A mellékutcák keresztezése szintén veszélyes a járdáról lehajtva ugyanezen okból. Fontos még megemlíteni azt, hogy kijelölt gyalogos átkelőhelyen – amennyiben nincs kerékpáros átvezetés felfestve – csak kerékpárról leszállva, tolva lehet átkelni."



[link]

2019. ápr. 3. 21:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 Alex Fly ***** válasza:
Majdnem pontosan. Az átkelőről szóló félmondatot már úgy költötte hozzá valaki a szabályzathoz...
2019. ápr. 3. 21:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:
Visszatérve a tárgyra, a jó minőségű keréknek semmi baja nem lesz a rossz úton. Ha lazák a küllők, vagy gagyi a kerék, akkor lehet baja nagyobb padkától, kátyótól, ha lendületesen mész fel-le. A jó kereket meg nem kell félteni, csak legyen meg az előírt nyomás, hogy ne üssön fel.
2019. ápr. 3. 22:20
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!